Pretraživanje tekstova
"Bačko Podunavlje" je rezervat biosfere koji je upisan na Svetsku listu, prema odluci Međunarodnog koordinacionog saveta UNESKO programa "Čovek i biosfera".
"Bačko Podunavlje" je rezervat biosfere koji je upisan na Svetsku listu, prema odluci Međunarodnog koordinacionog saveta UNESKO programa "Čovek i biosfera". Tako se pridružio mreži od 669 rezervata.
Cilj je očuvanje prirodnog bogatstva od izuzetnog značaja, a ujedno i promocija održivog razvoja lokalnih zajednica.
Ovaj rezervat nalazi se na severozapadu Vojvodine. Prostire se na području: Sombora, Apatina, Odžaka, Bača i Bačke Palanke na površini od 176.635 hektara. Ovde se nalaze četiri zaštićena područja, među kojima su i Specijalni rezervati prirode "Gornje Podunavlje" i "Karađorđevo".
"Bačko Podunavlje" deo je jedne od najočuvanijih ritsko-močvarnih celina na čitavom toku Dunava - "Evropskog Amazona".
Ovaj rečni predeo odlikuje izuzetna biološka raznovrsnost. Centar je retkih prirodnih staništa - prostranih šuma, ada, rukavaca i peščanih rečnih obala.
Odlika je i bogata kulturna baština, koja je dokaz prisutnosti brojnih naroda i kultura na ovom prostoru.
Foto: Vojvodinašume
Izvori
Tagovi
Bačko Podunavlje Evropski Amazon UNESKO Svetska lista
Autorka
Više [+]
Urednik portala, diplomirani novinar i ljubitelj prirode. Omiljena izreka: Ko sme taj može, ko ne zna za strah, taj ide napred.
Trenutno nema komentara. Budi prvi i komentariši!
Primer jednog od mnogobrojnih bezbednosnih izazova koje sa sobom donosi bavljenje poljoprivredom. Naime, zbog visokog nagiba a malog ugla u odnosu na put sa kojim se ukršta, ova ćuprija predstavlja jedno od najnebezbednijih prelaza u katast... Više [+]
Primer jednog od mnogobrojnih bezbednosnih izazova koje sa sobom donosi bavljenje poljoprivredom. Naime, zbog visokog nagiba a malog ugla u odnosu na put sa kojim se ukršta, ova ćuprija predstavlja jedno od najnebezbednijih prelaza u katastarskoj opštini Srpska Crnja u srednjem Banatu.
Kada se prelazi ćuprija iz pravca od Srpske Crnje naročito je opasno skretanje odmah udesno, jer je poznato više slučajeva da vozilo usled skraćenog ugla i eventualne pogrešne procene vozača završi u kanalu naspram prelaza. Takođe, sa jedne strane prelaza nedostaje metalna ograda!
Da bi se premostila ova prepreka preporuka iskusnijih vozača je da se sa prelaza skrene levo, pa da se u nastavku negde okrene i vrati nazad sa druge strane. Posebno treba biti obazriv ako se prevozi teret ili ako se upravlja masivnijim vozilom - poput kombajna!