• Danska eko proizvodnja
  • 20.02.2018. 07:30

Danska rekorder potrošnje ekoloških proizvoda

Takvo tržište je vrlo interesantno za danske proizvođače hrane, jer ih motiviše da budu inovativni i stalno razvijaju nove, zanimljive eko proizvode.

  • 96
  • 14
  • 0

Danska je još pre dve godine postavila cilj da će do 2020. godine celu poljoprivrednu proizvodnju pretvoriti u 100% ekološku i biodinamičku

Danas ekološka proizvodnja ove zemlje pokriva gotovo 10% domaćeg prehrambenog tržišta. Danski proizvođači hrane, čije se inovacije podstiču, veruju da su spremni za jedinstveni globalni uspeh, piše Food Navigator.  

Danska postaje 100 posto organska zemlja

Prema najnovijim podacima, globalna prodaja ekološki proizvedene hrane dostigla je nove visine. Tako je u svetu, u 2016. godini, kupovina ekološki uzgojene hrane dostigla vrednost od 90 milijardi dolara, stoji u izveštaju Instituta za ekološku poljoprivredu (FiBL) iz Švajcarske te Međunarodne federacije pokreta za ekološku poljoprivredu (IFOAM). Veličina globalnog ekološkog tržišta se upeterostručila od 2000. godine. 

U 2017. godini dostigli 13% prodaje eko proizvoda?

Danci su verovatno potrošači koji najviše vole da kupuju ekološki uzgojene proizvode. U 2016. godini ekološki je sektor činio 9,7% tržišnog udela. Dansku je sledio Luksemburg sa 8,6% tržišnog udela , kao i Švajcarska sa 8,4% tržišnog udela. 

"Zaista smo ponosni na položaj Danske kao vodeće zemlje ekološke proizvodnje na svetu, što pokazuje da su Danci željni razlike u onome što stavljaju u svoju potrošačku korpu. Danci preuzimaju zajedničku odgovornost za zaštitu životne sredine i pitke vode od uticaja pesticida i osiguranje dobrog života za stoku", rekao je Hele (Helle) Borup Friberg, izvršni direktor organizacije Organska Danska.

Pretpostavlja se da će podaci o kupovini ekoloških proizvoda za 2017. godinu pokazati rast od oko 13%. "Takvo tržište je, naravno, vrlo interesantno za danske proizvođače hrane", rekao je Line Skouboe, PR voditelj Organske Danske, istakavši da su kategorije koje tradicionalno dobro prolaze kod potrošača sveži i mlečni proizvodi. Međutim, i druge kategorije beleže rast u ekološkoj prodaji. 

"Sve je veća potrošnja i prerađenih ekoloških proizvoda. Na primer, prodaja eko soka, vina, sladoleda i slatkiša porasla je sa 30 na nekoliko stotina odsto u 2017. godini", kaže Skouboe. 

Danski proizvodi atraktivni i stranim tržištima

Kada se govori o izvozu, danski proizvođači ekološke hrane su konkurentni i u prednosti. Ta zemlja je bila prva koja je uspostavila kontrolu ekoloških standarda još 1987. godine, pa ekološki proizvođači svoju proizvodnju izgrađuju na jakim temeljima. 

"Danci sve više i više kupuju ekološke proizvode, u sve više i više kategorija što motiviše danske ekološke kompanije da budu inovativne i stalno razvijaju nove, zanimljive eko proizvode. Hrana iz Danske takođe je poznata po visokom nivou sigurnosti, što ekološke proizvode čini atraktivnim na stranim tržištima", rekao je Skouboe. 

Nemačka i Švedska trenutno su najveća izvozna tržišta za danske eko proizvođače. Tako u Nemačku izvoze 39% eko proizvoda, u Švedsku 19%, ali eko proizvođači privlače sve više pažnje i izvan okvira Evrope. Tako je, na primer, Kina treće po veličini tržište koje uvozi 12% danskih eko proizvoda. 

Izvoz eko proizvoda u 2016. godini iznosio je 2,4 milijarde kruna, što je 23% više nego prethodne godine. 

Foto: pressmaster / Bigstock


Tagovi

Danska eko proizvodnja Eko proizvodnja Ekološka hrana Danska


Autorka

Maja Celing Celić

Maja Celing Celić

Maja je hobi baštovanka s dugogodišnjim iskustvom u novinarstvu. Urednica je portala Agroklub.

Izdvojeni tekstovi

Izdvojeni oglasi