• Traktor godine 2018.
  • 10.11.2017. 18:30

Švajcarac AEBI radi i na terenima nagiba 70

AEBI TT281 stvoren je za rad na brdovitim terenima velikih nagiba (i do 70!) koje lako savladava zahvaljujući svojoj snazi i stabilnosti!

Foto: Renata Prusina
  • 1.752
  • 74
  • 0

AEBI TT281 stvoren je za rad na brdovitim terenima velikih nagiba (i do 70%!), kao i teškim (kamenitim), ali i osetljivim (kliskim) terenima, koje lako savladava zahvaljujući svojoj snazi i stabilnosti, u šta su se članovi "Toty" žirija uverili, testirajući "švajcarca" u planinama ove zemlje, u kojima je i nastao.

Marketinški stručnjaci "Aebija", pod motom "Naše iskustvo-vaš benefit!", naglašavaju kako ova kompaktna, višenamenska, moćna mašina dinamične i karakteristične pojave baštini 40-godišnju tradiciju i iskustvo "Aebi Terratrack" platforme. Ističu kako je TT281 prvi nagibni traktor, koji ispunjava EU sigurnosne standarde 167/2013, jer ima najbolji raspored težine, najniže težište, konstantan pogon na sva četiri točka, automatsku aktivaciju parkirnih kočnica i kabinu "orijentisanu" na udobnu i sigurnu vožnju.

Motor EU Stage IV i CVT menjač

Među posebnostima TT281 svakako je mogućnost okretanja prednjeg priključnog vratila i na levu i na desnu stranu, kao i mogućnost pomeranja noseće konstrukcije prednjeg priključnog uređaja za 63 cm ulevo, te proširenje razmaka između dve prednje kuke sa 71,8 cm na 87 cm. Konstrukcija šasije i prednjeg priključka povećala je ukupnu težinu traktora za 8% (na 4,5 tona), odnosno opterećenje osovine do 2,6 tona. Za odlično manevrisanje u gotovo nemogućim uslovima posebno je zanimljivo nezavisno upravljanje prednjim i zadnjim točkovima.

TT281 ima najbolji raspored težine, najniže težište, konstantan pogon na sva četiri točka

Izvor snage TT281 je R754EU6 model VM motora zapremine 2970 cm3 sa četiri cilindra i četiri ventila po cilindru, turbopunjačem i unutrašnjim hlađenjem, koji ispunjava zahteve EU regulative smanjenja emisije štetnih gasova 4. stepena (Stage IV). Taj motor razvija nominalnu snagu 80 kW, odnosno 109 konjskih snaga, i maksimalnu brzinu od 2.600 obrtaja u minuti, a maksimalni obrtni momenat od 420 Nm postiže na 1.100 obr./min. Motor je smešten sa desne stane kabine sa jednostavnim pristupom svim potrebnim delovima za svakodnevno održavanje, a preporuka je servis nakon 300 radnih sati. Rezrvoar goriva je zapremine 90 litara, a "AdBlue" tank 14 litara.

Kad je reč o prenosu, TT281 ima CVT menjač, čije su mehaničke komponente iz "Aebi" radionice, a hidraulične komponente "Bosch Rexroth". Maksimalna brzina traktora je 40 km/h, a promena smera vožnje je hidraulična (na ručici za vožnju).

Efikasan i štedljiv

Ovaj "Toty" finalista ima četiri načina rada, optimizovana za specifične poslove - kod vožnje na otvorenom putu (100% izlazne snage motora usmerene na vožnju, a puni obrtni momenat kod protoka hidraulike 1300 l/min), proporcionalne vožnje (30-70 % snage motora u vožnji, putna odnosno proporcionalna vožnja bira se pritiskom na dugme), rada kosilica (30-70 % snage motora za vožnji, obrtni momenat na 1.400 l/min) i razbacivača snega (10-20 % izlazne snage motora na vožnju, puni obrtni momenat na 2.000 l/min). Automatska kontrola vožnje (Automatic Drive Control ADC) podešavaće konstantno opterećenje motora, zavisno od potreba priključaka. Tako će se, na primer, kod maksimalnog opterećenja traktora snaga vožnje redukovati, a brzina motora biti povećana čim je smanjena potrebna snaga priključnog vratila.

Upravljanju, posebno za brže okretanje na uvratinama, pomoći će i potpuno automatsko podizanje priključne mašine i automatske promene načina upravljanja. Mogućnost čuvanja parametara (kalibracije) različitih priključaka, uštedeće vreme i povećati kvalitet rada.

Što se tiče uštede, inteligentna kontinuirana automatska regulacija brzine ventilatora motora, kao i kontinuirana automatska regulacija protoka hidraulične pumpe daje 14% manju potrošnju goriva, a 12% većom snagom priključnog vratila.

Prijatna radna sredina

Iako je unutrašnjost kabine relativno tamna, radno okruženje je izuzetno prijatno i udobno, a prostranost veća za 11% nego u prethodnom modelu. Kontrolne funkcije su ergonomski raspoređene, višenamenska ručica za vožnju je integrisana u desnom rukohvatu, a upravljač, kao i sedište, podesiv je prema potrebama vozača. Na ručici za vožnju su i sve komande koje vozač treba pri upravljanju mašinama (od promjene smera vožnje do upravljanja prednje i zadnje hidraulične dizalice i hidrauličnih ventila).

Sve je pod kontrolom palca vozača

U prednju ploču je integrisana i poveća polica za smeštanje stvari, držač boce, ali i posebni držač za mobilni telefon, sa mogućnošću njegovog punjenja USB utičnicom. Iako je službeni nivo buke u kabini 79,3 dB(A), što je potvrdilo i merenje buke motora sa radom malčera slovenskog kolege Dolenšeka, njegovi instrumenti izmerili su i tihih 74 dB pri najvećem broju obrtaja motora bez rada priključne mašine. Spomenimo i da će radno okruženje biti odlično osvetljeno zahvaljujući LED rasveti.

Inženjeri AEBI-ja ističu kako je ovo prvi nagibni traktor na svetu s istovremenim uključenjem svih hidrauličnih funkcija. Sve pod kontrolom vozačevog palca.

Nežan prema podlozi

Kad smo kod hidraulike, TT281 ima glavnu pumpu standardnog protoka 40 l/minuti (u opciji je i 55 l/min). Spoljni ventili su elektronski upravljani, a u ponudi je do tri zadnja priključna ventila. Podizni kapacitet zadnje hidraulike je 1,8, a prednje dve tone. Zadnja priključna osovina ima brzine 540/750 obr./min, a prednja 540/1.000 obrtaja u minuti. Jednostavno i brzo montiranje prednjih i zadnjih priključnih mašina omogućava njihovu čestu izmenu, a time i mogućnost eksploatacije ovog traktora za razne poslove, kako u poljoprivredi, tako i u komunalnim radovima, praktično cele godine.

Traktor je lagan, ali snažan, s odličnom vučom i nežan prema podlozi

Pritisak na podlogu svakog točka posebno je dobro izbalansirana, što povećava efikasnost rada na nagibima. "T-traction" opcija sprečiće proklizavanje prednjih ili zadnjih točkova, koji nemaju odgovarajuće protiv-teže. Moguće je montiranje i dvostrukih točkova i na prednjoj i na zadnjoj osovini, a dostupna je i varijanta sa gusenicama. Traktor je lagan, a snažan i zato, ističu "Aebi" inženjeri, s odličnom vučom, ali nežan prema podlozi (nema zbijanja zemljišta, a čuva se travnjak/pašnjak).

"Švajcarac" u brojkama

I, evo, na kraju "švajcarca" u brojkama. TT281 dug je 4,09 a visok 2,24 metra, dok mu širina zavisi od točkova, pa je tako sa jednostrukim točkovima 2,11 m širine, a sa dvostrukim točkovima 2,66 metara. Međuosovinski razmak je 2,3, a razmak između točkova 1,68 metara, dok je klirens 0,28 m. Ugao okretanja je 36,5 stepeni, odnosno radijus okretanja 3,3 metra.

Autor: Renata Prusina, Agroglas, Foto: Renata Prusina


Tagovi

AEBI TT281 Agritehnica 2017 Hanover Traktor Toty žiri CVT menjač

Izdvojeni tekstovi

Izdvojen oglas

KLUB

Još malo pa će sadnja voća. Razmislite da zasadite par sadnica drena na okućnici.