Italija je zemlja koja ima najveću svetsku mrežu direktne prodaje na pijacama. Neki brojevi pokazuju da one zauzimaju centralno mesto u italijanskom lancu snabdevanja hranom.
Ono što se nama podrazumeva - kupovina na pijaci, u svetu je pravi hit. Tako se Italijani hvale da se proširila mreža pijaca na kojima poljoprivrednici prodaju svoje proizvode, te nude velike ekonomske, ali i društvene prilike, jer omogućavauju direktan kontakt između proizvođača i potrošača.
Euroactiv ističe da poljoprivrednici na ovaj način uživaju sve ekonomske koristi od direktne prodaje, bez posrednika, što znatno utiče na konačnu cenu proizvoda. Potrošači, s druge strane, osim što mogu povoljnije kupiti proizvode, mogu se i susresti sa proizvođačima. Na ovaj se način ponovo otkriva povezanost potrošača i proizvođača, te poverenje u sigurnost i kvalitet proizvoda. Takođe, pijace predstavljaju mesta susreta, gde je moguće organizovati radionice, ali i zabavne i kulturne aktivnosti.
Koldireti (Coldiretti), vodeća organizacija poljoprivrednika koja predstavlja pola miliona italijanskih poljoprivrednika, pokrenula je 2008. mrežu "Campagna Amica" (Prijateljska farma), koju čini preko hiljadu poljoprivrednih pijaca širom Italije. Pored ove mreže, u svakom gradu postoji još mnogo manjih pijaca.
Inače, Italija je zemlja koja ima najveću svetsku mrežu direktne prodaje na pijacama, te je premašila Francusku i SAD u roku od nekoliko godina, a prema istraživanju organizacije Koldireti i talijanske agencije Ikse (Ixè). Neki brojevi pokazuju da poljoprivredne pijace zauzimaju centralno mesto u talijanskom lancu snabdevanja hranom.
Gotovo šest od deset Italijana prošle godine je, barem jednom mesečno, kupilo lokalne proizvode direktno od poljoprivrednika i to u njihovim mlinovima, domaćinstvima, vinarijama, farmama ili na pijacama, navodi se u istraživanju.
Ova je ekspanzija rezultat usmerenosti potrošača na njihovo zdravlje i sopstvenu dobrobit, ali i na održivost životne sredine i na spremnost zaštite domaće ekonomije i radnih mesta. Sve je ovo doprinelo izgradnji jake mreže "Campagne Amica", koja uključuje 130.000 italijanskih farmi, koje svoje proizvode prodaju direktno.
Studija koju je obavila talijanska ISMEA, javni statistički institut za poljoprivredno tržište, pokazala je da je potrošnja talijanskih potrošača na pijacama premašila šest milijardi evra! Prema istraživanjima, čak 71% Italijana kao glavni razlog kupovine na pijaci ističu visok kvalitet proizvoda, nakon toga sledi sigurnost proizvoda, važnost lokalnih proizvoda i ekonomska pogodnost.
Tagovi
Autorka