Pretraživanje tekstova
Zbog visokih cena amonijaka i prirodnog gasa, kao i kašnjenja u isporukama povećala se cena i ovog sredstva. Postoje li alternative?
Moderni traktori i kombajni za svoj rad koriste AdBlue, 32,5 odsto rastvora sintetički proizvedene uree visoke čistoće u demineralizovanoj vodi. Njena namena je smanjenje štetnih gasova iz vozila.
Kako je sastav te tečnosti urea, za proizvodnju je nepohodan amonijak i prirodni gas, čija se cena utrostručila u poslednjih godinu dana. Kako piše Agrarheute, veliki problem predstavlja produženo vreme njihove isporuke, do čak 40 dana jer je usporena logistika i transportni lanci. Sve je ovo dovelo do dodatnog rasta cena.
Postavlja se pitanje, da li traktori mogu bez AdBlue-a i postoje li alternative?
Vodeći proizvođači traktora i motora, Fendt, John Deere i Deutz AG su objasnili da vozilo obaveštava vozača ako se isprazni rezervoar za AdBlue i traži da se napuni. Pad nivoa u rezervoaru će prouzrokovati smanjenje performansi traktora, od čega zavisi obrtni moment i brzina. Dopunjavanjem tečnosti vozilo ponovo dobiva optimalnu snagu motora i brzinu.
Njegova potrošnja zavisi od instaliranog sistema za naknadnu obradu izduvnih gasova. Prosečna potrošnja se kreće oko šest do osam odsto količine potrošenog dizela, odnosno oko dve litre po satu, i može se kontrolisati načinom korišćenja traktora ili kombajna.
Kako bi smanjili količinu, potrebno je izbegavati prazan hod motora.
Proizvođači nikako ne preporučuju dodavanje drugih tečnosti u rezervoar s plavim poklopcem. Fendt poručuje da sistem odmah detektuje netačan nivo uree i stavlja vozilo u stanje smanjenja snage.
"Posledica drugih tečnosti je smanjenje performansi kako bi se komponente zaštitile od kvara i ispunili zakonski zahtevi za pravilan rad", izjavili su u John Deere-u.
I Deutz AG potvrđuje da je potreban kvalitet reagensa, jer ako njegova koncentracija padne ispod određenog nivoa, sistem za upozorenje se aktivira. Proizvođači osuđuju i svaki način "varanja" ovog sistema, jer može imati dalekosežne posledice.
Ističu da poljoprivrednici ne mogu sami da prave odgovarajuću tečnost od uree, jer ona nije isto što i AdBlue. Takva sredstva ne mogu da zadovolje tehničku čistoću, sastav i potrebne specifikacije.
Tagovi
AdBlue Traktor Kombajn Vožnja traktora Urea Prosečna potrošnja Zamena
Autorka
Više [+]
Ranka je diplomirani inženjer poljoprivrede sa dugogodišnjim iskustvom u povrtarstvu, zaljubljenik u organsku poljoprivredu i druge oblike alternativne poljoprivrede poput biodinamike i permakulture.
Trenutno nema komentara. Budi prvi i komentariši!
Gudurički vrh koji se nalazi na Vršačkim planinama je svojstveno prirodno blago koje je nalazi u I kategoriji zaštite - međutim, izgleda da će i to vrlo brzo da se promeni! Protesti građana Vršca, lokalnih vlasti i NVO se izričito protive p... Više [+]
Gudurički vrh koji se nalazi na Vršačkim planinama je svojstveno prirodno blago koje je nalazi u I kategoriji zaštite - međutim, izgleda da će i to vrlo brzo da se promeni! Protesti građana Vršca, lokalnih vlasti i NVO se izričito protive potpunom uništenju Guduričkog vrha - naime, država je odlučila da je upravo tamo idealno mesto za izmeštanje Protivgradne stanice i radara "Samoš" nedaleko Padine u opštini Kovačica. Ova stanica čuva useve južnog Banata od grada već punih 25 godine i postoji razlog zbog čega se ona tamo nalazi! Meštani opštine Kovačica su u ponedeljak protestvovali ispred zgrade opštine zahtevajući da se hitno donese moratorijum na gradnju 148 vetrenjača visine 250m dok se ne sprovede detaljna studija o uticaju vetroparkova na useve i mikroklimu. Protivgradna stanica se "sklanja" na Gudurički vrh upravo zbog toga - kako bi se "očistio teren" i nesmetano počelo sa gradnjom najvećeg vetroparka u Srbiji... na prvoklasnom poljoprivrednom zemljištu.... Istraživanje je toku a priču sa terena donosimo na naš portal uskoro.