Zadnje aktivnosti

Poslednje aktivnosti korisnika mogu videti samo registrovani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu videti samo registrovani korisnici.
Za kompletne funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • SL Agrosolution
  • 12.09.2022. 16:30
  • Severnobački okrug, Vojvodina, Bački Sokolac

Koje su uštede uz korišćenje FJ Dynamics autopilot GPS navigacije?

FJ Dynamics autopilot navigacija nudi preciznost od 2,5 centimetra uz korišćenje "slagroRTK" mreže koja je specijalno optimizovana za rad FJ Dynamics uređaja. Još jedna stvar koja odlikuje ovaj sistem je to što je moguća ugradnja na sve tipove traktora.

Foto: Nikola Banjanin
  • 1.104
  • 415
  • 0

Poljoprivrednik iz Bačkog Sokolca Nikola Banjanin bavi se ratarstvom, obrađuje svoju zemlju, ali radi i uslužno setvu kukuruza i pšenice. Kompletnu obradu radi na površini od oko 100 hektara, dok samo setvu radi na većim površinama, prolećne oko 150 hektara i jesenje oko 100. On kaže da mu FJDynamics sistem firme SL Agrosolution dosta olakšava poslove, a njega koristi na traktoru Armatrac 1054. 

"Pratio sam dosta toga o preciznoj poljoprivredi i novim tehnologojima i uvek mi je bila želja da kupim takav uređaj, ali ranije tako nešto nisam mogao da priuštim. Kada se ovaj sistem pojavio, dobro sam se raspitao, potom ugradio i nisam se pokajao. Uz uređaj se dobija godinu dana besplatnog RTK signala na slagroRTK mreži baznih stanica koja je rasprostranjena na teritoriji cele Vojvodine. Signal je stabilan i svuda dostupan. Momci iz firme SL Agrosolution su ugradnju odradili veoma kvalitetno, na sve su pazili i vodili računa da se nijedan kabel ne vidi, nakon čega je usledilo puštanje u rad i obuka. Uređaj je stvarno pristupačan i nama, 'manjim' poljoprivrednicima", kaže Banjanin.

FJ Dynamics autopilot u radu

Kako on kaže, sama ugradnja nije komplikovana, od momenta kada su se pojavili iz SL Agrosolutiona, za neka tri sata je sve već bilo namešteno. Osim ugradnje, i rukovanje uređajem je jednostavno, u vrlo kratkom roku je našem sagovorniku sve bilo objašnjeno.

"Jako je korisna stvar za predsetvenu pripremu i za, recimo, bacanje veštaka. Špartanje je takođe operacija koja je sada neuporedivo lakša i skoro duplo brža nego ranije. Što se prskanja tiče, neću reći da uštedim duplo, ali uštedim skoro 30 odsto vremena. Ne moram izlaziti da koračam, pa da gledam, da se okrećem, samo pratim liniju i skrećem u drugi prohod. Kada sam radio prskanje bez ovog sistema, prilikom svakog okretanja sam morao da izlazim, da koračam, da obeležavam, pa da 'nišanim' na drugi kraj parcele", kaže poljoprivrednik iz Bačkog Sokolca.

Kako funkcioniše uređaj možete videti u videu:

Prvo što sam primetio je ušteda goriva u pripremi, jer nema preklapanja, gde sam ranije, kao i svi verovatno, preklapao bar 20 centimetara. Kada pogledate tako na dnevnom nivou, od 20 hektara koje obradim, bar dva do tri, da tako kažem, uštedim. Kada to pomnožite sa pet do šest litara goriva koliko mi je potrebno za hektar, pa još na ovu cenu, pa sati, dani… Uglavnom, sigurno potrošim bar 10 odsto manje goriva", kaže sagovornik.

Koliko mapiranje olakšava posao?

Kako dalje navodi, princip rada je jednostavan i jako je dobra stvar kada u navigaciju ubacite katastarske koordinate, pa preko USB-a možete da prebacite podatke u navigaciju i na taj način imate uvid gde su međe. On kako kaže još nema, planira i to da nabavi i ostvari uštede u geodetskom razmeravanju parcela.

"Ako imam važeće međe do komšije, napravim A-B liniju tako što dođem na jednu među s točkom traktora, označim, zatim odem na drugu koju takođe označim. Sistem zapamti liniju, sačuvam je i takvu mogu da je koristim uvek", kaže Bajanin.

FJ Dynamics u radu

Parcela se sačuva prvi put i takva može da se koristi uvek. Kada sledeći put dođete, odaberete parcelu pod nazivom koji ste prethodno uneli i na ekranu je odmah možete videti, kao i mesto na kojem ste vi. Ako je potrebno, promeni se radni zahvat mašine, sve u zavisnosti od toga koja operacija se vrši.

"Opcija za snimanje parcela mi mnogo znači jer smo ovde svi 'iscepkani' i sve su to manje parcele od po par jutara, na više mesta. Jednom kada obeležim i sačuvam, ja sam miran. Mapirao sam i sve njive ljudima kod kojih uslužno radim", dodaje.

Kako funkcioniše u praksi?

U praksi je dosta jednostavnije nego što zvuči. Neki stariji poljoprivrednici možda imaju odbojnost prema ovakvim uređajima i novijim tehnologijama, ali komande i sam sistem su dosta jednostavni, namenjeni za lako upravljanje na svim modelima traktora.

"Kada označim A-B liniju i kada recimo dođem da prskam, prskalica mi je radnog zahvata 12 metara, što znači da treba da se od te linije pomerim šest metara, odnosno pomerim tu liniju koja je prikazana na međi. Isto tako i kada sejem, ako mi je sejačica radnog zahvata 4,2 metra, ja se pomerim od date linije 2,1 metar i to je sve što treba da se uradi", kaže naš sagovornik i opisuje slučaj gde je uslužno obrađivao zemlju kod vlasnika koji je jako pedantan i precizan.

"Izračunao je redove, koliko treba da odmaknem od jedne međe, koliko od druge, hodao je sa metrom u džepu i sve premerio. Kada sam izvlačio poslednji red, sve je bilo tačno u centimetar. On je posle komentarisao da nije verovao do sada, dok nije sam video i uverio se u preciznost."

Banjanin dok kontroliše i gleda kako sistem to sam obavlja, možete videti u videu:

Za više dodatnih informacija o principu funkcionisanja i ugradnje FJ Dynamics autopilot navigacije, obratite se firmi SL Agrosolution koja je ovlašćeni zastupnik i distributer FJDynamics autopilot navigacije za tržište Srbije.

Kontakt telefon 0652090834.


Tagovi

FJDynamics SL Agrosolution Nikola Banjanin Mapiranje Precizna poljoprivreda Ušteda goriva RTK signal


Autor

Đorđe Lalić

Više [+]

Zaljubljenik u poljoprivrednu mehanizaciju i pionir agrarnog novinarstva


Partner

SL Agrosolution

Aksentija Marodića 11, 24000 Subotica, Srbija
tel: +381 65 2090834, e-mail: [email protected] web: http://slagrosolution.com/