Među prihvatljivim sektorima za finansiranje su proizvodnja mlečnih proizvoda i sireva, maslina, maslinovog ulja i vina
Evropska komisija dodeliće 200,9 milion evra u 2020. za finansiranje promotivnih aktivnosti za poljoprivredno - prehrambene proizvode u EU i van nje.
U programu rada za politike promocije za 2020. koji je donela Komisija, navode se glavni prioriteti podrške. Politika EU-a za podsticanje poljoprivredno - prehrambenih proizvoda osmišljena je kako bi se tom sektoru pomoglo da iskoristi rastuće i sve dinamičnije globalno tržište, kako bi se podigla svest o sistemima kvaliteta uključujući ekološke proizvode i pomoć proizvođačima u slučaju poremećaja na tržištu.
Komesar za poljoprivredu i ruralni razvoj Fil Hogan izjavio je: "Evropa u svetu ima ugled bez premca kad je reč o poljoprivredno - prehrambenim proizvodima i EU nije slučajno najveći svetski izvoznik tih proizvoda. Naša politika promocije sa sve više sredstava podržava proizvođače iz EU u nastojanjima da njihovi proizvodi postanu prepoznatljivi i u EU i van nje, ali i u suočavanju sa tržišnim poteškoćama podizanjem svesti o njihovim proizvodima.
Postojećim sporazumima o trgovini stvaraju se i uslovi za povećanje njihovog izvoza na tržišta koja brzo rastu. Nedavno sklopljeni bilateralni sporazum EU i Kine o oznakama geografskog porekla još je jedan primer rada Komisije na stvaranju mogućnosti za proizvođače i visokokvalitetne proizvode iz EU", objavila je Komisija.
U 2020. više od polovine sredstava (118 miliona EUR) biće namenjeno kampanjama usmerenima na tržišta van EU koja imaju potencijal za veliki rast, kao što su Kanada, Kina, Japan, Koreja, Meksiko i Sjedinjene Američke Države. Među sektorima prihvatljivim za finansiranje su proizvodnje mlečnih proizvoda i sireva, maslina, maslinovog ulja i vina. Očekuje se da će se odabranim kampanjama povećati konkurentnost i potrošnja proizvoda iz EU-a, da će postati prepoznatljiviji i da će se povećati njihov tržišni udeo u tim ciljanim zemljama.
Potpisan sporazum: 100 EU proizvoda sa oznakom geografskog porekla, zaštićeno u Kini
Pri tom će potrošači u EU i svetu dobiti informacije o različitim sistemima kvaliteta i oznakama EU o kvalitetu kao što su oznake geografskog porekla ili ekološki proizvodi. Kampanje će dodatno biti fokusirane na isticanje visokih standarda sigurnosti i kvaliteta i raznolikosti i tradicionalnih aspekata poljoprivredno - prehrambenih proizvoda iz EU-a. Na kraju, u EU naglasak će se staviti na unapređenje zdrave ishrane i povećanje konzumacije svežeg voća i povrća u okviru uravnotežene ishrane.
Pozivi na podnošenje predloga za predstojeće kampanje u 2020. biće objavljeni u januaru 2020. Zahteve za finansiranje i predloge mogu podneti brojna tela, kao što su trgovinske organizacije, organizacije proizvođača i poljoprivredno - prehrambene grupe nadležne za promotivne aktivnosti.
Predloge za takozvane "jednostavne" programe može podneti jedna ili više organizacija iz iste države članice EU-a dok predloge za programe sa više korisnika podnose najmanje dve nacionalne organizacije iz najmanje dve države članice ili jedna evropska organizacija ili više njih.
U 2020. godini 100 miliona EUR dodeliće se za "jednostavne" programe, a 91,4 miliona EUR za programe sa više korisnika.
Dodatnih 9,5 miliona EUR izdvojeno je za inicijative Komisije koje obuhvataju učestvovanje na sajmovima i u komunikacionim kampanjama kao i "diplomatske ofanzive" na čelu sa evropskim komesarom za poljoprivredu i ruralni razvoj u pratnji poslovnog izaslanstva. Ove inicijative ojačaće se dodatnim iznosom od 17,2 miliona EUR preostalim iz programa sa više korisnika za 2019. To je dodatna podrška za sektore proizvodnje sireva i maslaca, maslinovog ulja i maslina na izazovnom globalnom tržištu.
Tagovi
Autorka