Zadnje aktivnosti

Poslednje aktivnosti korisnika mogu videti samo registrovani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu videti samo registrovani korisnici.
Za kompletne funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Šljivovica iz Bosne
  • 28.05.2022. 09:00

Djedova rakija i disciplinovane Kineze "obara s nogu"

Šljivovica je glavni brend kompanije "Agro destil" iz BiH, čini 80 odsto proizvodnje. Na voćnjaku pod Kozarom, koji se prostire na oko 100 ha imaju oko 80.000 stabala šljive.

Foto: Julijana Kuzmić
  • 521
  • 59
  • 0

Bosanska rakija, čuvena šljivovica iz sela Bakinci nadomak Laktaša stigla je čak do Kine. Iako su oni specifični, kada je u pitanju odabir pića, ove žestoke kapljice dobro prolaze. Djedova rakija je glavni proizvodni brend kompanije "Agro destil", a osim regionalnih tržišta, njihovi proizvodi stižu i u daleke zemlje. 

Menadžer prodaje u ovoj kompaniji Bojan Dojčinović, kojeg zatičemo na Novosadskom sajmu kaže da, s obzirom na veliku dostupnost ovog pića, iznenađujuće dobro prolaze i na našem tržištu.

"Radimo još i Crnu Goru, Hrvatsku, Austriju, Nemačku preko koje je naša rakija dospela i u Kopenhagen, odnosno Dansku. Nešto smo poslali i za Luksemburg, a odnedavno smo i na kineskom tržištu. Neki dalji planovi su nam Amerika. Upravo razgovaramo i sa Slovenijom, a Makedonija nam je isto zanimljiva", navodi Dojčinović. 

Imaju 80.000 stabala šljive

Pored šljivovice, u ponudi su još i viljamovka Krajiška ljepotica te rakija od jabuke Qm. Proizvode i džin koji nisu uspeli predstavili na sajmu, ali će on uskoro biti dostupan na srpskom tržištu. Na godišnjem proizvedu oko 120.000 litara rakije. 

Jabukovača pod brendom Qm

"Šljivovica je glavni brend, ona čini 80 odsto proizvodnje. Na našem voćnjaku pod Kozarom, koji se prostire na oko 100 hektara imamo oko 80.000 stabala šljive, to su najbolje čačanske sorte i 20.000 stabala kruške viljamovke", dodaje. 

Prošle godine zbog mraza su osetili gubitke, ali ova bi mogla da bude rekordna po rodu. Očekuju oko 3.000 tona. Voćnjak redovno obnavljaju, a iako trenutno nije u planu, širenje voćnjaka svakako ne isključuju kao opciju, zavisno od potreba tržišta. 

Lične promocije

Kada je reč o onom azijskom, Dojčinović ističe da se radi o vrlo specifičnom tržištu. Nas je zanimalo da li je bosanska šljivovica i Kineze oborila s nogu?

"Drugačiji im je koncept nego ovde kod nas što se tiče prodaje, oni to guraju kroz sajmove i lične promocije. Nije klasično kao kod nas da se ubaci u market ili neki lokal, više je preko eventa koji se održavaju. Uspeli smo da izvezemo kada je stala korona, komentari su pozitivni, mislim da će ići u dobrom smeru", zaključuje naš sagovornik.


Tagovi

Rakija Djedova rakija Šljivovica Bojan Dojčinović Viljamovka Agro destil Novosadski sajam


Autorka

Selma Mujić

Više [+]

Diplomirani žurnalista i digitalni marketing menadžer, s višegodišnjim iskustvom u tv i web novinarstvu.