U sledeće tri godine pokrenuće se 79 kampanja koje će se odnositi na brojne proizvode, kao što su mlečni proizvodi, masline i maslinovo ulje, te voće i povrće.
Evropska komisija osiguraće iz EU proračuna za poljoprivredu novac u iznosu od 172,5 miliona EUR za promociju poljoprivredno-prehrambenih proizvoda EU-a u Europi i širom sveta, izvestila je Evropska komisija.
U sledeće tri godine pokrenuće se 79 kampanja koje će se odnositi na brojne proizvode, kao što su mlečni proizvodi, masline i maslinovo ulje, te voće i povrće.
Poverenik za poljoprivredu i ruralni razvoj Fil Hogan izjavio je: "Evropa je u svetu poznata po visokokvalitetnim prehrambenim proizvodima i svojoj kulinarskoj baštini. Proizvođači iz EU mogu računati na podršku Komisije EU-a u širenju glasa o evropskim visokokvalitetnim proizvodima u Evropi i izvan nje. Sa ciljem otvaranja novih tržišta za naše proizvode, posetio sam više zemalja širom sveta, na primer Kinu, Japan, Meksiko i Kolumbiju. Pred nama je velik potencijal."
Programi su osmišljeni da bi se proizvođačima poljoprivredno-prehrambenog sektora EU-a pomoglo u informisanju o kvalitetu sopstvenih proizvoda i to u cilju promocije tih proizvoda unutar EU-a i otvaranja novih tržišta. Usmereni su na niz prioriteta, kao što je isticanje kvaliteta evropske hrane s oznakama geografskog porekla ili evropske hrane proizvedene metodama ekološke proizvodnje.
Od 79 odobrenih programa, njih 48 bilo je usmereno na zemlje koje nisu članice EU. Određeni sektori proizvoda značajno su zastupljeni, na primer 23 programa namenjeno je sektoru voća i povrća, dok ostali sektori obuhvaćaju sir i mlečne proizvode.
Ove godine je ukupno 97 miliona EUR dodeljeno "jednostavnim programima promocije", koje je podnela jedna ili više organizacija predlagača iz iste države članice. Dodatnih 75,5 miliona EUR dodeljeno je "programima u kojima učestvuje više korisnika", odnosno onima koje podnose barem dve organizacije predlagači iz najmanje dve države članice ili jedna evropska organizacija ili više njih. Odabrani programi obuhvataju podnosioce zahteva iz 19 država članica.
Zahtev za novac u okviru poziva na podnošenje predloga objavljenog u januaru 2018. mogle su podneti razne organizacije, na primer trgovinske organizacije i organizacije proizvođača, te tela poljoprivredno-prehrambenog sektora, koja su odgovorna za aktivnosti promocije. Izvršna agencija za potrošače, zdravlje, poljoprivredu i hranu (CHAFEA) zatim je uz pomoć spoljnih stručnjaka ocenila te predloge i uspostavila lestvicu njihovog poretka.
Tagovi
Autorka