Zadnje aktivnosti

Poslednje aktivnosti korisnika mogu videti samo registrovani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu videti samo registrovani korisnici.
Za kompletne funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Traktor godine 2018.
  • 05.11.2017. 19:00

Kubota M51001 najjači specijalizovani traktor!

"Kubota" je predstavila svog kandidata za Traktor godine u kategoriji specijalizovanih traktora - M5101, a upravljanje u uskim redovima, najuža i namanja hauba samo su neke od karakteristika!

Foto: Agroglas
  • 2.296
  • 101
  • 0

"Kubota" je u Asinjanu, malom francuskom selu na dva sata vožnje od Tuluza, predstavila svog kandidata za Traktor godine u kategoriji specijalizovanih traktora.

Asinjan je selo tipično francuskog šarma sa 150 stalnih stanovnika. Okružen je vinogradima, koji su uz vinarstvo i turističku ponudu, i glavni izvor prihoda domaćeg stanovništva. Zato je ovo bilo pravo mesto za predstavljanje "Kubota" traktora M5101, posebno jer od ukupnog broja prodatih traktora tog brenda u Evropi (13.025) njih 63% je specijalizovano, s tim što većinu kupaca (66%) čine vinogradari, zatim voćari (27%) i povrtari (7%).

U razvoju ovog novog modela traktora, Kubotini inženjeri su se vodili smernicama istraživanja tržišta, koje je pokazalo potrebu za kompaktnom mašinom koji ima snažan motor, jednostavan za upotrebu i udoban pri dugotrajnom korišćenju, te mu se radna brzina može prilagoditi određenim operacijama, na primer, prskanju.

Oznaka traktora M51001N - sve govori: "M" je serija, "5" je rang, "10" je oznaka za snagu (100 KS), "1" označava generaciju a "n" je narrow (uzak) - specijalizovan za vinograde i voćnjake.

Bi speed - kao okret u mestu

Kubota M51001 je najjači traktor u segmentu specijalizovanih traktora i pokreće ga četvorocilindrični Kubotin motor V3800 TIE 4, koji ispunjava "Stage 3B" standard za dopuštenu količinu izduvnih gasova, rekao je Majkl Bajvoter (Michael Bywater) iz Kubote i istakao da ova kompanija godišnje proizvede 800.000 motora različite snage. Ima mogućnost izbora dve verzije prenosa, izuzetno je pokretan i lak za upravljanje.

Upravljanje u uskim redovima vinograda omogućuje mu Bi-speed opcija

Upravljianje u uskim redovima vinograda omogućuje mu "Bi-speed" opcija, koja se aktivira pritiskom na dugme, a koja ubrzava prednju osovinu 1,6 puta u odnosu prema zadnjoj, čime se postiže smanjenje radijusa zaokreta do 15 odsto i olakšava manevrisanje u malom prostoru. Na taj način se smanjuje gaženje zemlje na uvratinama, jer se može zaokrenuti u jednom potezu.

Bajvoter je takođe skrenuo pažnju na mogućnost stalnog RPM menadžmenta rada motora, kada uređaj sam bira najbolju moguću opciju potrebne snage zavisno od uslova rada, na primer, kada se traktor uspinje ili spušta niz brdo sa punom ili praznom prikolicom, potrebna je različita snaga, a ovom se opcijom postiže konstantan rad i povećava produktivnost, jer se smanjuje potrošnja goriva, koja bi bila veća pri ručnom upravljanju.

Kad je reč o prenosu, postoji mogućnost izbora dve opcije prenosa: 18x18 i 36x36. Obe opcije imaju šest sinhronizovanih brzina u tri nivoa (sporo, srednje i brzo) i elektrohidraulični menjač, a verzija 36x36 ima i po dve opcije brzine.

Kad je reč o prenosu, postoji mogućnost izbora dve opcije

Robustan, a nežan

Budući da su potencijalni kupci tražili jaku i robusnu mašinu, Kuboti M5101 produžili su bazu točkova za 80 mm i ona sada iznosi 2.130 mm, što je, između ostalog, poboljšalo stabilnost i vučnost traktora, kao i udobnost u kabini. Prednja osovina je 37 cm udaljena od zemlje, što olakšava rad, posebno u zatravljenim višegodišnjim zasadima, svi spojevi su zaštićeni tako da nema zagušenja biljnim ostacima ili zemljom, što mnogo olakšava održavanje i produžava vek trajanja mašine. S obzirom na sve jaču svest o potrebi očuvanja životne sredine, u ovom slučaju kvalitet zemljišta, u Kuboti su ponudili i verziju guseničara. Gusenica se pokreće preko pet točkova, s tim što se gornji, najveći, točak može rastaviti u nekoliko delova, što olakšava njegovu zamenu. Donja četiri točka okreću se svaki zasebno i aktiviraju se zavisno od stanja zemljišta. Na primer, na tvrdim i zbijenim zemljištima rade samo srednja dva točka, a na mekanim, peskovitim zemljištima u pogonu su sva četiri točka. Na taj se način bolje savladavaju neravnine terena, poboljšava se vučnost i stabilnost, posebno na brdovitom terenu. Podsetimo, upotreba gusenica smanjuje pritisak na zemljište i njegovo zbijanje, te dugoročno ostvaruje i uštede u potrošnji goriva.

Mogu se istovremeno koristiti tri priključka

Moćna hidraulika

Lukas Romain upoznao je članove žirija sa hidraulikom traktora, koja je posebno važna kod rada u vinogradima i voćnjacima, zbog upotrebe priključaka. Na Kuboti M5101 mogu se istovremeno koristiti tri priključka: prednji, zadnji i bočni, što poboljšava efikasnost, ali zahteva i veći hidraulični kapacitet, pa se za povećanje protoka ulja koriste dvostruke pumpe, koje omogućavaju protok od 68,6 l/min, što je povećanje od 7 litara u minuti, ili 11,5% u odnosu prema prethodnim modelima Kubota traktora, istakao je Romain i objasnio kako se može izabrati koliki je protok potreban, zavisno od priključaka sa kojima se radi, i dodao kako se može podesiti različiti protok za, na primer, prednji i zadnji priključak. Romain je naglasio kako je poboljšan i kapacitet hlađenja za 25%. M5101 ima dva tipa stabilizatora: hidraulični, koji je razvijen u Kuboti, te dva mehanička: spoljni i unutrašnji, kojima se jednostavno upravlja elektronski. Kapacitet podizanja je 2.300 kilograma.

Prostrana i prijatna kabina

I na kraju, ali ne manje važno, kabina je prostrana i ugodna za celodnevni rad. Majkl Provost (Michael Provost) skrenuo je pažnju na jedinstveni pod kabine, koji je ravan, što dodatno olakšava ulazak i izlazak iz kabine, sedište je udobno, upravljač se može podesiti prema individualnim potrebama vozača, a može se i potpuno podići da se dodatno olakša ulazak vozača. Kontrolna ploča je najšira u kategoriji specijalizovanih traktora, a sve su komande sa desne vozačeve strane, osim ručne kočnice, koja je, zbog sigurnosti, na levoj strani. Upravljanje traktorom je jednostavno, posebno jer su sve komande vrlo slične onima u automobilima, a preglednost iz kabine je izuzetna. Naime, ističe Provost, i dalje imaju najužu i najmanju haubu, ali novoga dizajna, koji omogućuje veliku preglednost i bolju dostupnost filterima, što olakšava održavanje.

Izduvna cev standardno je smeštena dole pri zemlji, ali se na zahtev kupca može napraviti i da se izduvni gasovi sprovode iznad kabine. To je posebno bitno kod organskog uzgoja, gde se vodi računa o svim aspektima smanjenja zagađenja, rekao je Provost.

Koliko su ozbiljno pristupili ovom izboru, svedoči i dolazak glavnih inženjera i ključnih ljudi iz uprave "Kubote" na ovo odlično organizovano testiranje Kubota finalista. Kazunari Šimokava (Kazunari Shimokawa), predsednik uprave "Kubota Evropa", na predstavljanje M5101 stigao je iz Japana, a pri obraćanju novinarima, između ostalog, ponosno je istakao kako udeo Kubote na tržištu Evrope kontinuirano raste, za šta se može zahvaliti njihovim kvalitetnim i pristupačnim proizvodima, koji odgovaraju na izazove savremene poljoprivrede, a potvrda toga je i učestvovanje njihovog novog traktora u finalu izbora za traktor godine.

Precizna poljoprivreda

Kubota M5101 opremljen je i ISOBUS sistemom za preciznu poljoprivredu. Ima dve verzije terminala: "Tellus go" i "Tellus profesional". Terminal ima ekran, koji se može podeliti u dva manja, što omogućuje praćenje radnih operacija, a prednost je, objasnio je Fransoa Žilijen (Francoie Julienne), što se može koristiti dva Isobus sistema istovremeno. Pomoću tog terminala mogu se, preko aplikacije, podesiti rad prskalice, rasipača đubriva, sejačice.

Prati se učinak, kontroliše kvalitet rada, te se svi prikupljeni podaci čuvaju, mogu se preneti i na USB. Uz ručno upravljanje, postoji mogućnost ugradnje automatskog upravljanja, što je posebno pogodno pri radu na velikim površinama, jer se tako ostvaruju znatne uštede. Žilijen je istakao kako "Kubota" ima šest različitih softverskih rešenja, tako da su kompatibilni sa svima, a svi se mehanotronički terminali izrađuju u njihovoj fabrici u Holandiji.

Autor: Roberta Sorić, Agroglas, Foto: Agroglas


Tagovi

Kubota M51001 Specijalizovani traktor za voćnjak Traktor za vinograd Najjači traktor Guseničar Hidraulika

Izdvojeni tekstovi

Izdvojen oglas

KLUB

Bagrem rano procvetao