Pretraživanje tekstova
Toplo vreme u kombinaciji sa dovoljno padavina, povoljno je uticalo na setvu i nicanje. Ali, ima delova Evrope gde je vlage previše kao i onih gde je suša.
U većini delova našeg kontinenta, u martu pa do sredine aprila, zabeležene su izuzetno tople prolećne temperature, stoji u izveštaju o praćenju useva u Evropi JRC Mars.
One su, u kombinaciji sa dovoljno padavina, pogodovale ozimim usevima i osigurale dobre uslove za setvu i nicanje jarih žitarica i letnjih useva.
Posebno su povoljni na Pirinejskom poluostrvu, što je dovelo do revizije prognoze prinosa na nivou EU-a za tvrdu pšenicu, jari ječam i tritikale.
Međutim, preterano vlažni uslovi u severozapadnoj Evropi negativno su uticali na potencijal prinosa i otežali setvu, a najteže je bilo u Irskoj i Ujedinjenom Kraljevstvu.
Donekle su poboljšani u severnoj i delu zapadne Francuske, kao i u Belgiji, Holandiji i severozapadnoj Nemačkoj, ali malo je verovatno da će se zimski usevi na nedovoljno dreniranim poljima u potpunosti oporaviti od preterano vlažnih uslova tokom jeseni i zime.
Nedostatak vode negativno utiče na razvoj zimskih useva u središnjoj Grčkoj i na Kipru.
Na Siciliji, kao i u istočnoj Rumuniji, padavine su stigle prekasno ili ih je bilo premalo da bi se u potpunosti oporavili ugroženi zimski usevi.
Ozbiljan ireverzibilan uticaj suše na ozime useve uočen je u velikim delovima Maroka i zapadnog Alžira.
Prognoza za pšenicu:
Tagovi
JRC Mars Prevelika vlaga Suša Stanje useva Praćenje useva Evropski usevi
Autorka
Trenutno nema komentara. Budi prvi i komentariši!
Primer jednog od mnogobrojnih bezbednosnih izazova koje sa sobom donosi bavljenje poljoprivredom. Naime, zbog visokog nagiba a malog ugla u odnosu na put sa kojim se ukršta, ova ćuprija predstavlja jedno od najnebezbednijih prelaza u katast... Više [+]
Primer jednog od mnogobrojnih bezbednosnih izazova koje sa sobom donosi bavljenje poljoprivredom. Naime, zbog visokog nagiba a malog ugla u odnosu na put sa kojim se ukršta, ova ćuprija predstavlja jedno od najnebezbednijih prelaza u katastarskoj opštini Srpska Crnja u srednjem Banatu.
Kada se prelazi ćuprija iz pravca od Srpske Crnje naročito je opasno skretanje odmah udesno, jer je poznato više slučajeva da vozilo usled skraćenog ugla i eventualne pogrešne procene vozača završi u kanalu naspram prelaza. Takođe, sa jedne strane prelaza nedostaje metalna ograda!
Da bi se premostila ova prepreka preporuka iskusnijih vozača je da se sa prelaza skrene levo, pa da se u nastavku negde okrene i vrati nazad sa druge strane. Posebno treba biti obazriv ako se prevozi teret ili ako se upravlja masivnijim vozilom - poput kombajna!