Zadnje aktivnosti

Poslednje aktivnosti korisnika mogu videti samo registrovani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu videti samo registrovani korisnici.
Za kompletne funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Pijace
  • 21.09.2023. 10:30

Tržišni udeo pijaca u padu poslednjih 10 godina

Upućena je i inicijativa nadležnima da se stopa PDV-a za naplatu pijačnih usluga neposrednim poljoprivrednim proizvođačima koji prodaju svoje proizvode na pijacama, sa 20 smanji na 10 odsto.

Foto: Julijana Kuzmić
  • 71
  • 9
  • 0

Pijace su jedan od najvažnijih kanala prodaje bitne za opstanak malih poljoprivrednih proizvođača na tržištu Srbije i zato je važno da postanu deo agrarne politike i posluju u skladu sa savremenim svetskim trendovima, poruka je sa sednice povodom 20 godina postojanja Poslovnog udruženja "Pijace Srbije" i Grupacije za pijačnu delatnost Udruženja za komunalne delatnosti PKS, stoji na sajtu Privredne komore Srbije.

Upućena je i inicijativa nadležnima da se stopa PDV-a za naplatu pijačnih usluga neposrednim poljoprivrednim proizvođačima koji prodaju svoje proizvode na pijacama, sa 20 smanji na 10 odsto, što bi prema rečima predstavnika udruženja, bio simboličan ali značajan stimulans.

Da li je promet stvarno rastao?

Izvršni direktor Poslovnog udruženja "Pijace Srbije" Savo Duvnjak, rekao je da je promet na pijacama u tekućim cenama prošle godine bio veći za oko 21 odsto u odnosu na godinu pre, ali da to ne znači da je promet realno rastao, jer su cene poljoprivrednih proizvoda u istom periodu porasle za više od 30 odsto.

Zbog konkurencije je promet na pijacama u padu (Foto: Jelena Lukić)

"Pijace danas imaju oko 16 odsto tržišnog udela u ukupnom prometu i prodaji poljoprivrednih proizvoda na teritoriji cele zemlje, što je trend pada u odnosu na poslednjih desetak godina", rekao je Duvnjak i dodao da je pad prometa na pijacama bio očekivan s obzirom da se one danas suočavaju sa sve izraženijom konkurencijom "super" i "mega" marketa, kao i novim načinima prodaje putem interneta, dostavom na kućnu adresu i slično.

Stimulisaće se proizvođači

Duvnjak objašnjava i da je prosečan zakupac na pijacama star oko 57 godina i da je i to jedan od problema zašto je poljoprivrednih proizvođača na pijacama manje.

Zato će, kaže, udruženja zajedno sa resornim ministarstvima raditi na obezbeđivanju stimulansa za one proizvođače koji će svoje primarne proizvode plasirati na pijacama, a posebno za one koji će od primarnih proizvoda stvoriti dodatu novu vrednost, i praviti proizvode, kao što su domaći ajvar, sir, suhomesnati proizvodi i slično.


Tagovi

Pijace Pad prometa Savo Duvnjak Pijace Srbije Cene Tržišni udeo Žarko Malinović


Autor

Đorđe Lalić

Više [+]

Zaljubljenik u poljoprivrednu mehanizaciju i pionir agrarnog novinarstva