Zadnje aktivnosti

Poslednje aktivnosti korisnika mogu videti samo registrovani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu videti samo registrovani korisnici.
Za kompletne funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Promocija poljoprivrede
  • 21.10.2015. 08:00

Promocija kao mera podrške poljoprivrednicima

Enjoy, its from Europe: preko 110 miliona evra za promovisanje evropske poljoprivrede u 2016. godini.

  • 101
  • 10
  • 0

U 2016. godini evropskim proizvođačima biće dostupni programi vredni 111 miliona evra za pronalaženje novih tržišta i podsticanje potrošnje u Evropskoj uniji i van nje. Promocija je ključni deo mera podrške poljoprivrednicima koje je predstavila Evropska komisija.

Novom politikom promocije - Enjoy, it's from Europe, koju je pre nekoliko dana donela Evropska komisija želi da se pomogne subjektima u sektoru poljoprivrede da se probiju na međunarodna tržišta ili konsoliduju svoj položaj na tim tržištima, te da podstaknu svest evropskih potrošača o naporima koje preduzimaju poljoprivrednici u Evropi.

Da bi bio ostvaren taj cilj, Komisija planira da obezbedi više sredstava, poveća stopu sufinansiranja i smanji birokratiju u postupku odobravanja projekata. To je deo napora za postepeno povećanje dostupnih sredstava EU za promociju sa 61 miliona evra, koliko su ta sredstva iznosila 2013. godine, kada su predložena nova pravila, na 200 miliona evra u 2019. godini.

Nestaje nacionalno sufinansiranje

U skladu s novim pravilima povećaće se i stope sufinansiranja EU i to sa 50 na 70 do 80 % (sve do 85 % za Grčku i Kipar). U isto vreme nestaje nacionalno sufinansiranje čime se stvaraju jednaki uslovi u svim državama članicama. Znatno će se smanjiti birokratija pri izboru projekata da bi bio olakšan postupak prijave.

Program za 2016. godinu usmeren je na odabrane treće zemlje u kojima postoji najveći potencijal za rast (ceo popis nalazi se u prilogu), naročito za sektore koji su suočeni s posebno teškim stanjem na tržištu kao što su sektor mleka i svinjskog mesa. Za paket podrške, koji je evropski komesar Fil Hogan predstavio početkom septembra, za podršku merama promocije u pomenuta dva sektora izdvojeno je ukupno 30 miliona evra.

Hoganova diplomatska ofanziva za nova tržišta

Komesar za poljoprivredu i ruralni razvoj Fil Hogan je izjavio: "Evropski poljoprivredno-prehrambeni proizvodi na svetskom tržištu nemaju premca. Izvozno tržište EU vredno 110 milijardi evra izvor je radnih mesta i rasta u ruralnim područjima širom Evrope. Takav izvoz želimo da zadržimo, pa mi je veliko zadovoljstvo što mogu da predstavim novi program promocije koji će sa 111 miliona evra poljoprivredno-prehrambenim proizvodima Evropske unije omogućiti daljnje prilike na novim i pojačati našu prisutnost na postojećim tržištima.

Posebno zadovoljstvo mi je što mogu da kažem da je u okviru nedavno najavljenog paketa za poljoprivredna tržišta u iznosu od 500 miliona evra za sektore mleka i svinjskog mesa koji su u krizi izdvojeno 30 miliona evra. U narednim mesecima pokrenuću diplomatsku ofanzivu da bi se preko trgovinskih delegacija proizvođačima iz EU otvorile nove mogućnosti širom sveta."

Nova pravila promocije

Glavni elementi novih pravila promocije su:

  • Znatno povećanje podrške namenjene kampanjama informisanja i promocije - evropska podrška trebala bi postepeno da se poveća sa 61 miliona evra koliko je iznosila u proračunu za 2013. godinu na 200 miliona evra u 2019. godini (111 miliona evra u 2016. godini)
  • Znatno više stope sufinansiranja EU u poređenju s postojećim sistemom (stopa sufinansiranja Evropske unije od 70 % za programe koje predlažu organizacije iz jedne države članice, 80 % za programe u kojima učestvuje više država članica i programe namenjene trećim zemljama, 85 % za krizne programe, 75 - 85 % za zemlje koje primaju finansijsku pomoć, to jest Kipar i Grčku) pri čemu nestaje nacionalno sufinansiranje, te se stvaraju ravnopravni uslovi.
  • Uspostavljanje evropske strategije promocije kojom će biti omogućena bolja usmerenost mera promocije.
  • Proširenje područja primene mera: proširenje mogućih korisnika na organizacije proizvođača; proširenje palete obuhvaćenih proizvoda, naročito na prerađene poljoprivredne proizvode kao što su na primer hleb, testenine ili čokolada; omogućavanje navođenja, uz određena ograničenja, porekla i marke proizvoda
  • Pojednostavljenje administrativnih postupaka na način da se programi ubuduće ocenjuju i biraju u samo jednoj fazi u Komisiji umesto u dve faze kao što je to sada slučaj (najpre u državi članici, a zatim u Komisiji)
  • Jednostavnije upravljanje višedržavnim programima koje su zajedno izradile organizacije iz više država članica, na jednom mestu u Komisiji posredstvom izvršne agencije CHAFEA.

Ključni element nove politike promocije je uspostavljanje godišnjeg programa rada (Sprovedbena odluka Komisije) kojim se određuju strateški prioriteti za mere promocije u smislu ciljanih proizvoda, programa i dodeljenih sredstava. Cilj je dinamična i proaktivna politika koja se svake godine prilagođava novim tržišnim mogućnostima i potrebama sektora.


Tagovi

Podrška Administracija Unutarnje tržište Organizacije proizvođača Prerađeni proizvodi Promocija poljoprivrede Sufinanciranje EU Pojednostavljena birokracija Kampanje Trgovinske delegacije Vanjsko tržište


Autorka

Ivana Nađ

Više [+]

Ivana je urednica na Agroklub portalu. "Vaša uverenja ne čine vas boljom osobom. Delovanje čini."