• Hrana
  • 12.01.2020. 14:00
  • Južnobački okrug, Vojvodina, Novi Sad

Izum brata i sestre: Nije pita, ni pica, jednostavno to je parče ili papridžon

Ovaj "izum" lansirali su sestra i brat Biljana i Dejan Radeka iz Novog Sada, kada su pre nekoliko godina umesili jedinstvenu domaću pitu, koja zapravo i nije pita. Oni su je nazvali parče ili papridžon. 

Foto: Privatna arhiva Biljane i Dejana Radeka
  • 732
  • 68
  • 0

Šta mislite, šta je to? Nije gibanica, ni savijača, a ni gužvara, nije ni žu-žu, a nisu ni kiflice niti pogačice. To je nešto sasvim novo, neobično, to je parče - potpuno druga priča od onog što ste do sada naučili da jedete. 

Ovaj "izum" lansirali su sestra i brat Biljana i Dejan Radeka iz Novog Sada, kada su pre nekoliko godina umesili jedinstvenu domaću pitu, koja zapravo i nije pita. Oni su je nazvali parče ili papridžon. 

Novosađani "poludeli" za skockanom prasetinom

Kulinarskim eksperimentima do uspeha 

Sve je počelo davno od jedne vrste domaće pite, koju su svi obožavali na rođendanima. Zatim su usledili kulinarski eksperimenti sa i nekim inovativnim ukusima, vrlo neobičnim za pite kakve znamo.

"U našoj kući se za rođendane i druge proslave i praznike, pravila jedna vrsta pite i uvek bi ta jedna tepsija planula u roku od nekoliko minuta. Prijatelji koji su dolazili na rođendane i proslave uvek bi postavljali isto pitanje: "Imate onu vašu pitu?!" Nakon jednog rođendana pre nekih petnaestak godina, brat je ušao u moju sobu sa idejom da napravimo porodični biznis. Na ovu njegovu ideju sam se samo nasmešila, prihvatila je i danas se ta naša modifikovana pita prodaje pod imenom papridžon," otkriva Biljana.

Nakon parčeta, usledio je logo koji je osmislio Dejan, a glasi "Parče - sočno drugačije". Dejan se nadovezuje na priču i kaže kako su njih dvoje početkom 2016. godine bili inspirisani preduzetničkim počecima malih, domaćih proizvođača hrane, te su shvatili da sa veoma malim ulaganjem mogu i oni da lansiraju ovaj njihov proizvod.

Nakon toga su usledili kuhinjski eksperimenti i od decembra 2016. konačno se parče našlo na tržištu. Recept je naravno strogo čuvana porodična tajna, ali Biljana ističe da je njihovo parče nastalo kao derivat nekoliko različitih vrsta pita. "Čitava priča je krenula od ideje da već dobar proizvod poput pite učinimo kvalitetnijim i to korišćenjem zdravih namirnica. Za pripremanje ovog delikatesa koristi se isključivo integralno brašno i domaći puter. U ponudi imamo tri vrste parčeta: sa spanaćem, paprikom i tikvicama. Upravo te modifikacije proizvoda, koji nisu postojali na tržištu, postale su baza za sve nove arome koje smo naknadno razvili," pričaju sestra i brat.  

Ipak, zanimalo nas je da nam objasne kakva je to namirnica, ako kako kažu nije pita, a nije ni pica? "Parče predstavlja sasvim nov proizvod u segmentu pita i u principu ga je veoma teško opisati. Mnogo puta smo od ljudi čuli komentare kako ovakve pite nikad nisu probali. Recimo, najpribližniji opis bi bio da je u pitanju slagana pita," objašnjavaju Dejan i Biljana.

Šta će biti na jelovniku 2030. godine?

Biljana priprema pite, a Dejan je zadužen za marketing 

A pošto sve rade zajedno, saznajemo i ko je za šta zadužen. Biljana navodi da o svemu odlučuju zajedno, ali se svako fokusirao na svoj deo posla i to u skladu sa ličnim afinitetima. 

Pošto je Biljana već imala prethodno iskustvo u firmama za proizvodnju namirnica njen posao je priprema pite i organizacija proizvodnje, a Dejan se bavi marketingom, razvojem proizvode, dizajnom i promocijom. Inače, njih dvoje navode kako su jedno drugom najveća podrška, a ideje za spravljanje sopstvenog proizvoda im stižu upravo od hrane koju vole da jedu. Njihov najnoviji ukus, senf sa medom i crveni luk, stigao je kao rezultat konzumacije jednog inostranog proizvoda u ogromnim količinama. 

"Od trenutka kada smo krenuli sa pravljenjem pita, samo sam čekala momenat gde ću moći da ubacim luk kao glavni fil. Obožavam tu slatkoću pečenog luka, a što se tiče pomagača, to su nam naravno prijatelji koji u svakom momentu mogu da probaju naše novotarije, pa ako prežive, pričaće dalje drugima, što na našu sreću, najčešće jeste tako," kroz šalu kaže Biljana.

Kada je reč o popularnosti ukusa, kažu da ne postoje pravila, a razlog tome je što je ovo jedinstveni proizvod na tržištu i ljudi nemaju sa čime da ga uporede. "Ono što nam broj porudžbina govori, vidimo da su paprika i pesto sos od paradajza najtraženiji," ističu njih dvoje. 

Ovaj delikates Novosađani mogu da poruče preko sajta, društvenih mreža, ili putem telefona, a nadaju se a će vrlo uskoro otvoriti i lokal. Brat i sestra učestvuju i na "Čalabrc" festu.


Tagovi

Pita Parče Papridžon Hrana Specijaliteti od testa Zdrava hrana Zdrave namirnice Izum Biljana Radeka Dejan Radeka


Autorka

Ljiljana Milovanović

Poljoprivredna tehničarka voćarsko- vinogradarskog smera sa bogatim novinarskim iskustvom u različitim medijima. Dobtinica nagrade za najbolju novinarku Dnevnika 2010. godine. Ljubitelj pasa.