• Pokretač ekonomije
  • 16.08.2015. 16:30

Poljoprivreda izvlači Italiju iz recesije?

Poljoprivreda u Italiji pokreće ekonomiju u recesiji. Mladi se sve više okreću toj privrednoj grani, a kvalitetan zaštićeni proizvod nalazi svoj put izvan zemlje!

  • 80
  • 7
  • 0

Vest nije nova, ali ju je nedavno potvrdio i Nacionalni institut za statistiku - Istat. Dovoljno je reći da je samo u 2013. godini postignut rast od 0,6 %, što je u svetlu krize veliki uspeh. To je rezultat ishoda novih preduzetničkih aktivnosti povezanih sa životom u polju, direktnom prodajom na edukacionim farmama, poljoprivrednim vrtićima i eksplozijom prodaje u lokalnim italijanskim prodavnicama.

Poljoprivreda je pokretač italijanske ekonomije

Poljoprivreda u Italiji preuzima sve veći značaj.

"Od 2008. godine i kroz celu ekonomsku krizu, poljoprivreda je iznedrila mnogo pozitivnih rezultata, naročito kada je reč o povećanju broja stručnjaka agronoma i zapošljavanju u toj grani". Franko Verašćina, predsednik organizacije Copagri, italijanske konfederacije poljoprivrednih proizvođača, dodao je da su najviše napredovali u sektoru proizvodnje sira, geografski i izvorno zaštićenih proizvoda, te u voćarstvu.

Sprečiti pad domaće potražnje

Povećani broj studenata agronomije i neupitni skok izvoza domaćeg proizvoda.

Međutim, domaća potražnja ipak stagnira, a ponegde je primetno i smanjenje tražnje kada je reč o osnovnim dobrima i stalnim padovima potrošnje. "Sedam od deset porodica, naročito u južnoj Italiji, kupuje manje posmatrano kvalitativno i kvantitativno", dodaje Verašćina. Ipak, u pogledu BDP-a, poljoprivreda je jedini sektor koji trenutno raste, dok su drugi i dalje pogođeni recesijom. Stvari nisu tako jednostavne na području zapošljavanja jer dolazi do mnogih uspona i padova.

"Čak i ako je poljoprivreda pokretač italijanske ekonomije, ne smemo, vodeći se uspesima u prošlosti, da zaboravimo na budućnost. Moramo da podržimo poljoprivredu odgovarajućim merama i politikom", rekao je predsednik Copagrija. "Naročito, postoji potreba za nacionalnom legislativom da bi bio sprečen pad domaće potražnje i da bi se podržala potrošačka moć porodica, te srezao fiskalni pritisak za obnovu potrošnje".

Cenjeni izvan zemlje

Potrebno je zaštititi brend Proizvedeno u Italiji (Made in Italy) i stabilizovati domaću potražnju.

Jedno od važnih pitanja je zaštita brenda Proizvedeno u Italiji (Made in Italy). "Ti proizvodi su neizmerno popularni u inostranstvu", kaže Verašćina, naglašavaući njihov ogromni udeo od 33,4 milijarde evra u ukupnoj zaradi koja je prošle godine bila rekordna, u poređenju s minornom domaćom potražnjom. "Izvoz je svakako značajan činilac u uspehu italijanske poljoprivrede. Italijanski proizvođači obezbeđuju sigurnost i kvalitet, a cenjeni su izvan svoje zemlje, naročito u Indiji, čije se prehrambene navike uveliko menjaju."

Ono što posebno potpomaže status poljoprivrede u italijanskoj ekonomiji je činjenica da se povećava broj studenata agronomije. "Svedoci smo kulturne revolucije", zaključuje Verašćina. "Mladi su privučeni dinamičnim, multikulturalnim poljoprivrednim aktivnostima, kao što su edukacione farme, više nego sigurnim poslovima u bankama."


Tagovi

Poljoprivreda Italija Copagri Ekonomija Italije Talijanska konfederacija poljoprivrednih proizvođača


Autorka

Ivana Nađ

Ivana je urednica na Agroklub portalu. "Vaša uverenja ne čine vas boljom osobom. Delovanje čini."

Izdvojeni tekstovi

Izdvojeni oglasi