• L'ouef
  • 25.03.2020. 07:30
  • Le Mans

Lideri francuskog tržišta jaja od nosilja iz slobodnog uzgoja

Posetili smo Luf (mnogo pre pandemije, naravno) vodećeg francuskog proizvođača jaja nosilja iz slobodnog uzgoja i donosimo njihovu decenijsku građenu priču.

Foto: Vedran Stapić
  • 134
  • 17
  • 0

Oni svakog dana obrade i spakuju više od milion jaja od nosilja iz slobodnog uzgoja s 368 okolnih farmi. Doduše, imaju još dva kooperanta u modelu kaveznog držanja, ali i od njih očekuju skoru konverziju.  

Godišnji obim njihove proizvodnje je na nivou 500 miliona komada.

Osiguravaju sledljivost na nivou jednog jajeta

U postrojenjima nedaleko Le Mansa (okrug Sart), mestu poznatijem po čuvenoj celodnevnoj trci (24 sata Le Mans), na tržište svakodnevno šalju jaja s predznakom lokalno, 100 odsto francusko, uzgojeno na otvorenom, organsko, GMO free, bez antibiotika, prirodno hranjeno, bogato omega 3 te potpuno sledljivo.

Upravo ovo, ističu kao najveću globalnu prednost i tvrde kako su najdalje od svih otišli u transparentnosti jer osiguravaju sledljivost na nivou jednog jajeta. Baš svakog jajeta i to uz kapacitet pakovanja veći od 80.000 na sat kroz dve smene dnevno. 

Kapacitet pakovanja je veći od 80.000 na sat kroz dve smene dnevno

Videli smo kako svako jaje ima oznaku proizvođača, a u situacijama kada su proizvodi od dva ili više dobavljača na ambalaži od šest ili 12 komada jaja, to je dodatno naznačeno. 

"Uskoro ćemo imati implementiran sistem QR koda putem kojeg će kupci direktno moći da provere svaku kutiju", rekao je direktor fabrike Luf (L'ouef), Kristof Beriard napominjući da su otvoreni prema svima, jer žele da svi znaju kako oni rade svoj posao.

Strategija: Rasti održivo, živeti zajedno, jesti dobro i sačuvati životnu sredinu

Tržište živinarskih proizvoda u Francuskoj raste jedan do dva odsto godišnje, a oni su još davne 1985. godine počeli s proizvodnjom jaja iz slobodnog uzgoja startajući s robnom markom Lu.

Danas su peti po veličini proizvođač jaja u Francuskoj, s tržišnim udelom nešto manjim od 10 odsto, ali su pri tom lideri tržišta jaja iz slobodnog uzgoja - gde su zastupljeni s oko 20 odsto.

"Za nas promena regulative preferiranja slobodnog uzgoja ne predstavlja nikakav poseban problem, jer smo taj put davno započeli", kaže Beriard i dodaje da je njihova strategija da rastu održivo, žive u zajednici, jedu dobro i pri tome svemu sačuvaju životnu sredinu za nadolazeće generacije.

Uskoro ćemo implementiran sistem QR koda putem kojeg će kupci direktno moći proveriti svaku kutiju, najavio je Kristof Beriard

Oni su deo velike LDC grupacije, nastale spajanjem četiri porodične kompanije koja generiše godišnji prihod veći od četiri milijarde EUR-a, te zapošljava 22.000 radnika u tri države EU - Francuskoj, Poljskoj, te od nedavno i u Mađarskoj.

Dilan Šivalir iz LDC odela razvoja ističe da se drže se lokalnih vrednosti i izgradnje čvrstih odnosa s zajednicom. Što znači da kada rade u Francuskoj sve je 100 odsto francusko, a kad su u Poljskoj onda je 100 odsto poljsko - od hrane za životinje, farmera, zaposlenih i svega ostalog.

Ulažu u nove načine pakovanja, a kako bi poslovanje učinili odgovornijim. Na taj način žele da odgovore na trendove u vreme sveopšte redukcije plastične ambalaže i sve većeg izazova čuvanja svežine proizvoda, ali i životne sredine.

Ograničili maksimum držanja na 6.000 nosilja po kooperantu

Otvoreni su i prema novim kooperantima od kojih očekuju posvećenost isključivo tom poslu. Traže da osiguraju infrastrukturu slobodnog uzgoja te koriste isključivo hranu za živinu iz njihove proizvodnje ili najbliže okoline. Zahtevaju dokumentovanje, jer im je važno osiguravanje sledljivosti, a i traže i ručno klasiranje pre isporuke proizvoda. 

Ograničili su maksimum držanja na 6.000 nosilja po kooperantu, smatrajući da iznad toga dolazi do pada kvaliteta i lošeg uticaja na život zajednice. Zanimljiv je (i indikativan op.a.) podatak da 35 odsto vlasnika farmi čine žene.

Cena ovog pakovanja od šest jaja je 1,91 EUR

Ostavili su utisak postojanja visokog nivoa međusobnog respekta svih činilaca (farmera, veterinara, prerađivača), koji na krilima zajedničkih dugogodišnjih napora i dobrog marketinga ostvaruju prepoznatljivost kod šire zajednice te posledično generišu ono što možemo zvati uspehom.

Bez gornjih pravila bilo bi dovoljno 10-ak velikih dobavljača iz kaveznog uzgoja za zadovoljavanje njihovih kapaciteta.  

Da cilj opravdava sredstva potvrđuje informacija da jaja iz slobodnog uzgoja ovde ostvaruju duplo veću otkupnu cenu od onih iz kaveznog, a ukoliko su još dodatno iz organske proizvodnje ili nekom još većeg standarda - cena može biti i tri do četiri puta veća.


Tagovi

LDC L'ouef Christophe Beriard Dylan Chevalier Jaja Nosilje Slobodni uzgoj Francuska


Autor

Vedran Stapić

Vedran je jedan od osnivača Agrokluba. Vlasnik SLinka, bavi se organizacijom, razvojem novih proizvoda i rešenja, a s vremena na vreme, u trenucima inspiracije, nešto i napiše. :)

Izdvojeni tekstovi

Izdvojen oglas

KLUB

Moje slatke cherryce :)