Zadnje aktivnosti

Poslednje aktivnosti korisnika mogu videti samo registrovani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu videti samo registrovani korisnici.
Za kompletne funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Visit Village
  • 17.06.2024. 09:00

Svakodnevica jednog seljaka je nečiji san o odmoru - kako do takvih turista?

Znate li za turiste koji žele da pomuzu krave, operu sudove, pokose dvorište i slično? E pa, vreme je da "gosti za poželeti" i kod Vas dođu! Besplatna registracija i mogućnost dodatne zarade.

Foto: Visit Village
  • 1.398
  • 187
  • 0

"U početku nam je bilo neobično da je nekome zanimljivo i poželjno da muze krave, pere sudove napolju ispod drveta, radi u bašti...", tako svoju priču započinju na gazdinstvu Jokanović, koji su ostali u čuđenju što je svakodnevnica jednog seljaka, nečiji san o odmoru.

Donedavno su se bavili isključivo stočarstvom i bili poznati po uzgoju goveda, uglavnom krava, a onda su odlučili da se oprobaju u agroturizmu i otvorili vrata svog gazdinstva za posetioce. Danas je za njihov Katun Ljeljenak u Plužinama, u susednoj Crnoj Gori, potrebna rezervacija. Kapaciteti su popunjeni, a posetioci rado priteknu u pomoć u svim poslovima.

Dođu, pomognu i još plate - gosti za poželeti

I sve je više onih koji žele da iskuse autentičan život na selu - umese hleb, procede mleko, nahrane kokoške, pokose dvorište, oberu voće ... - ma gosti za poželeti, rekao bi jedan prosečan seljak kojem je ovo prilika i za dodatnu zaradu na gazdinstvu. 

Donedavno su se bavili isključivo stočarstvom, a sada su turističko domaćinstvo (Foto: Katun Ljeljenak)

Nego, kako su Jokanovići postali zanimljivi turistima i može li njihova priča biti vodilja za brojna mala srpska gazdinstva? Tragajući za odgovorom, dolazimo do stranice visitvillage.me, koja upravo takvim klijentima nudi besplatnu promociju i kako nam kažu, raduju se momentu kada će im se pridružiti domaćinstva iz Srbije.

Reč je o projektu koji predstavlja inovativni pristup spajanju tradicionalnog ruralnog turizma sa modernim potrebama za fizički aktivnim odmorom u prirodi uz sticanje novog iskustva i spoznaju tradicije gazdinstva, lokaliteta (agroturizma).

"Projekat prepoznaje dva tipa korisnika. Jedan su oni koji nudi usluge, kao što su mala, tradicionalna, porodična poljoprivredna gazdinstva i drugi kojima su te usluge potrebne kao što su turisti, planinari, porodice koje žele vezu sa prirodom, osobe sa posebnom ishranom ili zdravstvenim potrebama", pojašnjavaju za Agroklub iz Visit Village.

Iza cele priče stoje Vesna Korović i Marija Radunović, koje su rođene na poljoprivrednim gazdinstvima, a danas i vlasnice svojih gazdinstava. Obe su visokoobrazovane, a putevi im se ukrštaju pre oko jedne decenije kada ih pokreće želja za promocijom života na selu i prikaza iz ugla ljudi kojima se svakim danom sve više razvija svest o održivosti.

Vesna i Marija dovode turiste na selo

Teško je u nekoliko redova sažeti njihov put do pokretanja platforme fokusirane na rezervaciju boravka na poljoprivrednim gazdinstvima, kao posebnog stila života, a koja ne pruža samo mogućnost turistima da dožive ruralni život, već je takođe integrisao medicinske benefite boravka u prirodi, očuvanje tradicije i sticanje novih iskustava iz oblasti poljoprivrede.

Besplatna registracija

U suštini, sve funkcioniše vrlo jednostavno, vlasnik besplatno kreira profil svog gazdinstva, poput onih na društvenim mrežama. Tu navodi i cene boravka i sve ono što može da ponudi posetiocima.

"Onaj iznos koji unese, niko neće korigovati, niti oduzimati od njega procenat. Mi ne želimo da zarađujemo od vlasnika gazdinstava", kaže nam Marija, i tu se logično pali lampica - u čemu je caka? Pojašnjava nam da platforma beleži članarinu, ali ona je zapravo pokrivena sredstvima od turista. Na primer, ako je dnevni boravak na gazdinstvu 100 evra, turista će platiti 15 evra više i to je zapravo onaj deo koji Visit Villageu pripada.

Ono što je vama svakodnevnica, turistima je san

"Važno je da na profilima koje kreiraju, opišu svoju ponudu, takođe da su spremni provedu goste kroz svoju svakodnevnicu i to uredno naplate, čak i kada je reč o dnevnoj poseti, na čemu zapravo i jeste naš akcenat", dodaje naša sagovornica, napomenuvši da su turistima posebno zanimljiva gazdinstva mešovite proizvodnje i ona koja imaju tradiciju proizvodnje iza sebe, i u slučajevima za sopstvene potrebe.

Jer, ljubitelji seoskog turizma upravo traže takve priče gde će sami pokušati da naprave sir ili vino, uberu plodove, pa čak i pokupe seno. Ovde je i na vlasniku gazdinstva da svoju ponudu učini primamljivijom, da li će u nju uključiti nešto što bi privuklo posebnu grupu - ponuditi hranu za vegane, uključiti posebnu ishranu za dijabetičare, api terapiju i slično. Iz Visit Village poručuju i kako su spremni da pomognu domaćinima da zajedno registruju gazdinstvo i postanu deo ove regionalne ponude.

Na platformu Visit Village besplatno se možete registrovati ovde

Jer, postoje li lepša sela od naših?

Napomenimo još na kraju, za one koji odluče da postanu deo ove platforme, da u slučaju potrebe za dodatnim pojašnjenjima, nakon logovanja u donjem desnom uglu pojaviće se zelena ikona za "chat", putem koje možete komunicirati direktno sa Vesnom i Marijom. Takođe, više kontakt informacija možete pronaći ovde


Tagovi

Agroturizam Seoski turizam Promocija gazdinstva Visit village Registracija gazdinstva Promocija sela Katun Ljeljenak Vesna Korović Marija Radunović


Autorka

Selma Mujić

Više [+]

Diplomirani žurnalista i digitalni marketing menadžer, s višegodišnjim iskustvom u tv i web novinarstvu.


Partner

Visit Village (SRB)

Dr Anta Gvozdenovića bb, 81000 Podgorica, Crna Gora
tel: +382 67 324 679, e-mail: info@visitvillage.me web: https://visitvillage.me/