Zadnje aktivnosti

Poslednje aktivnosti korisnika mogu videti samo registrovani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu videti samo registrovani korisnici.
Za kompletne funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Tržište hrane
  • 05.05.2022. 15:00

Jača EU izvoz u Kinu putem e-trgovine - koja su ograničenja?

Predviđanja su takva da se očekuje snažan rast ovog oblika trgovanja u narednim godinama, za 10 odsto godišnje.

Foto: Depositphotos/MrHamster/jorisvo/nikitos1977
  • 99
  • 7
  • 0

Da je e-trgovina sve više zahvatili tržište poljoprivredno-prehrambenih proizvoda pokazuje studija koju je objavila Evropska Komisija. Cilj je bio da se pruži sveobuhvatan opis, analiza i zaključak za učesnike ovog sektora u Evropskoj Uniji.

Kina je najveće svetsko tržište e-trgovine, a udeo prodaje poljoprivredno-prehrambenih proizvoda se procenjuje na nešto manje od 82 milijarde evra u 2020. godini. Ova zemlja predstavlja treću destinaciju za izvoz te vrste robe iz EU sa više od 17 milijardi evra u 2021. godini.

Rast od 10 odsto godišnje? 

Predviđanja su takva da se očekuje snažan rast ovog oblika trgovanja u narednim godinama, za 10 odsto godišnje. Trenutno se tržište e-trgovine poljoprivredno-prehrambenih proizvoda EU u Kini procenjuje se na oko 2,2  milijardi evra u 2020. godini.

Studija je opisala opšti kontekst te vrste izvoza u Kinu, fokusirajući se na rast i veličinu tržišta, prosečne potrošače, onlajn kanale prodaje, primenjiva pravila i propise, rešenja za logistiku, inicijative preduzete za podršku izvozu, plaćanje i pružaoce usluga trećih strana. Poseban je fokus na organskim proizvodima, onima sa geografskom oznakom (prerađevine od mesa i mleka) i na biljnoj bazi, hrani za bebe, kućne ljubimce te vina i žestoka pića. Svoj udeo na ovom tržištu povećavaju i drugi poput maslinovog ulja, dodaci ishrani, prerađene žitarice, kafa, keksi, grickalice, konditorski proizvodi.

Da bi se moglo pristupiti ovom vidu prodaje, neophodno je da proizvodi poseduju robnu marku i da su dugotrajni što znači da je prodaja svežih limitirana. 

Problemi i pravila

E-trgovanje prati i mnogo problema i pravila. Transport mora biti po prihvatljivim cenama, velika je konkurencija, visoke ulazne naknade za većinu kineskih platformi za e-trgovinu, zaštita prava intelektualne svojine.

Veliki broj upustava je besplatno dostupan svim operaterima EU koji su zainteresovani za pristup kineskom tržištu e-trgovine. EK ima mnoge inicijative za podršku, što uključuje finansiranje promocije, a među njima je i EU centar za mala i srednja preduzeća.


Tagovi

Evropska Komisija Evropska Unija Kina E-trgovina Tržište Prodaja


Autorka

Ranka Vojnović

Više [+]

Ranka je diplomirani inženjer poljoprivrede sa dugogodišnjim iskustvom u povrtarstvu, zaljubljenik u organsku poljoprivredu i druge oblike alternativne poljoprivrede poput biodinamike i permakulture.