• Suve šljive
  • 25.10.2018. 14:30

Čokoladirane suve šljive sa Plazmom - slučajno, a nagrađeno otkriće!

Krem boja pakovanja sa etno motivima, šljivama u pozadini, pisanim slovima i srpskom zastavom u mnogome podseća na stare crteže i prikaze Prvog srpskog ustanka. Nije slučajno, iako naš sagovornik tako kaže, zašto je baš ovo pakovanje jako interesantno, a naročito samo ime proizvoda -Oraščanka!

Foto: Julijana El Omari
  • 636
  • 263
  • 0

Da se najbolje ideje rađaju iz pehova, a da najkreativnije misli dolaze samo noću, živ dokaz je Slađan Maksić iz Orašca, kome se sušara pokvarila pre dve godine, da bi danas iz nje proizvodio zlatnom medaljom nagrađene čokoladirane suve šljive punjene orahom prelivene plazmom, orahom, kokosom i kikirikijem. Da li zbog slučajnosti ili zanimljivog spleta okolnosti, danas njegov proizvod mnogi rado kupuju, a Turistička Organizacija Srbije zainteresovana je da pomogne i u brendiranju.

"Na ovu ideju sam došao sasvim slučajno u pokušaju da napravim sušaru za šljive - nisam uspeo i onda mi je šljiva ostala polusuva. Računajući da je skupo napraviti destilerju da napravim rakiju od toga, pala mi je ideja na pamet, da te šljive čokoladiramo i napunimo sa bademom, orahom, nečim. Sad imamo četiri ukusa, ali to može i beskonačno da ide. Do prve prodaje došlo je već posle pet meseci, a prvu saradnju ostvarili smo sa jednom etno kućom u Novom Sadu. Oni mi uzimaju redovno, najviše, i jako su zadovljni ovim proizvodom", kaže Maksić.

Pažnju privlači i pakovanje

Na Međunarodnom sajmu poljoprivrede u Novom Sadu ove godine porodica Maksić iz Orašca osvojila je tri zlatne medalje za svoj delikates i plaketu za visok kvalitet ocenjenih proizvoda. Međutim, nije samo inovativnost proizvoda to što privlači znatiželjne, već i pakovanje.

Maksić
Tri zlatne medalje i plaketa za visok kvalitet

"Do ideje za pakovanje, opet sam došao sasvim slučajno. Pošto se ja bavim montažom centralnih grejanja i gasnih kotlova, jednom prilikom sam bio na servisiranju gasnog kotla kod jednog prijatelja, rekao sam mu da sam osmislio jedan proizvod, ali mi treba jedna lepa ambalaža. I on mi je rekao 'Pa ja to radim jer je dizajner'. Prvo je krenulo sa ambalažom od 400 grama, posle od 200 grama i sa pojedinačnim pakovanjem, a plan je da radimo nešto u celofanskom providnom pakovanju što bi bilo zgodno uz kafu", najavljuje Maksić.

Krem boja pakovanja sa etno motivima, šljivama u pozadini, pisanim slovima i srpskom zastavom u mnogome podseća na stare crteže i prikaze Prvog srpskog ustanka. Nije slučajno, iako naš sagovornik tako kaže, zašto je baš ovo pakovanje jako interesantno, a naročito samo ime proizvoda - Oraščanka!

"Ime proizvoda Oraščanka mi je palo na pamet jedne noći. Kad sam napravio taj proizvod, bilo je potrebno osmisliti adekvatno ime, jer to nije samo suva šljiva, jer je čolokadirana, a nije ni samo čokoladirana šljva. Orah je tu posle šljive bio najviše zastupljen, onda sam razmišljao orah - Orašac . Oraščanka", igrom reči Maksić je dao i poslednji najvažniji deo marketinga svom proizvodu - ime.

Suve šljive
Od polusuve šljive do omiljenog proizvoda

Prerađen proizvod traži puno radno angažovanje

Iako njegovo primarno zanimanje nema veze sa suvim šljiva ili čak poljoprivredom, ovaj inovator iz Centralne Srbije smatra da se sve više ljudi odlučuje na kreativnu prehrambenu industriju u oblasti prerade voća i povrća, delom zbog nedostatka posla, delom jer je osnovnu sirovinu teško prodati po adekvatnoj ceni. Prerađen proizvod traži najčešće puno radno angažovanje, a naiđe na dobar plasman za dobru zaradu. Zbog toga, Maksić planira dalje da unapređuje svoj proizvod i osvaja još zlatnih medalja, ali i tržište.


Tagovi

Oraščanka Čokoladiranje šljive Suve šljive sa dodacima Slađan Maksić


Autorka

Julijana El Omari

Julijana El Omari

Julijana El Omari je diplomirani novinar, a svoju specijalnost pronašla je u agro novinarstvu. U poslu i životu vodi se Ničeovom formulom sreće: jedno "da", jedno "ne", jedna prava linija, jedan cilj...

Izdvojeni tekstovi

Izdvojeni oglasi