Zadnje aktivnosti

Poslednje aktivnosti korisnika mogu videti samo registrovani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu videti samo registrovani korisnici.
Za kompletne funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Organska proizvodnja
  • 05.12.2018. 08:00

Potrebno ojačati konkurentnost organskih proizvoda u Srbiji

Srbija ima velike potencijale za razvoj organske hrane, ali se samo 0,4% obradivih površina koristi u ovu svrhu.

Foto: Bigstock / Kcuxen
  • 115
  • 13
  • 0

Površina na kojoj se uzgaja organska hrana u Srbiji, udvostručena je od 2012. godine na 13.400 hektara. Broj proizvođača povećan je više od šest puta, sa 1.061 na 6.153, a izvoz je porastao sa 3,77 miliona na 23,1 milion evra, prenosi Nova ekonomija agencijsku vest iz NALEDA. Na osnovu ovih podataka smatra se da Srbija ima velike potencijale za razvoj ove grane privrede.

Međutim, samo 0,4% obradivih površina koristi se za organsku proizvodnju. To je višestruku manje nego u susednim zemljama iz EU (Austrija 21,3%, Hrvatska 6,1%, Bugarska 3,2%), a razlog za to su prepreke u propisima i nedovoljna podrška. 

Bajić: Srbija ima povoljne uslove za organsku proizvodnju

"Cilj nam je da kroz dijalog javnog i privatnog sektora zajedno dođemo do najboljih rešenja za probleme sa kojima se susrećemo. U Srbiji dominiraju mali proizvođači sa prosečnom veličinom poseda od pet hektara, što je tri puta manje u odnosu na prosek EU. Kako su najčešće registrovani kao poljoprivredna gazdinstva, propisi ih bez opravdanog razloga ograničavaju na proizvodnju niskog stepena prerade, što naše poljoprivrednike čini nekonkurentnim", rekao je predsednik Upravnog odbora Agro klastera Miloš Janjić.

Dušan Vasiljević, konsultant za ekonomska i pitanja dobre uprave u NALED-u, ističe da ključ uspeha u jačanju konkurentnosti leži u sistemu podsticaja, koji je potrebno prilagoditi potencijalu i potrebama organske proizvodnje: "Takođe, imajući u vidu postojeće kapacitete inspekcije za kontrolu organske hrane, tržište Srbije je veoma ranjivo na pojavu nelojalne konkurencije i lažnih organskih proizvoda koji mogu da naruše poverenje potrošača".


Izvori

Nova ekonomija


Tagovi

Organska hrana Organska poljoprivreda Miloš Janjić Dušan Vasiljević


Autorka

Aleksandra Kekić

Više [+]

Urednik portala, diplomirani novinar i ljubitelj prirode. Omiljena izreka: Ko sme taj može, ko ne zna za strah, taj ide napred.

Izdvojeni tekstovi

Izdvojen oglas

KLUB

Da li znate koje su ovo životinje? Mala pomoć: Majka ih je okotila 13 :D