• Čuvarkuća
  • 17.06.2020. 09:00

Marko Čadež: Proizvod sa žigom 'čuvarkuće' stvoren od najboljeg što imamo

Ovaj žig može da osvoji proizvod koji ima natprosečan kvalitet i stvoren je u Srbiji, od domaćih resursa, zatim proizvodi ili proizvodne linije koji pripadaju oblastima prerađivačke industrije, utvrđenim šifrarnikom.

Foto: Privredna komora Srbije
  • 96
  • 12
  • 0

Privredna komora Srbije pokrenula je novu akciju "Stvarano u Srbiji", usmerenu na podršku domaćim proizvodima i proizvođačima, kao i na jačanje svesti potrošača o značaju kupovine domaćih proizvoda. Firme koje žele da njihovi proizvodi ponesu žig "Čuvarkuća", moći će da se prijave Privrednoj komori Srbije, navodi se na zvaničnom sajtu Privredne komore Srbije.

"Stvarano u Srbiji je akcija kojom želimo da probudimo svest o našoj odgovornosti, o tome šta, kupujući jedan proizvod, u stvari radimo. Ono što kupimo sa žigom 'čuvarkuće' znači ne samo da je proizvod stvoren u Srbiji nego da je napravljen od najboljeg što imamo i da takav proizvod sadrži vrednost našeg rada, ideja, kreativnosti, dizajna, inovacija, domaćih materijala i sirovina", rekao je predsednik PKS-a Marko Čadež.

Autentična hrana i rukotvorine su najbolji brend Srbije 

Kako je naveo, PKS želi da se obrati ne samo potrošačima koji donose odluku da nešto kupe iz domaće proizvodnje, već i kompanijama koje u Srbiji proizvode i stvaraju novu vrednost, bez obzira na to da li su to firme sa stranim ili domaćim kapitalom.

"Čuvarkuća" kao potvrda natprosečnog kvaliteta

Ovaj žig može da osvoji proizvod koji ima natprosečan kvalitet i stvoren je u Srbiji, od domaćih resursa, zatim proizvodi ili proizvodne linije koji pripadaju oblastima prerađivačke industrije, utvrđenim šifrarnikom. Natprosečan kvalitet znači da proizvod svojim ukupnim svojstvima osigurava viši nivo merljivog kvaliteta, ima bolju funkcionalnost, višu upotrebnu vrednost, tržišnu prepoznatljivost i savremeni dizajn, kao i međunarodno priznate standarde i sertifikate.

Jedan od uslova je i da je na tržištu najmanje godinu dana pre upućivanja zahteva za dodelu žiga.

Zaštita geografskog porekla uskoro i za peglanu kobasicu

Kako je objasnio predsednik Privredne komore Srbije za RTS, "čuvarkuća" nije jednostavna kampanja koja se bavi promocijom domaćih proizvoda već potpuno nova filozofija. To neće značiti samo da je neki proizvod proizveden u Srbiji, već će govoriti i na koji način je proizveden, kakvog je kvaliteta i koliko je uloženo domaćeg znanja, sirovina i rada.

"Zašto bismo nešto uvozili ako imamo isti kvalitet ovde? To je 'čuvarkuća' i na taj način čuvamo kuću", poručio je Čadež za ovaj medij.


Tagovi

Stvarano u Srbiji Čuvarkuća Privredna komora Srbije Marko Čadež Domaće Visoki kvalitet


Autorka

Mina Erić

Više [+]

Mina je diplomirani filolog, zaljubljenik u novinarstvo, prirodu i zelenu boju. Životni moto: "All you need is faith, trust and a little bit of pixie dust"