• Novi projekat vinara
  • 20.08.2016. 12:00

Šumadija dobija svoj "Kjanti"

Projektom "Metris vine" predviđeno je da se napravi vino koje će nositi ime Šumadija, i biće pandan italijanskom "Kjantiju" koji predstavlja čitavo vinogradarsko podneblje

  • 1.577
  • 842
  • 0

Regionalna agencija za ekonomski razvoj Šumadije i Pomoravlja i Udruženje vinara Šumadije započeli su projekat „Metris vine“ čiji je cilj razvoj novih poslovnih usluga u oblasti vinarstva. U projektu, vrednom 10 miliona dinara potenciraće se mehanizmi koji će razviti privredu u centralnoj Srbiji, oslanjajući se na vinogradarstvo, koje u ovoj regiji, u poslednjih deset godina, doživljava pravu ekspanziju. Računa se i na nova radna mesta i otvaranje laboratorije za kontrolu kvaliteta.

"Šumadija" kao prezenter vina celog kraja

Nenad Popović, direktor Regionalne agencije za ekonomski razvoj Šumadije i Pomoravlja, iz Kragujevca, kaže da je najinteresantniji deo ovog projekta pravljenje potpuno novog vina pod nazivom "Šumadija", a ono će biti reprezent celog regiona.

Vina iz podruma kralja Petra I

"Reč je o kupaži nekoliko sorti grožđa. Biće urađena probna serija od 1.000 litara, a potom sledi tržišno testiranje. U okviru projekta biće urađen ekonomski tehnički elaborat za proizvodnju, kao i zaštita geografskog porekla novog vina. Dugoročno posmatrano, ovo je najznačajniji deo projekta "Metris vine". Sličnu stvar uradili su Italijani sa "Kjantijem". To vino, u stvari, predstavlja čitavu jednu vinsku oblast i prezentuje je u svetu", izjavio je Nenad Popović.

Laboratorija za kontrolu kvaliteta

Projekat predviđa i organizovanu promociju vina iz Šumadije. Između ostalog predstavljanje šumadijskih vina na sajmovima, značajnim mestima i institucijama, zatim novi sajt i promotivne filmove. Međutim, uporedo sa tim, dok ne stigne novo vino, vinarima, iz Šumadije, predstoji opremanje laboratorije za ispitivanje kontrole kvaliteta.

"Cilj nam je da uvedemo zajedničku funkciju kontrole kvaliteta, zatim angažovanje profesionalnih tehnologa i menadžera. To su nove poslovne usluge koje će biti usvojene nakon završetka programa, a izvesno je da će biti otvorena i nova radna mesta. Planirani budžet nam je 10 miliona dinara", kaže Popović.

Nakon dobijanja oznake zaštićenog geografskog porekla, na čijoj markici će se upravo naći ime "Šumadija", ovo je drugi važan projekat koji će dodatno uobličiti priču o vinima ovog podneblja. Udruženje vinara Šumadije broji 12 uspešnih vinara iz okoline Topole, Aranđelovca, Kragujevca i Smederevske Palanke, koji su se do pre 3 godine svaki za sebe borili na tržištu.

Kraljev podrum

Oplenac postaje srpska Toskana?

Božidar Aleksandrović, vlasnik istoimene vinarije, okupio ih je i uspešno kroz udruženje, dao "težinu" značaju vina iz ovog kraja. Model, kojim su se rukovodili bio je italijanski, sa namerom da ovaj deo Srbije bude prepoznatljiv kao "srpska Toskana".

Dosada su organizovana tri festivala vina u Topoli, tačnije u "Kraljevoj vinariji", koju je osnovao kralj Petar Prvi Karađorđević. On je ujedno i začetnik vinogradarstva na Oplencu. Nedavno je 9 vinarija izložilo svoje etikete u Svetskom muzeju vina u Bordou, što se među poznavaocima, ocenjuje kao izuzetan uspeh.


Tagovi

Metris vine Šumadija Novo vino Šumadijski Kjanti Kupaž Nenad Popović Božidar Aleksandrović Srspka Toskana


Autorka

Biljana Nenković

Biljana Nenković je više od dvadeset godina novinar izveštač iz Kragujevca i Šumadije za nacionalne medije. Preferira afirmativne priče koje podstiču pozitivnu energiju. Moto kojim se rukovodi - Koliko možeš, toliko se usuđuj, i malo više od toga!