Sredstva su namenjena promociju proizvoda i kampanjama. Kada je prijava projekata?
Evropska komisija je odobrila radni program politike promocije za 2023. koji doprinosi postizanju političkih prioriteta za period 2019.-2024., posebno strategije "Od njive do trpeze" (From Farm to Fork). Za finansiranje promotivnih aktivnosti održivih i visokokvalitetnih evropskih poljoprivredno-prehrambenih proizvoda u Evropskoj uniji, ali i širom sveta, biće izdvojeno 185,9 miliona evra.
Od odabranih projekata se očekuje da će naglasiti i favorizovanje proizvoda koji su u skladu sa ciljevima kao što su održivost poljoprivrede EU, unapređenje dobrobiti životinja i promovisanje potrošnje svežeg voća i povrća, te zdrave i održive prehrane. Iznosi dostupni za odabrane kampanje u narednoj godinu, gotovo su jednako podeljeni za promocije na unutrašnjem tržištu EU i u trećim zemljama, sa 83,3 miliona evra, odnosno 83,1 milion evra.
Zemlje i regioni sa visokim potencijalom rasta, izvan EU, identifikovani su kao glavni ciljevi promocije. To se odnosi na Kinu, Japan, Južnu Koreju, Singapur, Severnu Ameriku. Nove tržišne prilike za evropske izvoznike mogu predstavljati Novi Zeland i Australija. Ujedinjeno Kraljevstvo ostaje jedno od glavnih izvoznih tržišta, apsorbirajući 25 odsto izvoza EU27.
Kampanje će informisati potrošače o različitim EU šemama kvaliteta i oznakama, poput geografske. Takođe, organski proizvodi će imati koristi od dodeljenih sredstava, u iznosu do 28 miliona evra, kako bi se povećala potražnja za njima, što se realizuje u skladu sa akcionim planom za ovu proizvodnju.
Sa dodatnih 36 miliona evra biće podržana promocija održivih poljoprivrednih praksi korisnih za klimu, životnu sredinu i dobrobit životinja od strane evropskih potrošača i potrošnju održivo proizvedenih poljoprivredno-prehrambenih proizvoda.
Više od 19 miliona evra biće posebno namenjeno za promociju svežeg voća i povrća kako bi se podstakla zdravija i uravnotežena prehrana. Tako bi se pomoglo sektoru da se suoči sa stalnim izazovima kao što su smanjenje potrošnje i izvoza i slaba pregovaračka pozicija. Promotivne aktivnosti usmerene na potrošače na unutrašnjem tržištu treba da se odnose i budu u skladu sa smernicama o ishrani ciljane države članice.
Evropska izvršna agencija za istraživanje će pozive za podnošenje predloga za naredne kampanje objaviti u januaru 2023. godine. Različite organizacije imaju pravo da se prijave za finansiranje. To su trgovinske, organizacije proizvođača i poljoprivredno-prehrambene grupe odgovorne za promotivne aktivnosti.
"Jednostavne" programe može podneti jedna ili više organizacija iz iste zemlje EU, dok će "Multi" programi dolaziti iz najmanje dve nacionalne organizacije iz najmanje dve države članice, ili iz jedne ili više evropskih organizacija.
Promotivne kampanje o poljoprivrednim proizvodima EU osmišljene su da otvore nove tržišne mogućnosti za farmere u EU i širu prehrambenu industriju, kao i da im pomognu u izgradnji postojećeg poslovanja. Osim povećanja održive proizvodnje i potrošnje poljoprivrednih proizvoda, promotivna politika takođe podržava održivi oporavak poljoprivredno-prehrambenog sektora EU u teškom ekonomskom kontekstu.
Tagovi
Autorka