Traktor poseduje kombinaciju hidromehaničkog CVT menjača na zadnjoj i hibridnog modula na prednjoj osovini.
Kompanija Steyr nam je na prezentaciji Red Farming pored austrijskog sela Brajteštena, koju su pored ove, organizovale i kompanije Case i Väderstad, predstavila prototip njihovog prvog hibridnog traktora - Steyr Hybrid CVT. Koje prednosti donosi ovakav traktor, otkriveno je i Agroklubu.
"Sa ovim smo počeli još 2019. kada smo predstavili samo koncept traktora na Agritehnici, pa smo potom prikupljali povratne informacije. Blisko smo sarađivali sa našim klijentima da bismo zaista razumeli šta su buduće potrebe. Drugi korak našeg putovanja je bio koncept hibridnog pogona. To je mešavina konvencionalnog menjača i električnog pogona. Dakle tehnologija je bila veoma slična ovoj koju danas vidimo", rekao je menadžer projekta "Steyr Hybrid" Markus Puc.
Iako je ovaj model baziran na Steyr IMPULS CVT 6175 traktoru od 180 konjskih snaga, ova austrijska kompanija je preko električnog pogona na prednjoj osovini povećala snagu ovog "laganog" traktora za dodanih 110 KS.
"Hibridni modul uključuje dve mašine - jedna je generator, a druga je električni motor. Možda ima neko iskustva sa električnim automobilima, ali ovo je sasvim drugačije iskustvo za kupca u smislu buke, ubrzanja i slično. Iste prednosti koje poseduje električni automobil, primenili smo i na traktoru", rekao je Puc.
Traktor poseduje kombinaciju hidromehaničkog CVT menjača na zadnjoj i hibridnog modula na prednjoj osovini, oba u kombinaciji sa pametnim 4WD kvačilom. Funkcija "E-CVT" znači da se traktor može napajati isključivo hibridno-električki do 75kW (od -50 do 50 km/h) i niskih 1.100 obrtaja u minuti. Kada je potrebna veća snaga, kvačilo uključuje zadnju osovinu. Brzi "E - Schullting" rezultira 41 odsto bržim manevrisanjem pri malim brzinama motora i smanjenjem potrošnje goriva za 15 odsto.
Još jedna nova funkcija "E - Torque vectoring", omogućuje lakše podešavanje i upravljanje zahvaljujući elektrificiranoj tehnologiji i takođe smanjuje potrošnju goriva na terenskim poslovima - do osam odsto. Obrtni moment se usmerava na prednje ili zadnje točkove po potrebi. Prilikom rada u polju, prednji točkovi se pokreću putem električne energije istom brzinom kao i zadnji točkovi. Takođe smanjuje degradaciju slojeva, povećava zaštitu zemljišta i poboljšava rukovanje na klizavim površinama. Zbog ove funkcije, vučna snaga je povećana za osam odsto.
Zahvaljujući elektrificiranoj tehnologiji i funkciji "E - Steering" (E - upravljanje), moguće je povećati brzinu prednje osovine, traktor ima poboljšane manevarske sposobnosti (do 20 odsto brži manevar), brže okretanje na uvratini sa smanjenim radijusom okretanja do 15 odsto. Nezavisna brzina osovina je jedini način da se poboljšaju performanse i skrati vreme posla. Dodatna snaga za prednju osovinu tokom ubrzanja bitna je i kod i transporta.
Za udoban i brži rad Steyr je došao preko povećanog obrtnog momenta. Tokom rada u polju, nejednakosti sila dovode do oscilirajuće dinamike traktora i velike neprijatnosti, posebno prilikom nailaska na kamenje tokom oranja, koji dovode do naglih ubrzanja i trzaja, a ova funkcija neutrališe te sile i smanjuje trzanje traktora. Ako ćemo izraziti kroz brojeve, do šest odsto je veća brzina prilikom savladavanja nepravilnosti na terenu, što dovodi do ukupne uštede vremena za određene operacije.
"E - boost" funkcija obezbeđuje dodatnu električnu snagu kada je ona potrebna. Ona radi zahvaljujući superkondenzatorskoj tehnologiji koja omogućava da se električna energija koju proizvede traktor, recimo pri vožnji nizbrdo - skladišti, pa se koristi u određenoj situaciji kada je to potrebno. Ova funkcija dovodi do 26 odsto većeg ubrzanja, što se ogleda u uštedi vremena. Maksimalna upotreba je 50kW za 15 sekundi.
"Ovo je jedinstveno, niko drugi u industriji ne koristi trenutno ovu tehnologiju", rekao je menadžer projekta "Steyr Hybrid".
Elektronsko kočenje "E - braking" funkcioniše tako što se preko retardera (uređaja napravljenog da smanji brzinu bez aktiviranja glavnog kočionog sistema), održava konstantna brzina vozila prilikom nizbrdica, pomoću akumulacije električne energije. Ovo rezultira manje trošenje kočnica i veću udobnost za vozača. Pored svega toga, "E - Eco" režim omogućava da motor uvek može da radi pri najpovoljnijoj brzini, što dovodi do uštede goriva i do 15 odsto.
Neke od navedenih prednosti ovog traktora se vide i u videu ispod:
Foto prilog
Tagovi
Autor