Može se reći da se Agroklub prilagodio trendovima internet scene, sopstvenim razvojem i zahtevima korisnika. Jedan veliki korak napred u sledećih 10 godina delovanja.
Početkom godine, informacioni sistem Agroklub prešao je na novu platformu - njegovu četvrtu generaciju, a sa prvim danom maja 2018. službeno je novi dizajn izašao iz beta faze. Tim terminom inženjeri internet tehnologija najčešće opisuju jedan od ranih životnih ciklusa svake aplikacije, koja je o ovom slučaju trajala gotovo tri meseca.
Tajming naravno nije slučajan, jer Agroklub upravo ove godine obeležava 10 godina od svog osnivanja. Od 2008. do danas traje razvojni put - od još jednog pokušaja iz garaže, do centralnog mesta poljoprivrede u digitalnom svetu. Putovanje od jedne decenije.
"Danas više ne koristimo termin portal, već za sebe kažemo da se radi u sistemu poljoprivrednih informacija na internetu. Portal je osnova, ali ne možemo zanemariti naš oglasnik, baze podataka ili društvenu mrežu KLUB. Uz veb izdanje, korisnici koriste i naš AgroLetter (nedeljni newsletter), a sve više i naše mobilne aplikacije za Android i iOS uređaje nove generacije, telefone i tablete", pojašnjava Mario Relatić, suvlasnik Agrokluba i dodaje: "Odlučili smo da na praznik rada proslavimo rezultate rada naših razvojnih inženjera i izlazak nove verzije Agrokluba iz beta faze. Zašto ne bi ono što smo radili više od godinu dana obeležili upravo na praznik rada? Ovom prilikom moram naglasiti i ulogu kolega iz SLinka, koji su odradili veliki posao oko kreiranja nove platforme i samog dizajna".
Inženjer Frano Šašvari iz firme SLink je, kao njen vodeći programer, imao važnu ulogu u razvoju novog sistema. Navodi kako je čitav proces trajao 18 meseci, te da su nove tehnologije i sadržaj postavljeni u prvi plan kroz "mobile first" pristup:
"Restrukturiranje je bolja reč od redizajna, jer se u ovom slučaju radi o procesu u kojem smo upotrebili potpuno nove tehnologije i koristili pristup 'iz nule'. Dizajn je jedan deo poslova i u ovom slučaju orijentisan je prema pozitivnom iskustvu korisnika. O tehnikalijama ne bih previše, ali osnova projekta je Laravel platforma bazirana na PHP-u, te standardne web tehnologije (HTML, CSS, JavaScript), uz izbor MySQL-a kao baze podataka. Kroz ovaj proces u kom je učestvovalo više programera zbog velikog broja zadataka, koristili smo i kolaboracione alate za planiranje i organizaciju poslovanja. Sve u svemu, bliži se kraj jednog velikog posla, na koji smo ponosni".
Nova verzija ima obeležja evolucijske. Sadržaj je postavljen u prvi plan, a sve je prilagođeno tabletima i pametnim telefonima. Ima i novih servisa, poput cena poljoprivrednih roba na berzama. U kontekstu klimatskih promena, veći je naglasak na prognozi vremena.
I društvena mreža KLUB je dobila daleko veći značaj - sada sadržaj koji kreiraju sami korisnici postaje deo celog sistema. Sve su informacije bolje povezane i isprepletene. Naglašavaju i veći nivo zaštite svakog korisnika, a svima daju i dodatne mogućnosti upravljanja sopstvenim nivoom privatnosti.
Najavljeni su i noviteti u modelu monetizacije sadržaja, jer su dimenzije oglasnih poruka sada usklađene sa novim smernicama IAB-a, sa proporcijama i LEAN principima.
Može se reći da se Agroklub prilagodio trendovima internet scene, sopstvenim razvojem i zahtevima korisnika. Jedan veliki korak napred u sledećih 10 godina delovanja.
Od 2008. do danas Agroklub je objavio više od 40.000 članaka na razne teme života u ruralnom prostoru, dok su korisnici sistema objavili više od 38.500 poljoprivrednih oglasa. Kada je reč o čitaocima, tu govore milioni - od osnivanja do danas beleži se oko 40 miliona poseta stranica uz kontinuirani trend rasta. Uz dva uredništva, u Novom Sadu i Osijeku, u kreiranju sadržaja za poljoprivrednike učestvuje više od 50 spoljnih saradnika iz Srbije, Hrvatske i Bosne i Hercegovine.
Prema službenim Google Analytics podacima Agroklub je samo u prethodnom mesecu (april 2018.) zabeležio 1.179.800 poseta od strane 721.816 korisnika.
Tagovi
Autorka