Povrati se obračunavaju i do 60 odsto od ukupne vrednosti prihvatljivih troškova bez PDV-a, dok je minimalni povrat po jednom projektu 20.000 evra, a maksimalni čak 1,3 miliona evra.
Prvi Javni poziv za Meru 3, prema najavama Ministarstva poljoprivrede, očekuju se tokom proleća, tačnije krajem aprila, kao i to da ćemo se od ove godine susresti sa potpuno novim sektorom proizvodnje. To je sektor prerade žitarica i industrijskog bilja, koji iako nije još zvaničan, budi veliko interesovanje.
"Samo interesovanje za IPARD III program traje od prošle godine, pa tako i interesovanje za Meru 3. Mnogo naših prerađivača želi da proširi ili dodatno usavrši prerađivačke kapacitete, pa tako i kvalitet proizvoda. Upravo zato nam je ova Mera veoma značajna. Kako za mlekare, mesne industrije i vinarije, tako i za proizvođače proizvoda od voća i povrća, proizvodače jaja, ribe", navodi konsultant Milica Tomić ispred agencije Consipard.
Dobio traktor preko IPARD-a, na Poljoprivrednom sajmu "bezecuje" novu mehanizaciju
Oprema za pogone za preradu je jedna od investicija koja je uvek aktuelna. Takođe, skladišni i prerađivački kapaciteti poput hladnjača za voće i povrće, ali i grožđe.
"Očekujemo značajno interesovanja kod prerađivača žitarica i industrijskog bilja. Jedna od svakako zastupljenih investicija je i ona u obnovljive izvore energije."
Cilj ove IPARD Mere jeste da se povećaju ukupne performanse sektora mleko i mlečni proizvodi, sektora meso i proizvodi od mesa i sektora voća, povrća, grožđa, jaja, ribe, ostalih useva i doprinese postizanju potrebnih EU standarda. Osim toga, investicije koje se finansiraju kroz Meru 3, doprineće produktivnosti i konkurentnosti ciljanih sektora, a olakšaće i bolje pozicioniranje proizvoda na tržištu i povećanje izvoza.
"U okviru ove Mere prihvatljivi podnosioci su preduzetnici, privredna društva i zemljoradničke zadruge. Kao i u svakoj IPARD Meri osnovno je da pravno lice ima registrovano poljoprivredno gazdinstvo u aktivnom statusu, da bude upisano u Agenciji za privredne registre i da nema neizmirenih dospelih obaveza po osnovu javnih prihoda."
Prihvatijive investicije i troškovi odnose se na izgradnju novih objekata; dogradnju, rekonstrukciju, adaptaciju, kupovinu nove opreme, mašina i mehanizacije, uključujući i kompjuterske programe koji omogućavaju proizvodne procese. Inače, povrati za Meru 3, prema najavama će se obračunavati i do 60 odsto od ukupne vrednosti prihvatljivih troškova bez PDV-a, dok je minimalan povrat po jednom projektu 20.000 evra, a maksimalan čak do 1.300.000 evra.
"Bitan segment prihvatljivih troškova su i troškovi nastali za konsultantske usluge, studije izvodljivosti i ostale usluge za pripremu, pribavljanje, odnosno izradu dokumentacije za ostvarivanje prava na odobravanje projekta, kao i ostvarivanje prava na odobravanje isplate IPARD podsticaja. I na ovu vrstu usluga korisnik može da ostvari povrat u iznosu do 50 odsto od vrednosti pomenutih usluga", ističe Tomićeva.
Consipard je tu da pomogne poljoprivrednim proizvođačima i prerađivačima da na što jednostavniji način ostvare pravo na bespovratna finansijska sredstva, i to procentualno, u što većem mogućem iznosu.
"Kao i kod ostalih Mera osnovno je da sa našim klijentima popričamo o njihovom trenutnom poslovanju i proizvodnji kako bismo stekli sto jasniju sliku i naravno da utvrdimo šta nam je cilj - u šta klijent želi da investira. Naš zadatak je da ga do tog cilja i sigurno ispratimo - da dobije potrebnu bespovratnu finansijsku podršku i unapredi svoju proizvodnju. Svu dokumentaciju neophodnu za podnošenje Zahteva za odobravanje projekta prikupljamo zajedno sa klijentom i vodimo računa da projekat bude kompletan kada se podnosi na odobravanje Upravi za agrarna plaćanja", navodi Tomićeva i dodaje da je budućim korisnicima IPARD podrške najbitnije da neko odgovorno rukovodi projektom, da u njihovo ime komunicira sa Upravom za agrarna plaćanja i svim ostalim učesnicima u projektu; projektantima, dobavljačima opreme, izvođačima radova, administracije i drugim, i da im pomogne da čitav ciklus projekta lako protekne.
"Takođe, potrebno im je da imaju podršku tokom inspekcijskih kontrola iz Uprave za agrarna plaćanja, na kojima naši konsultanti redovno prisustvuju sa svojim klijentima. Upravo u svemu tome je i srž našeg delovanja. Naše najveće zadovoljstvo je kada nam se klijent ponovo obrati, da po drugi, treći put podnese Zahtev i na taj način bitno unapredi svoju proizvodnju", istakla je Milica Tomić ispred Consipard konsultantske agencije.
Ukoliko vam je potrebna pomoć prilikom konkurisanja i više informacija u vezi sa konsultantskim uslugama firme Consipard, popunite obrazac ispod teksta.
Tagovi
Autorka
Partner
Novosadskog sajma 23,
21000 Novi Sad,
Srbija
tel: 38121420262,
e-mail: consipard@gmail.com
web: http://consipard.rs/