Od 2014. godine Adeco beleži značajan porast izvoza, koji je u ukupnom prometu učestvovao sa 25, da bi u 2015. godini učešće izvoza iznosilo 30 ukupnog prometa. Glavna izvozna tržišta u ovom periodu bila su zemlje bivše Jugoslavije: Makedonija, Crna Gora, Bosna i Hercegovina, Hrvatska, Slovenija.
Osnivanje male porodične radionice 1991. za izradu proizvoda gumarske i kablovske industrije bili su počeci rada firme Adeco u Novom Sadu koja je nedavno obeležila jubilej, četvrt veka uspešnog poslovanja.
Danas je ovo preduzeće prepoznatljivo po asortimanu koji čini više od 200 artikala, svrstanih u šest grupa.
To su motorna i industrijska ulja, masti, antifrizi, auto kozmetika i AdBlue u čijoj proizvodnji je ova novosadska kompanija jedna od lidera na tržištu Srbije. Upotreba AdBlue, neizostavna je u savremenim motorima koji zadovoljavaju standarde emisije izduvnih gasova euro4, euro5 i euro6. Kapacitet proizvodnje AdBlue je 6,5 miliona litara, a rukovodstvo kompanije očekuje i izvoz ovog proizvoda.
Uspešnog posla nema bez kvalitetnih ljudi koji doprinose širenju proizvodne palete i osvajanju novih tržišta. "U preduzeću danas imamo oko 50 zaposlenih od kojih je skoro 30 odsto njih s visokom i višom stručnom spremom. Prosečna starost zaposlenih je 43 godine. Naši saradnici doprineli su svojim radom, znanjem i iskustvom da Adeco postane kompanija prepoznatljivog brenda, na domaćem i inostranom tržištu. Uspostavili smo proizvodnju motornih i industrijskih ulja. Razvili smo kompletne linije proizvoda. Mineralna polusintetička i sintetička ulja za putnička, teretna i komercijalna vozila, ali i ulja za poljoprivrednu i građevinsku mehanizaciju. S obzirom na to da je Vojvodina privredni i poljoprivredni region, akcenat smo stavili na ulja za poljoprivredne mašine i mehanizaciju", istakao je generalni direktor Nikola Gvozdenović.
Od 2014. godine preduzeće ostvaruje značajan porast izvoza, koji je u ukupnom prometu te godine imao četvrtinu udela. U 2015. godini udeo izvoza u ukupnom prometu bio je 30 odsto. Glavna izvozna tržišta u ovom periodu bila su zemlje bivše Jugoslavije: Makedonija, Crna Gora, Bosna i Hercegovina, Hrvatska, Slovenija, a deo proizvodnje izvoze i na Kosovo.
"Do kraja 2016. godine planiramo da izvoz ima udeo veći od 40% ukupnog prometa. Tome u prilog idu i nova tržiša koja smo uspeli da osvojimo, a to su Mađarska, Bugarska i Grčka. Rezultati za prvih devet meseci ove godine pokazuju da je poslovni promet veći za 18,82% dok je izvoz za isti period ove godine u odnosu na prošlu veći za 38%, dok je fizički obim prodaje povećan za 27,78%", naveo je Miloš Gvozdenović, komercijalni direktor preduzeća Adeco.
U preduzeću planiraju da u narednom petogodišnjem periodu prošire prodaju i u ostalim državamo Evrope, ali i na drugim kontinentima pre svega Azije i Afrike.
Foto prilog
Tagovi
Autor