O potrebi uvođenja dualnog obrazovanja u školama u Srbiji sve se češće govori. O tome je takođe bilo reči na okruglom stolu održanom u Privrednoj komori Vojvodine. Ovog puta akcenat je bio na primeni takvog načina školovanja na razvoj agrara i prehrambene industrije.
Na okruglom stolu nazvanom "Dualno obrazovanje u sektoru poljoprivrede i prehrambenoj industriji - izazovi i mogućnosti", koji je održan u Privrednoj komori Vojvodine, učesnici su istakli da je saradnja obrazovnog i privrednog sektora veoma važna.
Takođe, napomenuto је da bi obrazovne profile u budućnosti trebalo više uskladiti s potrebama privrednog razvoja.
U diskusiji su učestvovali predstavnici pokrajinske Vlade, Ministarstva poljoprivrede, novosadskog Poljoprivrednog fakulteta, privrednici, direktori i nastavnici 20 srednjih poljoprivrednih, odnosno srednjih stručnih škola, privrednici.
Kako tvrdi predsednik Privredne komore Vojvodine, koja je i inicirala taj skup, Boško Vučurević, namera im je bila da se na jednom mestu sastanu predstavnici relevantnih institucija, direktori srednjih škola i privrednici. Vučurević je naglasio da je obaveza svih prisutnih da se razmotre mogućnosti poboljšanja obrazovnog sistema obrazovanja, dodavši da će dualno obrazovanje doprineti stvaranju stručnih kadrova koji su potrebni tržištu.
Pokrajinski sekretar za obrazovanje Mihalj Njilaš rekao je da se na teritoriji Vojvodine po dualnom, odnosno po kooperativnom modelu obrazuje 336 učenika i to u pet stručnih škola koje se nalaze u Novom Sadu, Sremskoj Mitrovici, Subotici i Pećincima. Reč je o obrazovnim profilima: bravar-zavarivač, industrijski mehaničar i električar. Prema Njilaševim rečima, sledeće školske godine je planirano uvođenje 24 nova obrazovna profila u 25 vojvođanskih škola u osam područja rada po dualnom modelu.
Mirjana Kovačević, direktorka Sektora za edukacije u Privrednoj komori Srbije, kazala je da je cilj novog programa da đaci formalnim obrazovanjem, steknu funkcionalna, praktična i primenljiva znanja i razviju veštine koje će im omogućiti da se odmah po završetku školovanja uključe u realni proces rada, odnosno da još tokom školovanja nauče da primene teoretsko znanje koje stiču i da možda po završetku školovanja, započnu sopstveni biznis.
Foto: Privredna komora Srbije
Izvori
Tagovi
Autor