Zadnje aktivnosti

Poslednje aktivnosti korisnika mogu videti samo registrovani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu videti samo registrovani korisnici.
Za kompletne funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Zeleni marketing
  • 18.01.2024. 15:10

Nema više obmanjivanja potrošača sa oznakama "eko", "prirodno", "biorazgradivo"

Više se ne može zavaravati ljude da veruju da je proizvod u plastičnoj boci dobar, jer je kompanija negde posadila drveće.

Foto: Depositphotos/teamtime
  • 71
  • 57
  • 0

Opšte tvrdnje kao što su "prihvatljiv za životnu sredinu", "prirodan", "biorazgradiv", "klimatski neutralan" i "ekološki" u reklamama i ambalaži proizvoda će biti zabranjene u Evropskoj uniji.

Evropski parlament je dao konačno zeleno svetlo novoj direktivi koja treba da poboljša označavanje proizvoda tako što će zabraniti obmanjujuće tvrdnje na proizvodima, stoji u njihovom saopštenju. Članovi su velikom većinom glasali za ovu odredbu koja ima za cilj da zaštiti potrošače od dezinformirajućih marketinških praksi i pomoći im da donesu bolji izbor prilikom kupovine.

Manipulacija zelenog marketinga 

Na EU popis zabranjenih poslovnih praksi dodaju se brojne problematične marketinške strategije povezane s manipulativnim zelenim marketingom, ali i prevremenim zastarevanjem proizvoda. 

Pravilima se nastoji uvesti red u označavanje proizvoda koji nose razne etikete kao što su već spomenute "prirodno", "eko", "biorazgradivo" i druge. Kada novi propisi budu uvedeni u državama članicama, dozvoljene će biti samo oznake održivosti zasnovane na službenim šemama sertifikacije ili koje su uspostavile javne vlasti.

Dva su cilja u naredne dve godine

U saopštenju navode da je ulaganje kompanija u projekte zaštite klime dobrodošlo i o njima se još uvek može komunicirati, ali navode da više ne mogu zavaravati ljude da veruju da je proizvod u plastičnoj boci dobar, jer je kompanija negde posadila drveće.

Drugi važan cilj je da se proizvođači i potrošači više fokusiraju na trajnost robe. U budućnosti će informacije o garanciji morati da budu vidljivije i kreiraće se nova, usklađena oznaka koja će da da veći značaj robi sa produženim garantnim rokom. Takođe, biće zabranjene neosnovane tvrdnje o trajnosti (npr. da će mašina za pranje veša da izdrži 5.000 ciklusa pranja ako to nije istina u normalnim uslovima), upozorenja za zamenu potrošnog materijala pre nego što je to istinski nužno (što je npr. često slučaj kod štampača) i neistinite tvrdnje da proizvodi mogu da se poprave.

Odobrenje direktive dolazi posle višemesečnih pregovora između institucija EU i država članica o tome kako treba regulisati zahteve za zaštitu životne sredine. Države članice sada imaju dve godine da uvedu nova pravila.


Tagovi

Evropski parlament Nova direktiva Označavanje proizvoda Marketinške strategije Trajnost proizvoda Zeleni marketing Obmanjivanje potrošača Trajnost robe


Autorka

Ranka Vojnović

Više [+]

Ranka je diplomirani inženjer poljoprivrede sa dugogodišnjim iskustvom u povrtarstvu, zaljubljenik u organsku poljoprivredu i druge oblike alternativne poljoprivrede poput biodinamike i permakulture.