Zadnje aktivnosti

Poslednje aktivnosti korisnika mogu videti samo registrovani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu videti samo registrovani korisnici.
Za kompletne funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • TotY 2023
  • 24.10.2022. 12:00

U kategoriji najboljeg specijalizovanog traktora - Landini Rex 4-120 GT Robo-Shift

Visoka tehnologija i udobnost kabine, laka manevrivost i precizna transmisija, kao i visoka produktivnost glavni su aduti Landini Rex 4-120 GT Robo-Shift kao TotY finalista u kategoriji najboljeg specijalizovanog traktora.

Foto: TotY Landini
  • 661
  • 56
  • 0

Uz McCormick X6.414 P6-Drive koji pretenduje na titulu najboljeg višenamenskog traktora u kategoriji "Best Utility", "ARGO tractors" grupa u ovogodišnjem TotY izdanju ima i finalistu u kategoriji "Best of Specialized" - Landini Rex 4-120 GT Robo-Shift.

Serija Rex4 zapravo ima četiri verzije za specijalne namene - F varijanta je za standardne, S za uskoredne, a GT za velike voćnjake i ostale poljske radove dok je V za vinograde. Seriju čini pet modela snage od 75 KS odnosno 55 kW i maksimalnim obrtnim momentom 375 Nm (Rex4-080) do 112 KS, odnosno 82 kW i maksimalnim obrtnim momentom 420 Nm (Rex4-120). Ovaj potonji, ovogodišnji je TotY finalist.

Osveženi dizajn zadržao je prepoznatljive karakteristike Landini stila u metalik plavoj nijansi s crnim felnama. Od poboljšanih tehničkih katakteristika ARGO inženjeri izdvajaju fabrički ugrađen ram za montiranje priključaka u sredini traktora, prednji lift i kardan, kao i strukturirani prednji balast, a od tehnološki naprednijih rešenja elektronsku zadnju i prednju kuku, automatsku funkciju kontrole pogona na sva četiri točka, blokadu diferencijala i PTO-a, napredniji sistem upravljanja ADS s elektornskom kontrolom volana, a što se povezivanja s priključcima tiče, tu je prednji i zadnji ISOBUS. Kabina S kategorije zaštite je osigurana specijalnim filterom aktivnog uglja. Unapređen je i robotizovani menjač.

Sistem obrade izduvnih gaova

Kad je reč o motoru, proizvođač je za Rex4.120 izabrao Deutz-AG 2,9 litarski motor s četiri cilindra, turbo afterkulerom, snažnim Common-rail ubrizgavanjem i učinkovitim sagorevanjem. Maksimalni obrtni moment postiže pri 1.600 obrtaja motora, a porast momenta sile je 30 odsto. Potrošnja goriva je 235 gr/kWh. Ispod poklopca motora "upakovan" je kompaktan DOC+DPF+SCR sistem obrade izduvnih gasova koji zadovoljava "Stage V". Sistem ne traži održavanje.

Opremljen je Deutz-AG 2,9 litarskim motorom s četiri cilindra

Rezervoar dizel goriva je 85. a AdBlue dodatka zapremine 7,5 litara. Servisni interval motora je udvostručen na impresivnih 1.000 sati, što na kraju smanjuje troškove. Pristup AdBlue rezervoru, ulju i filterima praktično je samo otvaranjem haube.

Novi mehanički Robo-shift HML, kako kažu ARGO inženjeri poluautomatski menjač, omogućava robotizovani prenos brzina u samo 0,2 sekunde, ima tri brzine pod opterećenjem. Na izbor su dve konfiguracije brzina - 36+12 odnosno 48+16 brzina (puzajuća brzina 0,35 a maks. 40 km/h). Uštedu goriva u ekobrzini na 40 km/h postiže sa 1.750 o/min. Kontrola brzina na multifunkcionalnoj upravljačkoj ručici konzole s desne strane vozača odabirom na džojstiku može biti automatska ili ručna. U slučaju "Autopowershift" prenosa, sistem automatski izabere najbolju brzinu za odgovarajuću snagu. Funkcija "Stop&Action" omogućava zaustvaljanje i ponovno kretanje uz samo pritisak kočnice (bez kvačila).

Kupci biraju opremu

Uključivanje PTO-a je elektro-hidrauličko, a standardne brzine zadnjeg vratila su 540 odnosno 540E, dok je prednjeg 1000 o/min. Naravno, moguće je dodatno izabrati i četiri brzine zadnjeg vratila (540/540E/1000/1000E).

Na prednjem delu nalazi se do četiri mehanička ili električna priključna ventila

Odvojen hidraulički protok 58+30 litara u minuti (otvorenog kruga) i opcijski trostruka pumpa s 58+30+36 l/min, od čega je 58+36 zaduženo za zadnje i srednje priključne ventile. Protok je 15 odsto veći od prethodnog modela, a 54 l/min su dostupne već kod 1.500 obrtaja motora. Inače, na zadnjem je delu traktora četiri, a na prednjem do četiri mehanička ili električna priključna ventila. Opcijski se može dodati četiri desne i četiri leve brze spojnice.

Zadnji podizni (električno upravljan) kapacitet je 3,4 tone, a prednji 1,4 t. Prilikom narudžbe može se izabrati osovina za prednje vešanje. Na prednjoj osovini su senzori za upravljanje koji omogućavaju vozaču automatsku kontrolu pogona na četiri točka i blokadu diferencijala, kao i ADS napredni sistem upravljanja, kao i upravljanje vešanjem osovine.

Visoka tehnologija i udobnosti kabine

Na upravljačkoj konzoli osim multifunkcionalnog džojstika nalazi se i potenciometar za zadnju hidrauliku, mehaničke odnosno elektronske kontrole zadnjih ventila, sklopke za 4WD pogon, uključivanje priključnog vratila, funkcije hidraulike i dr. Elektro-hidraulička promena smera vožnje, kao i ubrzavanje odnosno usporavanje vožnje, kontrolišu se samo pritiskom dugmeta na džojstiku gde je i izbor ručnog ili automatskog moda, memorisanje brzine motora, dizanje i spuštanje priključka i uključivanje kardana.

Udobnost kabine jedan je od glavnih aduta ovog modela

Poprečnim pomeranjem upravljačke ručice kontrolišu se prednji priključni ventili. Na raspolaganju je i upravljanje Landini flotom i daljinski nadzor parametara traktora (potrošnja goriva, GPS poziciju i sl.) s dijagnostikom (program rasporeda servisa) iz udobnosti kancelarije na farmi. Pametno povezivanje s ISOBUS priključcima, ali preko novog "ISOBUS Green" rešenja i sa starijim jednostavnijim mehaničkim priključnim uređajima zahvaljujući čemu se i ovim inače ne-ISOBUS priključcima takođe može upravljati iz kabine traktora.

Visoka tehnologija i udobnost kabine, laka manevrivost i precizna transmisija i visoka produktivnost omogućavaju operateru maksimalan fokus na radne operacije i prema ARGO inženjerima glavni su aduti Landini Rex 4-120 GT Robo-Shift kao TotY finalista u kategoriji najboljeg specijalizovanog traktora.


Tagovi

TotY Landini Landini Rex 4-120 GT Robo-Shift Specijalizovani traktor Finalista


Autorka

Renata Prusina

Više [+]

Diplomirana inženjerka agronomije s višegodišnjim novinarskim i uredničkim iskustvom. Članica nekoliko novinarskih asocijacija između kojih je i TotY. Osim perom, voli da beleži i objektivom.


Partner