AEBI TT281 stvoren je za rad na brdovitim terenima velikih nagiba (i do 70!) koje lako savladava zahvaljujući svojoj snazi i stabilnosti!
AEBI TT281 stvoren je za rad na brdovitim terenima velikih nagiba (i do 70%!), kao i teškim (kamenitim), ali i osetljivim (kliskim) terenima, koje lako savladava zahvaljujući svojoj snazi i stabilnosti, u šta su se članovi "Toty" žirija uverili, testirajući "švajcarca" u planinama ove zemlje, u kojima je i nastao.
Izvor snage TT281 je R754EU6 model VM motora zapremine 2970 cm3 sa četiri cilindra i četiri ventila po cilindru, turbopunjačem i unutrašnjim hlađenjem, koji ispunjava zahteve EU regulative smanjenja emisije štetnih gasova 4. stepena (Stage IV). Taj motor razvija nominalnu snagu 80 kW, odnosno 109 konjskih snaga, i maksimalnu brzinu od 2.600 obrtaja u minuti, a maksimalni obrtni momenat od 420 Nm postiže na 1.100 obr./min. Motor je smešten sa desne stane kabine sa jednostavnim pristupom svim potrebnim delovima za svakodnevno održavanje, a preporuka je servis nakon 300 radnih sati. Rezrvoar goriva je zapremine 90 litara, a "AdBlue" tank 14 litara.
Kad je reč o prenosu, TT281 ima CVT menjač, čije su mehaničke komponente iz "Aebi" radionice, a hidraulične komponente "Bosch Rexroth". Maksimalna brzina traktora je 40 km/h, a promena smera vožnje je hidraulična (na ručici za vožnju).
Ovaj "Toty" finalista ima četiri načina rada, optimizovana za specifične poslove - kod vožnje na otvorenom putu (100% izlazne snage motora usmerene na vožnju, a puni obrtni momenat kod protoka hidraulike 1300 l/min), proporcionalne vožnje (30-70 % snage motora u vožnji, putna odnosno proporcionalna vožnja bira se pritiskom na dugme), rada kosilica (30-70 % snage motora za vožnji, obrtni momenat na 1.400 l/min) i razbacivača snega (10-20 % izlazne snage motora na vožnju, puni obrtni momenat na 2.000 l/min). Automatska kontrola vožnje (Automatic Drive Control ADC) podešavaće konstantno opterećenje motora, zavisno od potreba priključaka. Tako će se, na primer, kod maksimalnog opterećenja traktora snaga vožnje redukovati, a brzina motora biti povećana čim je smanjena potrebna snaga priključnog vratila.
Upravljanju, posebno za brže okretanje na uvratinama, pomoći će i potpuno automatsko podizanje priključne mašine i automatske promene načina upravljanja. Mogućnost čuvanja parametara (kalibracije) različitih priključaka, uštedeće vreme i povećati kvalitet rada.
Što se tiče uštede, inteligentna kontinuirana automatska regulacija brzine ventilatora motora, kao i kontinuirana automatska regulacija protoka hidraulične pumpe daje 14% manju potrošnju goriva, a 12% većom snagom priključnog vratila.
Iako je unutrašnjost kabine relativno tamna, radno okruženje je izuzetno prijatno i udobno, a prostranost veća za 11% nego u prethodnom modelu. Kontrolne funkcije su ergonomski raspoređene, višenamenska ručica za vožnju je integrisana u desnom rukohvatu, a upravljač, kao i sedište, podesiv je prema potrebama vozača. Na ručici za vožnju su i sve komande koje vozač treba pri upravljanju mašinama (od promjene smera vožnje do upravljanja prednje i zadnje hidraulične dizalice i hidrauličnih ventila).
U prednju ploču je integrisana i poveća polica za smeštanje stvari, držač boce, ali i posebni držač za mobilni telefon, sa mogućnošću njegovog punjenja USB utičnicom. Iako je službeni nivo buke u kabini 79,3 dB(A), što je potvrdilo i merenje buke motora sa radom malčera slovenskog kolege Dolenšeka, njegovi instrumenti izmerili su i tihih 74 dB pri najvećem broju obrtaja motora bez rada priključne mašine. Spomenimo i da će radno okruženje biti odlično osvetljeno zahvaljujući LED rasveti.
Inženjeri AEBI-ja ističu kako je ovo prvi nagibni traktor na svetu s istovremenim uključenjem svih hidrauličnih funkcija. Sve pod kontrolom vozačevog palca.
Kad smo kod hidraulike, TT281 ima glavnu pumpu standardnog protoka 40 l/minuti (u opciji je i 55 l/min). Spoljni ventili su elektronski upravljani, a u ponudi je do tri zadnja priključna ventila. Podizni kapacitet zadnje hidraulike je 1,8, a prednje dve tone. Zadnja priključna osovina ima brzine 540/750 obr./min, a prednja 540/1.000 obrtaja u minuti. Jednostavno i brzo montiranje prednjih i zadnjih priključnih mašina omogućava njihovu čestu izmenu, a time i mogućnost eksploatacije ovog traktora za razne poslove, kako u poljoprivredi, tako i u komunalnim radovima, praktično cele godine.
Pritisak na podlogu svakog točka posebno je dobro izbalansirana, što povećava efikasnost rada na nagibima. "T-traction" opcija sprečiće proklizavanje prednjih ili zadnjih točkova, koji nemaju odgovarajuće protiv-teže. Moguće je montiranje i dvostrukih točkova i na prednjoj i na zadnjoj osovini, a dostupna je i varijanta sa gusenicama. Traktor je lagan, a snažan i zato, ističu "Aebi" inženjeri, s odličnom vučom, ali nežan prema podlozi (nema zbijanja zemljišta, a čuva se travnjak/pašnjak).
I, evo, na kraju "švajcarca" u brojkama. TT281 dug je 4,09 a visok 2,24 metra, dok mu širina zavisi od točkova, pa je tako sa jednostrukim točkovima 2,11 m širine, a sa dvostrukim točkovima 2,66 metara. Međuosovinski razmak je 2,3, a razmak između točkova 1,68 metara, dok je klirens 0,28 m. Ugao okretanja je 36,5 stepeni, odnosno radijus okretanja 3,3 metra.
Autor: Renata Prusina, Agroglas, Foto: Renata Prusina
Tagovi