Enjoy, its from Europe: preko 110 miliona evra za promovisanje evropske poljoprivrede u 2016. godini.
U 2016. godini evropskim proizvođačima biće dostupni programi vredni 111 miliona evra za pronalaženje novih tržišta i podsticanje potrošnje u Evropskoj uniji i van nje. Promocija je ključni deo mera podrške poljoprivrednicima koje je predstavila Evropska komisija.
Novom politikom promocije - Enjoy, it's from Europe, koju je pre nekoliko dana donela Evropska komisija želi da se pomogne subjektima u sektoru poljoprivrede da se probiju na međunarodna tržišta ili konsoliduju svoj položaj na tim tržištima, te da podstaknu svest evropskih potrošača o naporima koje preduzimaju poljoprivrednici u Evropi.
Da bi bio ostvaren taj cilj, Komisija planira da obezbedi više sredstava, poveća stopu sufinansiranja i smanji birokratiju u postupku odobravanja projekata. To je deo napora za postepeno povećanje dostupnih sredstava EU za promociju sa 61 miliona evra, koliko su ta sredstva iznosila 2013. godine, kada su predložena nova pravila, na 200 miliona evra u 2019. godini.
U skladu s novim pravilima povećaće se i stope sufinansiranja EU i to sa 50 na 70 do 80 % (sve do 85 % za Grčku i Kipar). U isto vreme nestaje nacionalno sufinansiranje čime se stvaraju jednaki uslovi u svim državama članicama. Znatno će se smanjiti birokratija pri izboru projekata da bi bio olakšan postupak prijave.
Program za 2016. godinu usmeren je na odabrane treće zemlje u kojima postoji najveći potencijal za rast (ceo popis nalazi se u prilogu), naročito za sektore koji su suočeni s posebno teškim stanjem na tržištu kao što su sektor mleka i svinjskog mesa. Za paket podrške, koji je evropski komesar Fil Hogan predstavio početkom septembra, za podršku merama promocije u pomenuta dva sektora izdvojeno je ukupno 30 miliona evra.
Komesar za poljoprivredu i ruralni razvoj Fil Hogan je izjavio: "Evropski poljoprivredno-prehrambeni proizvodi na svetskom tržištu nemaju premca. Izvozno tržište EU vredno 110 milijardi evra izvor je radnih mesta i rasta u ruralnim područjima širom Evrope. Takav izvoz želimo da zadržimo, pa mi je veliko zadovoljstvo što mogu da predstavim novi program promocije koji će sa 111 miliona evra poljoprivredno-prehrambenim proizvodima Evropske unije omogućiti daljnje prilike na novim i pojačati našu prisutnost na postojećim tržištima.
Posebno zadovoljstvo mi je što mogu da kažem da je u okviru nedavno najavljenog paketa za poljoprivredna tržišta u iznosu od 500 miliona evra za sektore mleka i svinjskog mesa koji su u krizi izdvojeno 30 miliona evra. U narednim mesecima pokrenuću diplomatsku ofanzivu da bi se preko trgovinskih delegacija proizvođačima iz EU otvorile nove mogućnosti širom sveta."
Glavni elementi novih pravila promocije su:
Ključni element nove politike promocije je uspostavljanje godišnjeg programa rada (Sprovedbena odluka Komisije) kojim se određuju strateški prioriteti za mere promocije u smislu ciljanih proizvoda, programa i dodeljenih sredstava. Cilj je dinamična i proaktivna politika koja se svake godine prilagođava novim tržišnim mogućnostima i potrebama sektora.
Tagovi
Autorka