• Internet u poljoprivedi
  • 16.04.2019. 16:00
  • Šumadijski okrug, Kragujevac

Prodaja šumadijskih proizvoda na internetu

Sva registrovana poljoprivredna gazdinstva u okolini Kragujevca od maja će moći zimnicu, sokove, sir, meso i ostale proizvode sa imanja da predstave onlajn i prodaju na kućnom pragu ili ličnom dostavom, uz pomoć jedinstvene internet platforme. Ovaj projekat već funkcioniše u nekoliko srpskih gradova, a pozitivna iskustva stižu i iz Nemačke i Danske.

Foto: Željko Dulanović
  • 151
  • 5
  • 0

Namirnice i gotovi proizvodi koji se gaje i prave na tradicionalna način u šumadijskim gazdinstvima trebalo bi od sledećeg meseca da mogu da se razgledaju i kupuju uz pomoć interneta.

Naime, ponuda domaćinstava iz okoline Kragujevca biće objedinjena. Domaćini i domaćice će pratiti porudžbine, zatim ih isporučivati kupcima ili ih sačekati kod kuće nakon onlajn najave.

Povezati domaćinstva sa kupcima

U Udruženju Interaktiv, koje je pokrenulo ovaj projekat uz podršku Ministarstva za rad, navode da u drugim većim gradovima Srbije ovaj sistem već funkcioniše. Takav vid trgovine proizvodima sa seoskog područja već imaju Niš, Beograd i Novi Sad.  

"Prepoznali smo problem plasmana proizvoda sa seoskog područja na tržište. Uz kvalitet koji proizvodi imaju, plan je da se omogući povezivanje proizvođača sa krajnjim kupcima. To će omogućiti da kupci dobiju kvalitetan proizvod, a domaćinstva sa sela povećaju prodaju putem internet platforme.  Na sajtu će biti svi proizvođači sa tačnom adresom, kontaktom i proizvodima koje imaju na raspolaganju, rekao je Branko Ratković  iz Udruženja.

Za internet prodaju uglavnom zainteresovane žene

Projekat nosi naziv "Mreža domaćinstava za distribuciju poljoprivrednih proizvoda sa ruralnog područja Kragujevca". Prezentacija projekta koja je održana u Skupštini grada Kragujevca, privukla je uglavnom žene sa sela, što je i bio cilj projekta. Za njih je to prilika da višak svojih proizvoda, poput voća, povrća, ajvara, džemova, domaćih sokova, suvog mesa, sira ili kajmaka prodaju na najlakši mogući način.

„Imamo voćnjake, a viškove prerađujemo u sokove. Interesuje me kako mogu na najlakši način da ih prodam, a da ne izgubim mnogo vremena. Internet je danas svuda prisutan. Ljudi sve prodaju onlajn i ne vidim razlog zašto ne bismo i mi naše proizvode tako plasirali," kaže Ljiljana Marković.

Svako domaćinstvo imaće svoju stranicu

Prezentacija projekta o ruralnoj ekonomiji organizovana je uz podršku Poljoprivredne savetodavne stručne službe u Kragujevcu.

„Internet prodaja je neminovnost u eri informacionih tehnologija. Naš je zadatak da podržimo proizvođače, da ih upoznamo sa  važećim pravilnicima o preradi i prodaji na kućnom pragu. Na ovaj način naši poljoprivrednici će naći kupce, a kupci će lakše i jednostavnije dolaziti do zdrave i kvalitetne hrane, kaže Suzana Nešković, direktor PSSS Kragujevac.

Projektom je predviđena izrada objedinjenog internet sajta. Na njemu će domaćinstva moći da se promovišu. Svako domaćinstvo će imati svoju stranicu, sa mogućnošću da svoje proizvode predstavi i prodaje  na dva načina. Svako domaćinstvo, odnosno član mreže, na svojoj stranici sajta može da predstavi i postavi svoje proizvode u internet prodavnicu.

Lični dolazak ili dostava dva puta nedeljno

Zamišljeno je da kupci u virtualnoj radnji mogu da razgledaju robu i onlajn zakažu dolazak i kupovinu kod domaćina. Dakle, prodaja bi se obavljala na kućnom pragu. Druga opcija je dostava robe na kućnu adresu kupca dva puta nedeljno.


Tagovi

Intenet prodaja Tradicionalni proizvodi Sir Zimnica Udruženje Interaktiv Ruralni razvoj PSSS Kragujevac Prodaja na kućnom pragu


Autorka

Biljana Nenković

Više [+]

Biljana Nenković je više od dvadeset godina novinar izveštač iz Kragujevca i Šumadije za nacionalne medije. Preferira afirmativne priče koje podstiču pozitivnu energiju. Moto kojim se rukovodi - Koliko možeš, toliko se usuđuj, i malo više od toga!

Izdvojeni tekstovi

Izdvojen oglas

KLUB

Da li verujete da je na slikama polje zasejano kukuruzom?