Posle mnogo godina istraživanja i razvoja u oblasti elektrifikacije pronađeno visoko izdržljivo rešenje koje nudi kontinuirano varijabilni prenos u klasi snage iznad 400 KS.
John Deere, proizvođač poljoprivredne mehanizacije, predstavlja prvi 8R 410 sa elektromehaničkim prenosom snage. Novitet eAutoPowr Transmission, varijabilni menjač, dostupan je za tri konfiguracije mašina: 8R, 8RT i 8RX modela s točkovima. Ovo je značajan korak ka elektrifikaciji razvijenoj u partnerstvu sa Joskinom. Radi se o potpuno novom konceptu menjača, koji uključuje električnu utičnicu za opremu, a nagrađen je zlatnom medaljom od strane DLG (Nemačko poljoprivredno društvo) na Agritechnica 2019. Ne napajaju ga baterije kao električni automobil, već dizel-električni motor i generator.
U saopštenju za javnost John Deere ne daje još nikakve informacije o ceni. Upitno je hoće li traktor 8R 410 sa eAutoPowr prenosom biti isporučen u velikom broju ove godine. Zbog sukoba u Ukrajini mnogi proizvođači poljoprivredne mehanizacije imaju problema u snabdevanju sa sirovinama i komponentama.
Ali, ističu da je posle mnogo godina istraživanja i razvoja u oblasti elektrifikacije pronađeno visoko izdržljivo rešenje koje nudi kontinuirano varijabilni prenos u klasi snage iznad 400 KS koje traje duže i ima pozitivan uticaj na ukupne performanse.
Za novi eAutoPowrTM hidraulične komponente su potpuno zamenjene električnim. Dva elektromotora bez četkica se ne troše i trebalo bi da rade bez habanja, a tvrde da je vek trajanja pogonskog sklopa superiorniji u odnosu na bilo koji drugi koncept koji se ranije nudio u industriji. Pojednostavljeni dizajn mjenjača omogućava daljinsku tehničku dijagnozu u realnom vremenu.
Sam električni pogon je dizajniran da obezbedi pogonsku snagu i 100kW električne energije za spoljnu opremu preko 480V trofazne promenljive frekvencije naizmenične struje (AC). Zajedno sa Joskin osovinskim pogonom, dve osovine cisterne za osoku se pokreću na električni pogon i stoga se njena težina koristi za vuču. To znači više vuče, manje klizanja i bolju preciznost praćenja.
Prednost ovog traktora je što može pružiti optimalne performanse sa manje balasta. Produktivnost se može dodatno povećati tako što će moći da rukuje većim priključcima sa istim traktorom. Pomoću eDrive-a, električni pogon se aktivira kako bi se sprečilo proklizavanje točkova što omogućava sistemu da pomaže traktoru trajno ili samo u određenim situacijama, na primer kada se kreće uzbrdo.
Nije zanemarena ni udobnost u vožnji. U kabini je nivo buke dodatno smanjen. Operatoru je omogućena precizna regulacija brzine i poboljšano ponašanje pri ubrzanju. Kod brzine do 5 km/h upravljanje je potpuno električno, a mogu se osigurati brzi i vrlo glatki prelazi.
Podsetimo, i Fendt je nedavno najavio serijsku proizvodnju električnog Fendt e100 Vario, od 2024. godine. Istražuje i pogon na vodonik za traktore u projektu H2Agrar.
Tagovi
Autorka