• Lokalni pazar
  • 15.05.2020. 12:00
  • Braničevo i Podunavlje

"Lokalnim pazarom" podstiče se kupovina kod komšije?

Radićemo i na edukaciji kupaca da treba bi trebalo da kupuju kod svog komšije, jer ta lokalna razmena podstiče lokalnu ekonomiju i utiče na samu zajednicu na različite načine, kaže Ivana Antonijević iz tima sajta "Lokalni pazar".

Foto: JumpStory (ilustracija)
  • 127
  • 90
  • 1

Među mnogobronijm fejsbuk grupama i sajtovima za prodaju poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda nastalih u vreme vanrednog stanja kao pomoć malim i srednjim proizvođačima u plasmanu proizvoda u trenutku kada su zatvorene pijace nastao je i Lokalni pazar, sa akcentom na region Braničevo-Podunavlje, ali i porukom "Kupujte lokalno".

Zlatica Živković iz Biskupije odazvala se pozivu lokalne samouprave da se oglasi putem ovog sajta i, kako kaže, nije se pokajala. Svoje pčelinje proizvode uspešno je prodavala putem Lokalnog pazara, a pozive kupaca pretežno je dobijala iz Požarevca i okoline.

"Lokalni pazar je omogućio lakši i brži način plasiranja proizvoda novim kupcima. Imamo stalne, ali smo dobili nove na ovaj način. Dosta nam je pomogla takva reklama, a dobro je što putem ovog portala kupci imaju uvid u to ko je proizvođač", navodi ona ocenjujući da je sam sajt jednostavan za registraciju i korišćenje.

Poljoprivrednici počeli sami da plasiraju svoje proizvode putem interneta

"Plasiramo med i putem piljarnica i prodavnica zdrave hrane, tako da smo kupce upućivali putem ovog sajta i na te radnje, pa je ovaj portal pomogao i u povećanju prodaje tim objektima."

Povećao prodaju za oko 30 odsto

Goran Životić iz Klenovnika cveće iz svog rasadnika na početku vanrednog stanja prodavao je putem fejsbuka, a nakon pokretanja Lokalnog pazara, proširio je distribuciju i putem tog sajta, a na taj način povećao je prodaju za oko 30 odsto.

Proizvođači cveća se nisu pronašli u ekonomskim merama Vlade?

"Pomoglo nam je jer nas je dosta naroda videlo i dolazili su i kod nas lično da kupe. Kupovali su sve vrste cveća, posebno su išle muškatle. Sajt mi se dopao, jer je lako bilo prijaviti se. Dopalo se i celoj mojoj porodici, tako da ćemo nastaviti i na ovaj način da dolazimo do kupaca", zaključuje Goran.

Povezivanje kupaca i prodavaca sa lokala

Lokalni pazar je specifičan jer se fokusira isključivo na proizvođače i kupce u regionu Braničevo-Podunavlje, a ima za cilj povezivanje jednih i drugih i podizanje lokalne razmene prehrambenih proizvoda na viši nivo.

"Mi smo bili podstaknuti ovom situacijom i želeli smo da pomognemo na neki način poljoprivrednim proizvođačima, govorimo o malim i srednjim gazdinstvima u našem regionu, oni su nam primarna ciljna grupa. Prvenstveno je suština bila da ih na neki način prezentujemo našim sugrađanima. Nije cilj e-prodaja, mi se time ni ne bavimo, nego povezujemo kupce i proizvođače, a proces prodaje i kupovine oni sami obave", objašnjava Ivana Antonijević iz tima sajta Lokalni pazar.

Laka registracija i pretraživanje proizvoda - utisci su korisnika sajta Lokalni pazar (foto: PrintScr)

Ideja je, dodaje, da se na jednom mestu nađu i prezentuju svi mali i srednji proizvođači, te da se unapredi plasman njihovih proizvoda na lokalnom nivou.

"Naš portal je geografski definisan. Radićemo i na edukaciji kupaca da bi trebalo da kupuju kod svog komšije, jer ta lokalna razmena podstiče lokalnu ekonomiju i utiče na samu zajednicu na različite načine."

Veliko interesovanje mlađih

Portal je napravljen tako da moraju da se registruju samo proizvođači i to je besplatno, dok kupcima to nije obaveza. Interesovanje su najpre pokazali mlađi poljoprivrednici, napominje naša sagovornica.

"Imamo najveći broj prijavljenih iz Petrovca na Mlavi, Požarevca, Smederevske Palanke i Velikog Gradišta. Sami su se prijavljivali uglavnom mlađi poljoprivrednici ili oni koji imaju neki brend, to su mlađe generacije koje su odmah uvidele korist od ovoga", ukazuje Antonijevićeva.

Za manje od mesec dana preko 150 registrovanih poljoprivrednika

Stariji poljoprivrednici u početku su bili skeptični, ali su se ipak otvorili ovom načinu prodaje.

Za nepunih mesec dana, Lokalni pazar je za distribuciju i oglašavanje svojih proizvoda počelo da koristi 160 poljoprivrendika iz regiona Braničevo-Podunavlje. Na sajtu se nalazi 600 jedinstvenih, a ukupno oko 1.000 proizvoda svrstanih u 20 kategorija.

Većina proizvođača nezadovljno sajtom "ePijaca Srbije" - u pitanju mnogi nedostaci

Potrošači su najviše kupovali cveće, rasad, sveže voće i povrće, sir, mlečne proizvode, med i pčelinje proizvode, dok su manje bili traženi rakija, vino i zimnica.


Tagovi

Lokalni pazar Ivana Antonijević Zlatica Živković Goran Životić Prodaja putem interneta Promocija lokalne hrane Kupujmo domaće Kupovina lokalne hrane


Autorka

Andrijana Glišić

Student žurnalistike i ljubitelj digitalnih medija.

Izdvojeni tekstovi

Izdvojen oglas

KLUB

Kada u prolece otvorimo vrata bio bašte, osetimo mnogo različitih mirisa. Različitost se prepoznaje... Pročitaj celu belešku »