Savremena tehnologija obeležavanja i praćenja proizvoda vredna 800.000 evra poslednja je u nizu inovacija koje Mlekara Šabac uvodi u svoju proizvodnju čime nastavlja dalji razvoj lokalnog i globalnog poslovanja.
Mlekarska industrija, kao i svaka druga grana privrede više ne može da računa na konkurentnost, na bilo kom tržištu, ukoliko ne primenjuje savremene standarde proizvodnje koji su garant efikasnosti, bezbednosti i kvaliteta. Zbog toga ulaganja u inovacije i napredne tehnologije u proizvodnji predstavljaju ne samo trenutni biznis prioritet Mlekare Šabac, već i njen strateški plan za održivu budućnost poslovanja.
Kao jedan od lidera srpske mlekarske industrije, ali i najveći domaći izvoznik mlečnih proizvoda (među kojima su dobro poznati brendovi Sirko, A la Kajmak, beli meki sir Mediterano), Mlekara Šabac stalno unapređuje svoj proizvodni proces čime ostaje konkurentan i kompetentan igrač na tržištu koje se neprestano menja.
Izvoz i plasiranje proizvoda na 15 svetskih tržišta od Rusije, preko Evrope do Sjedinjenih Američkih Država zahteva da uvek spremno odgovorite na svaki zahtev koji određena zemlja može da uputi, kažu u ovoj mlekari.
"Ovo je moguće samo zahvaljujući ozbiljnim investicijama u inovativne proizvodne tehnologije. Mi smo tako postali prva srpska mlekara koja je izvezla proizvode usklađene sa Data Matrix tehnologijom i time u potpunosti odgovorila na nedavno uvedene zahteve ruskog tržišta na kojem smo prisutni više od 10 godina i gde sada svaki proizvod mora biti obeležen QR kodom", izjavio je direktor sektora održavanja, energetike i investicija u Mlekari Šabac Nenad Ilić.
Rusko tržište svakako spada među najveća i najkonkuretnija svetska tržišta, što znači da prehrambeni proizvodi koji se tamo izvoze podrazumevaju saglasnost sa najvišim standardima kvaliteta i bezbednosti. Deo tih saglasnosti su i inovacije poput Data Matrix (DM) tehnologije. Obeležavanje svakog proizvoda jedinstvenim DM kodom predstavlja tehnologiju koja potrošačima na jednostavan i brz način, korišćenjem aplikacija na telefonu, daje sve informacije o samom proizvodu.
Ruski potrošači su vrlo zahtevni i očekuju da budu jasno i efikasno informisani o proizvodima koje koriste, posebno kada su prehrambene namirnice u pitanju - gde pored kvaliteta, bezbednosti i autentičnosti proizvoda, žele da znaju i o poreklu sastojaka, njihovoj nutritivnoj vrednosti i drugim relevantnim podacima.
Data Matrix tehnologija predstavlja upravo takav sveobuhvatan track & trace sistem koji prati svaki proizvod - u kompletnom lancu, od proizvodnje do plasiranja na police u radnjama.
Tagovi
Autorka