Pretraživanje tekstova
Jedina lička etno kuća u Srbiji nalazi se u selu Velebit, u opštini Kanjiža.
Solunski dobrovoljci su se dvadesetih godina prošlog veka nastanili u Vojvodini, a oni podno Velebita, u opštini Kanjiža osnovali su selo - Velebit. Jedni od potomaka, braća Miloš i Danilo Kravić, ovde su osnovali jedinu ličku etno kuću u Srbiji.
"Namera nam je da je ostavimo za uspomenu generacijama koje dolaze posle nas u amanet i nasledstvo, da bi znali kako smo sa prostora kršne Like došli ovde u bačku ravnicu", priča za RTV Miloš.
Domaćini goste dočekuju u nošnji, a služe ih rakijom, koju ovde i peku. Kvalitet je potvrđen sa čak 350 priznanja! U ponudi su i tradicionalna jela, a kako se navodi "čuvaju se biljac, šarenica, naćve, medalje i oružje, slike i predmeti iz prošlosti", kao i spomenica solunskih dobrovoljaca.
"Tu je spisak 150 osnivača sela Velebit. Njihova imena uvek sa ponosom izgovaram. Jer, sve ovo što danas vidimo u ovom prostoru je naš dug prema našim dedovima", dodaje Miloš Kravić.
Osim gostiju iz Like i Srbije, Kraviće su posetili i gosti iz Mađarske, Slovenije, pa čak i Finske.
Foto: Braća Kravić Velebit
Izvori
Tagovi
Miloš Kravić Danilo Kravić Etno kuća Lička etno kuća Velebit Rakija
Autorka
Više [+]
Urednik portala, diplomirani novinar i ljubitelj prirode. Omiljena izreka: Ko sme taj može, ko ne zna za strah, taj ide napred.
Trenutno nema komentara. Budi prvi i komentariši!
Primer jednog od mnogobrojnih bezbednosnih izazova koje sa sobom donosi bavljenje poljoprivredom. Naime, zbog visokog nagiba a malog ugla u odnosu na put sa kojim se ukršta, ova ćuprija predstavlja jedno od najnebezbednijih prelaza u katast... Više [+]
Primer jednog od mnogobrojnih bezbednosnih izazova koje sa sobom donosi bavljenje poljoprivredom. Naime, zbog visokog nagiba a malog ugla u odnosu na put sa kojim se ukršta, ova ćuprija predstavlja jedno od najnebezbednijih prelaza u katastarskoj opštini Srpska Crnja u srednjem Banatu.
Kada se prelazi ćuprija iz pravca od Srpske Crnje naročito je opasno skretanje odmah udesno, jer je poznato više slučajeva da vozilo usled skraćenog ugla i eventualne pogrešne procene vozača završi u kanalu naspram prelaza. Takođe, sa jedne strane prelaza nedostaje metalna ograda!
Da bi se premostila ova prepreka preporuka iskusnijih vozača je da se sa prelaza skrene levo, pa da se u nastavku negde okrene i vrati nazad sa druge strane. Posebno treba biti obazriv ako se prevozi teret ili ako se upravlja masivnijim vozilom - poput kombajna!