• TotY 2022
  • 22.08.2021. 10:30

TotY 2022: U trci za titulu traktora godine su i Valtra T235 Direct i A115 HiTech4

Dva se "slavljenička" finalista bore za prestižan naslov "Tractor of the Year" u kategoriji ratarskih traktora i u kategoriji "Best Utility".

Foto: Valtra
  • 276
  • 81
  • 0

U godini obeležavanja 70 godina od prvog traktora ovog poznatog finskog proizvođača, u finalnom krugu za ovogodišnji izbor "Tractor of the Year" Valtra ima dva kandidata nove generacije lansirane u paketu rođendanskog poklona - T235 Direct kategoriji ratarskih i A115 HiTech4 u kategoriji višenamenskih traktora.  

Slikovito predstavljajući T 235 Direct kao "traktor sa kojim postižete više sa manje napora", inženjeri Valtre kao dobitnički paket ovog finalista ističu precizan prednji utovarivač sa automatskom kontrolom nagiba i trešnjom kante, pametna rešenja poput sistema regulacije pristiska u gumama i automatskog okretanja na uvratini, te premium enterijer sa prijateljskim korisničkim interfejsom za najbolje upravljačko iskustvo, a da o nagrađivanom SmartTouch upravljačkoj ručici sa ergonomskim kontrolama i informacijama "baš tamo gde vam treba" i ne govorimo. Sve to lako i jednostavno podesivo, i na kraju upareno sa bežičnim prenosom podataka zahvaljujući Agrirouteru, TasDoc-u te Valtra Connect, za povezanost "uvek i svugde".

Ukratko, osnovne odlike traktora oplemenjene visokom tehnologijom pretvaraju rad u profit, zaključuju.

Snaga za svaki radni zadatak

Pa krenimo od ovih osnovnih odlika.

Puna snaga od 220, a uz pojačanje 250 KS, ovog, kako ga nazivaju, "kralja svakog terena" dolazi od 6-cilindričnog AGCO Power motora zapremine 7,4 litara koji maksimalni obrtni moment od 930 Nm dostiže već na 1.500 obrtaja u minuti. Start boost funkcija daje lagani start pod jakim opterećenjem.

Kombinacija tehnologije selektivne katalitičke redukcije (SCR) sa DPF i DOC elementima zadovoljava standarde emisije V stepena. Common rail ubrizgavanje od 2.000 bara, precizna dozacija goriva, efektivno sagorevanje, čisti izduvni gasovi i niža potrošnja goriva, te 600-satnim servisiranjem, na kraju daju niže troškove.

Niski troškovi posedovanja ne dolaze samo od motora, ističu u Valtri, već "na svakom ćošku" jer efikasan koncept traktora doprinosi uštedi inputa uz istovremeno povećanje autputa na polju. Tako, na primer, redukcije preklapanja prohoda (Auto U-Pilot, sekcijska kontrola, bežični prenos podataka i drugo) štede vreme, gorivo, repromaterijal i dakako sabijanje zemljišta, i, ne manje važno, smanjuju zamor operatera.

Višestruko štedljiv

Ako ste se pitali zašto ga zovu "kraljem svakog terena" odgovoriće vam zbog brze i glatke vožnje na putu (do 57 km/h) kao i visokog klirensa (60 cm) u polju. Ovo poslednje, uz stabilnost koju daje dužina šasije od gotovo tri metra, ugao okretanja prednjih točkova od 55, te radijus okretanja od 5,25 m, daje vrlo agilan traktor, što će, istaći će opet, na kraju štedi gorivo. Istu uštedu garantuje automatski regulator proklizavanja (ASR) zadužen za optimizaciju proklizavanja točkova i efektivnog prenošenja snage na podlogu.

Usput, za glatku je vožnju zadužen Valtra Direct bestepenski prenos sa hidrauličkom promenom smera kretanja. Kad smo kod promene smera ne možemo da zaobiđemo ni unikatni Valtrin patent - okretanje sedišta sa upravljačkim komandama za 180° TwinTrac, spasonosan u mnogim situacijama.

Valtra T 235 Direkt

I da ne zaboravimo, T235 Direct je opremljen hidrauličkom pumpom osetljivom na opterećenje, sa protokom 115 odnosno opcijskih 200 l/min flow, te elektronsko upravljane sedam zadnjih i četiri prednja spoljna ventila. Maksimalni podizni kapacitet zadnje hidraulike je 9,5 a prednje 5,1 tonu.

Uključivanje priključnog vratila je elektor-hidraulično. Standardno, stražnji kardan ima dve brzine (540/1.000), a prednji jednu (1.000 obr/min) brzinu.

I na kraju, nemamo dovoljno prostora nabrajati sve pomno osmišljene detalje skandinavskog dizajna za jednostavnost, ali i maksimalnu udobnost kabine koje će uz već spomenute napredne tehnologije olakšati život operatera.

Sve u svemu, velika nosivost, brzina na ulici, visoki klirens, koncept vidljivosti 365 dana i noći, siguran rad, efikasnost i štedljivost kao i pametne tehnologije samo su neke od predispozicija koje ispunjava ovaj svestrani traktor namenjen i najzahtevnijim radovima u polju, ali ništa manje efikasan na stočarskim gazdinstvima, u komunalnim delatnostima, aerodromima, vojsci...

Svestrani A115 HiTech4

Peta generacija serije A, takođe lansirana na račun rođendanskog poklona, baštini mnoge osobine nagrađivanje "veće braće" ali u kompaktnijim dimenzijama, pa ne čudi da je A115 HiTech4 finalista ovogodišnjeg izbora za najbolji višenamenski traktor.

I ovde funkcionalna filozofija skandinavskog dizajna i produktivnosti sa nižim troškovima posedovanja nije činila nikakve ustupke pri usavršavanju ovog "radnog heroja". Jedinstvena inovativna rešenja ga, kažu njihovi inženjeri, izdvajaju iz klase, a veličina i manevrivost čine idealnim za poljske i farmske radove, vinograde i voćnjake, kao i šumarstvo i komunalne aplikacije.

I ovog finalista pokreće AGCO Power motor sa SISU genima, koji razvija 115 KS odnosno 86 kW. Najveći obrtni moment od 455 Nm postiže na 1.500 obr/min. Reč je o četiri cilindra, Common railu sa 1.600 bara ubrizgavanja, te "sve u jednom" tehnologijom obrade izduvnih gasova (SCR, DOC i DPF) koja zadovoljava Stage V standarde. Motor je tako, slikovito ilustriraju svoju posvećenost kontinuiranom razvoju rešenja smanjenja potrošnje goriva i redukcije štetnih gasova, sposoban da smanji emisiju NOx i čestice čađi za 80 odsto u poređenju sa nivoima iz 1996. 

Optimizaciji efikasnosti doprinosi i Valtra Power Solutions, a servisni interval od 600 sati jednostavnost održavanja.

Automatizovani prenos

HiTech automatizirani powershift prenos sa četiri brzine u četiri stepena daje standardnih 16x16 ili opcijskih 32x32, sa maksimalnom brzinom 40 km/h na 1878 obr/min, a minimalnom 124 m/h na 1400 obr/min, pri čemu je prebacivanje brzina unutar stepena bez upotrebe kvačila.

AutoTraction funkcija zaustavlja i pokreće traktor (pri brzinama ispod 20 km/h) samo jednostavnim pritiskom odnosno otpuštanjem kočnice, bez upotrebe kvačila.

"Tata-mata od zanata" - A serija pete generacije

Hidraulika otvorenog protoka ulja do 98 litara u minuti efikasno snabdeva i prednje i zadnje priključke, a dodatnih 33 l/min upravljački sistem. Jednostavne mehaničke kontrole regulisaće rad hidraulike. Ovaj je model A serije opremljen sa tri zadnje (opcijski 4-5) i dva prednja spoljna ventila, kao i maksimalnim zadnjim podiznim kapacitetom od 4,3, a prednjim od 2,8 tona.

Kardan s hidrauličkom aktivacijom ima dve standardne (540 + 1.000) odnosno na izbor tri (540 + 540E + 1.000 obr/min) brzine. Prednje priključno vratilo je dostupno (1.000 obr/min) kao Valtra Unlimited opcija.

Dobru vidljivost zahvaljujući inovativnom dizajnu poklopca motora i uskoj izduvnoj cevi te 5,5 m2 staklenih površina nimalo ne ometa ni fabrički dobro ukomponovan prednji utovarivač, pa se trećina Valtra traktora naručuje upravo sa prednjim utovarivačem, profesionalno spojenog sa hidraulikom i ergonomskim elektronskim kontrolama na ručici kao i krovnim prozorom, ističu njihovi inženjeri.

I ovaj je skandinavac, dakako, nenametljivog, ali izrazito funkcionalne radne atmosfere, stvoren da ugodi operateru, sposoban "da sagleda stvari iz obrnute perspektive" TwinTrac okretanjem sedišta i upravljačkih komandi za 180°.

Na kraju, uz Valtrin Connect, Care & Go paket farmeri će zahvaljujući nadzoru flote, razmeni informacija o mašinama i podršci servisa u svako doba, produženom fabričkom garancijom i ugovorenim održavanjem imati miran san. 


Tagovi

TotY Tractor of the Year izbor traktora godine Valtra T serija A serija


Autorka

Renata Prusina

Više [+]

Diplomirana inženjerka agronomije s višegodišnjim novinarskim i uredničkim iskustvom. Članica nekoliko novinarskih asocijacija između kojih je i TotY. Osim perom, voli da beleži i objektivom.


Partner

Izdvojeni tekstovi

Izdvojen oglas

KLUB

Prekoputa Agrokluba na Poljoprivrednom sajmu. :) Košnica sa oko 70 bumbara. :) #bumblebees