Pretraživanje tekstova
Domaćin iz leskovačkog naselja se sa svojom porodicom odlučio za proizvodnju semenskog krompira za svoje potrebe.
Ova godina, sa svim nedaćima koje su nas snašle, bila je naročito izazovna za proizvođače krompira. Među njima bio je i Vladica Stojković iz Navalina kod Leskovca, koji pod ovim povrćem ima 7 ha merkantilnog.
"Imali smo velike padavine, zatim visoke temperature, što su idealni uslovi za pojavu plamenjače. Gotovo da nema useva krompira da je potpuno zdrav. On traži dosta nege i dosta zaštite", kaže Stojković i dodaje da je poenta u tome da se na vreme krene sa zaštitom.
"Važni su, naravno preparati, ali i trenutak primene preparata. Nekada su sati u pitanju da se postigne pravi efekat."
Ovaj domaćin se sa svojom porodicom odlučio za proizvodnju semenskog krompira za svoje potrebe. Razlog je problem nabavke istog, a kad i uspeju da dođu do njega, što je najčešće uvozni - uvere se da nije dobar kvalitet. To je bio jedan korak, drugi je bio u promeni lokacije.
"Setvom na preko 1.000m nadmorske visine nema štetnih insekata, poput vaši koji su prenosioci virusa. Temperature su idealne za rast krompira, ne više od 25 stepeni preko leta", objašnjava Stojković.
Više o ovome pogledajte u videu:
Tagovi
Proizvodnja krompira Vladica Stojković Semenski krompir Viša nadmorska visina Zaštita krompira
Autorka
Trenutno nema komentara. Budi prvi i komentariši!
Primer jednog od mnogobrojnih bezbednosnih izazova koje sa sobom donosi bavljenje poljoprivredom. Naime, zbog visokog nagiba a malog ugla u odnosu na put sa kojim se ukršta, ova ćuprija predstavlja jedno od najnebezbednijih prelaza u katast... Više [+]
Primer jednog od mnogobrojnih bezbednosnih izazova koje sa sobom donosi bavljenje poljoprivredom. Naime, zbog visokog nagiba a malog ugla u odnosu na put sa kojim se ukršta, ova ćuprija predstavlja jedno od najnebezbednijih prelaza u katastarskoj opštini Srpska Crnja u srednjem Banatu.
Kada se prelazi ćuprija iz pravca od Srpske Crnje naročito je opasno skretanje odmah udesno, jer je poznato više slučajeva da vozilo usled skraćenog ugla i eventualne pogrešne procene vozača završi u kanalu naspram prelaza. Takođe, sa jedne strane prelaza nedostaje metalna ograda!
Da bi se premostila ova prepreka preporuka iskusnijih vozača je da se sa prelaza skrene levo, pa da se u nastavku negde okrene i vrati nazad sa druge strane. Posebno treba biti obazriv ako se prevozi teret ili ako se upravlja masivnijim vozilom - poput kombajna!