Pretraživanje tekstova
Višak robe je obarao cenu, a visoki troškovi električne energije i kamate su doveli do toga da se u Srbiji dve trećine hladnjačara bori za opstanak
Posle euforične 2022. godine kada se malina plaćala "šakom i kapom" naredne sezone stiglo je otrežnjenje. Skoro polovina robe je ostala neprodata, a hladnjačari su ušli u dugove prema proizvođačima, dok se cena maline prepolovila. Situacija se nije mnogo popravila ni u 2024. godini.
"Procena je da je oko 450.000 ljudi uključeno u proizvodnju maline i još 300.000 koji su uključeni u preradu i industriju, od sezonskih radnika do dobavljača repromaterijala. Branša koja se bavi smrznutim voćem je pred velikim iskušenjem", rekao je Aleksandar Knežević ispred firme "Deinceps" i dodao da iako se mislilo da će pod uticajem rata u Ukrajini doći do nestašice robe, desilo se suprotno.
Višak je obarao cenu, a visoki troškovi električne energije i kamate su doveli do toga da se u Srbiji dve trećine hladnjačara bori za opstanak.
"Kupci su se premestili na druga tržišta i biće potrebno mnogo energije da se ti kupci vrate", pribojava se Knežević.
Detaljnije o ovoj temi pogledajte u videu:
Tagovi
Proizvodnja maline Prodaja maline Aleksandar Knežević Hladnjačari Cena maline Kupci maline Smrznuta malina
Autorka
Trenutno nema komentara. Budi prvi i komentariši!
Primer jednog od mnogobrojnih bezbednosnih izazova koje sa sobom donosi bavljenje poljoprivredom. Naime, zbog visokog nagiba a malog ugla u odnosu na put sa kojim se ukršta, ova ćuprija predstavlja jedno od najnebezbednijih prelaza u katast... Više [+]
Primer jednog od mnogobrojnih bezbednosnih izazova koje sa sobom donosi bavljenje poljoprivredom. Naime, zbog visokog nagiba a malog ugla u odnosu na put sa kojim se ukršta, ova ćuprija predstavlja jedno od najnebezbednijih prelaza u katastarskoj opštini Srpska Crnja u srednjem Banatu.
Kada se prelazi ćuprija iz pravca od Srpske Crnje naročito je opasno skretanje odmah udesno, jer je poznato više slučajeva da vozilo usled skraćenog ugla i eventualne pogrešne procene vozača završi u kanalu naspram prelaza. Takođe, sa jedne strane prelaza nedostaje metalna ograda!
Da bi se premostila ova prepreka preporuka iskusnijih vozača je da se sa prelaza skrene levo, pa da se u nastavku negde okrene i vrati nazad sa druge strane. Posebno treba biti obazriv ako se prevozi teret ili ako se upravlja masivnijim vozilom - poput kombajna!