Čak i strani brendovi mogu da budu čuvarkuće, tako da poreklo vlasništva kompanije nije ograničavajući faktor, bitno je samo da proizvod ispunjava uslove u pogledu kvaliteta i porekla resursa, navode iz PKS-a.
Za žig "Čuvarkuća" akcije "Stvarano u Srbiji" Privredne komore Srbije (PKS) konkurisalo je više od 70 proizvoda iz različitih oblasti; od hemijske i farmaceutske do prehrambene industrije, prenosi se na zvaničnom sajtu.
Među prijavljenima su i Mlekara "Šabac", beogradska kompanja "Biohemija", kompanija "Enesa", zatim "Srpska kuća piva" i drugi. Domaća kompanija "Nectar" iz Bačke Palanke među prvima je prijavila svoje proizvode; sokove "ariljsku malinu" i "oblačinsku višnju" za dobijanje ovog žiga, navodi se na sajtu kompanije.
Privrednici koji proizvode u Srbiji, imaju kvalitetne proizvode domaćeg porekla mogu da apliciraju za dobijanje žiga. Proizvod mora da bude stvoren od najmanje 80 odsto domaćih resursa - rada i materijala. Lista proizvoda za koje se može dobiti ovaj žig dopunjava se u skladu sa interesovanjem privrednika i ciljevima projekta.
Ceo postupak dobijanja žiga traje 45 dana. Pravo korišćenja žiga "Čuvarkuća" dobija se na tri godine, sa mogućnošću resertifikacije. Detaljne informacije dostupne su na sajtu projekta www.stvaranousrbiji.rs
"Akcija "Stvarano u Srbiji" i žig "Čuvarkuća'" imaju cilj da podrže domaće proizvode i proizvođače, uz istovremeno jačanje svesti potrošača o značaju kupovine domaćih proizvoda. Podizanjem svesti kod potrošača o važnosti kupovine kvalitetnih i konkurentnih proizvoda stvorenih u Srbiji podstiče se i razvoj domaće ekonomije", rekao je Mihailo Vesović, direktor Sektora za strateške analize, usluge i internacionalizaciju PKS.
Kako smo ranije pisali, Privredna komora Srbije želi da se obrati ne samo potrošačima koji donose odluku da nešto kupe iz domaće proizvodnje, već i kompanijama koje u Srbiji proizvode i stvaraju novu vrednost, bez obzira na to da li su to firme sa stranim ili domaćim kapitalom.
Marko Čadež: Proizvod sa žigom 'čuvarkuće' stvoren od najboljeg što imamo
Vesović je rekao da i strani brendovi mogu da budu čuvarkuće, i da poreklo vlasništva kompanije nije ograničavajući faktor, bitno je samo da proizvod ispunjava uslove u pogledu kvaliteta i porekla resursa. To znači da su takvi proizvodi deo lokalne zajednice jer koriste materijale, sirovine, rad, znanje i kreativnost iz Srbije.
Tagovi
Autorka