Sada već tradicionalno, nastavljena je praksa izrade internet stranica za poljoprivredne proizvođače i saradnje Agrokluba i Agencije za ruralni razvoj grada Sremska Mitrovica.
Sada već tradicionalno, nastavljena je praksa izrade internet stranica za poljoprivredne proizvođače i saradnje Agrokluba i Agencije za ruralni razvoj grada Sremska Mitrovica. Novi sajtovi ovoga puta promovišu seoski turizam.
Agencija za ruralni razvoj grada Sremska Mitrovica izradila je veb prezentacije - internet sajtove za tri seoska turistička domaćinstva. U pitanju su domaćinstvo "Čikić" iz Zasavice, zatim "Mila" iz Manđelosa, kao i gostinska kuća "Nana" iz Noćaja. Sva tri sajta su u Zasavici predstavljena medijima, a tom prilikom prezentovan je i englesko - srpski rečnik za subjekte seoskog turizma.
“Selo Manđelos nije toliko veliko i nisu svi čuli za njega, sada će ljudi moći da se informišu o svemu putem sajta koji smo dobili od Agencije za ruralni razvoj. Do sad smo imali vikend-goste koji su došli da se prošetaju u prirodi i okuse domaću hranu koju nudimo”, rekla je Marijana Došen, vlasnica Seoskog turističkog domaćinstva "Mila".
"Seoski turizam danas je značajan izvor prihoda od nepoljoprivrednih aktivnosti na selu i veoma značajan za unapređenje ruralne eknomije, upravo zato veliku pažnju posvećujemo i podržavamo subjekte koji se na teritoriji grada bave ovom oblašću. Godinama unazad organizujemo edukacije, studijska putovanja, seminare, a u Zasavici smo se okupili iz nekoliko razloga", rekao je Petar Samardžić, direktor Agencije za ruralni razvoj.
Kako Samardžić dalje navodi ovom prilikom želeli su da obezbede internet stranice za subjekte koji se bave seoskim turizmom i da im obezbede besplatnu ulaznicu u svet interneta i omoguće da njihovi proizvodi i usluge budu vidljivi kako domaćim tako i stranim turistima.
Na sva tri sajta nalaze se informacije o lokaciji, gastronomskoj ponudi, smeštajnim kapacitetima, galerija fotografija i naravno kontakti. Stranice je izradio aWEB servis Agroklub portala, sa kojima Agencija za ruralni razvoj ostvaruje dugogodišnju saradnju.
Drugi povod okupljanja jeste, kako objašnjava Samardžić, predstavljanje srpsko-engleskog rečinika namenjenog upravo etno domaćinstvima radi lakše komunikacije.
"Agencija je rečnike obezbedila za sve registrovane subjekte koji se bave seoskim turizmom, oni sadrže najvažnije reči i izraze na srpskom jeziku koji se u ovoj oblasti koriste prevedene na engleski, ali po sistemu onako kako se te reči i izgovaraju, tako da će biti velika pomoć u komunikaciji. Naši domaćini koji se i ne koriste engleskim jezikom uz rečnik će biti u mogućnosti da strane turiste dočekaju, ugoste i usluže“, rekao je Samardžić.
Rečnik "Da se razumemo" je štampan i besplatno distribuiran etno domaćinstvima zahvaljujući saradnji Agencije za ruralni razvoj sa RRA "Zlatibor" iz Užica, koji su izdavači ovog rečnika.
Treći razlog okupljanja jeste definisanje potreba etno domaćinstava u okviru projekta "Korpa sremskih tradicionalnih proizvoda" koji realizuje Ruralni centar "Sova" iz Sremske Mitrovice, a čiji su oni jedni od ključnih aktera.
Projektom je predviđeno formiranje korpe lokalnih proizvoda koja će se moći nabaviti kao korporativni i diplomatski poklon, a domaći i strani turisti će korpu ili pojedine proizvode iz nje moći da nabave kod lokalnih seoskih turističkih domaćinstava. Projektom se afirmiše seosko preduzetništvo i zanatstvo, propagira legalna proizvodnja domaćih proizvoda i promoviše ruralni turizam. Svi subjekti uključeni u projekat, i proizvođači i turistička domaćinstva, dobiće i odgovarajuću turističku signalizaciju, kako bi bili što vidjiviji domaćim i stranim turistima.
"Turistička organizacija Grada Sremska Mitrovica vrlo rado podržava projekte vezane za razvoj seoskog turizma na teritoriji našeg grada kao i okoline, prepoznali smo ono što je jako važno za dalji razvoj, plasiranje na tržištu i promociju ovog oblika turizma. Ono što ide na ruku razvoju ovog vida turizma jeste novi trend da se turisti masovno okreću ka onim intimnijim oblicima smeštajnih kapaciteta i traže onu atmosferu koja se dobija samo unutar jedne porodice, odnosno trend je da se izbegavaju veliki hotelski lanci", rekla je Bojana Živković Santrač u ime Turističke organizacije Grada Sremska Mitrovica.
Na teritoriji Sremske Mitrovice registrovanih seoskih turističkih domaćinstava ima preko 15, a iz godine u godinu njihov broj se povećava.
Foto prilog
Tagovi
Autorka
Partner
Agencija za ruralni razvoj Grada Sremska Mitrovica
Svetog Dimitrija 6,
22000 Sremska Mitrovica,
Srbija
tel: +38122610573,
e-mail: info@arrsm.rs
web: http://www.arrsm.rs/
Neregistrirani korisnik
pre 6 godina
Pravi primer kako treba pomoci razvoju turizma. Velika podrska u razvoju. Primer koji treba slediti.