• Digitalno selo
  • 13.08.2019. 16:00

Odrastao u gradu, zavoleo seoski život i napravio prvo digitalno selo

Marko Maraš napravio je prvo digitalno selo koje godišnje ima skoro 700 hiljada posetilaca. Ceo život proveo je u gradu, ali je često odlazio na selo kod rođaka. Tako je zavoleo poljoprivredu i život na selu i pre dve godine odlučio da napravi sajt preko koga je do sada prodato više od 15 hiljada grla krupne i sitne stoke.

Foto: Bigstockphoto/Minerva Studio
  • 291
  • 15
  • 0

Digitalno selo mesto je gde poljoprivrednici mogu da pronađu sve što im je potrebno za poljoprivrednu proizvodnju. U protekle dve godine objavljeno je nekoliko hiljada oglasa koji se odnose na poljoprivrednu mehanizaciju, a njegov sajt je i mesto gde su se mnogi oglasi prvi put našli na tržištu. Više od 500 domaćih proizvoda put ka tržištu pronašlo upravo preko Markovog sajta.

Prvih godinu i po dana sam je radio i obavljao sve što je potrebno oko sajta, a u poslednjih šest meseci proširio je svoj tim za još troje ljudi koji zajedno sa njim rade promociju i administraciju sajta, ugovaraju saradnju, idu na teren.

Pronašao je svoj put u digitalnom selu

Ovaj dvadesetdevotogodišnjak osnovnu i srednju školu završio je u Podgorici, nakon čega je studirao u Švajcarskoj, Mađarskoj i Crnoj Gori. Upisao je više fakulteta i pokušao sebe da pronađe u nekoliko različitih sfera od ekonomije do produkcije. Međutim, nijedan fakultet nije završio do kraja, a sebe je pronašao u digitalnom selu na kojem vredno radi.

Pored toga, slobodno vreme voli da provodi upravo u prirodi gde najčešće bere šumsko bilje i pečurke jer je za njega vreme provedeno u šumi, kako ističe, najbolja terapija. Marko kaže da je porodica imala najveći uticaj na njegovu ljubav ka prirodi.

"Zahvaljujući porodici, a naročito ocu stekao sam naviku da boravim u prirodi. Od malih nogu, iako smo živeli u gradu, svake godine smo imali svoju baštu u kojoj smo dobar deo proizvoda uzgajali za naše potrebe. U Opasanicu smo došli sasvim slučajno, s obzirom na to da su Maraši iz Zete. Pre 30 godina uzeli smo zemlju tamo i pravili kuću, posadili voćke i napravili sopstvenu baštu," navodi Marko.

Njihova proizvodnja nije velika i uglavnom zadovoljava porodične potrebe. Ipak, Marko bi, kako kaže, voleo da razvije porodičnu proizvodnju u daljoj budućnosti. To će, prema njegovim rečima, sačekati dok ne stekne dovoljno iskustva i znanja koje će primeniti u svom budućem gazdinstvu. Za sada planira da se posveti samo sajtu i njegovom razvoju jer, između ostalog, želi da i svoje buduće proizvode plasira tržištu upravo preko svog digitalnog sela.

Iako mnogi nisu verovali u njega, dokazao je da je ovaj posao prava odluka

U početku nisu svi verovali da će Marko uspeti u svojoj zamisli da razvije mesto na internetu gde će se plasirati proizvodi, razmenjivati iskustva, informacije i gde će poljoprivrednici moći da pronađu sve što im je potrebno. Međutim, posvećenost i razvoj sajta pokazuju da nije pogrešio što se opredelio za ovaj posao. Sajt posećuju poljoprivrednici iz Crne Gore, ali i oni koji žele da kupuju kvalitetne domaće proizvode.

On napominje da sela ne smeju ostati pusta dodajući da svako može da pronađe u prirodi nešto što voli. Kako ističe, grad mora da čuva selo i selo mora da hrani grad, prenose Priče sa dušom.


Izvori

Priče sa dušom


Tagovi

Marko Maraš Digitalno selo Poljoprivreda


Autorka

Andrijana Glišić

Andrijana Glišić

Student žurnalistike i ljubitelj digitalnih medija.

Izdvojeni tekstovi

Izdvojeni oglasi