Pretraživanje tekstova
Tri logotipa garantuju kvalitet i autentičnost proizvoda. Znate li o kojima je reč?
Prepoznajete li oznake kvaliteta proizvoda Evropske unije? Naime, kako objašnjavaju iz Evropske komisije, tri logotipa potvrđuju specifičnost tradicije i kvalitete hrane, poljoprivrednih proizvoda i vina, aromatizovanih vina i napitaka proizvedenih u Evropskoj uniji ili u drugim zemljama.
Dva od tri logotipa - zaštićena oznaka porekla (PDO) i zaštićena oznaka geografskog porekla (PGI) - imaju specifičnu vezu s regionom iz koje potiče proizvod, dok treći - tradicionalna oznaka posebnosti (TSG) - ističe tradicionalni proizvodni proces.
Prehrambeni proizvodi ispunjavaju uslove za sva tri logotipa: PDO, PGI i TSG. Vino za PDO i PGI dok su alkoholna pića i aromatizovana vina kvalifikovana za PGI.
Kroz logotip, potrošači mogu lako da prepoznaju tradicionalne kvalitetne proizvode i da imaju poverenje da je reč o autentičnom proizvodu u smislu regionalnog porekla ili tradicionalne proizvodnje. Zaista, kao i pružanje korisnog marketinškog alata u Evropskoj uniji i na drugim tržištima, registracija pod tim programima daje proizvođačima pravnu zaštitu od imitacije/kopiranja ili zloupotrebe naziva proizvoda, objašnjava ec.europa.eu.
U prilogu pogledajte i video Evropske komisije.
Autorka
Više [+]
Željka je diplomirani agronom sa dugogodišnjim iskustvom u novinarstvu. Urednik je portala Agroklub i donosi najnovije vesti iz sveta poljoprivrede!
Trenutno nema komentara. Budi prvi i komentariši!
Najstarija i najjeftinija mera u borbi protiv mraza - zadimljavanje u zasadu višnje
Selo Donje Zuniče, okolina Knjaževca