• Lokalni proizvod
  • 07.04.2019. 20:00
  • Emilia - Romanja

Poverenje u proizvode vraćaju domaćim sirovinama - keksi od 100% lokalnih sastojaka

Kako prehrambena industrija u Italiji reaguje na pad poverenja kupaca u kvalitet industrijskih proizvoda?

Foto: Vedran Stapić
  • 92
  • 30
  • 0

Da se navike potrošača menjaju, potvrdilo je istraživanje tržišta (prezentovano na Food&Drink 2017), koje pokazuje sve manje poverenja savremenih konzumenata u industriju hrane.

U toj analizi samo 27% Italijana izjavilo je da veruje prehrambenoj industriji dok je 50% bilo neodlučno oko istog pitanja. Dalje, 44% ispitanih reklo je da ima više poverenja u male proizvođače nego u velike, multinacionalne kompanije.

Čak 70% Italijana izjasnilo se da bi prednost pri kupovini dali lokalnom/domaćem proizvodu dok je poređenja radi, taj parametar u Velikoj Britaniji na 50%. 

Da su nove generacije sklonije transparentnosti, potvrđuje i podatak da 73% učesnika istraživanja kaže da imaju bolje mišljenje o proizvodu koji jasno ističe poreklo sastojaka. 

Italijansko voće cenjeno na svetskom tržištu

Kako se na to priprema industrija, saznali smo u Italiji od direktora marketinga Deko kooperative. Njegovo ime je Martino Kasadei i predstavlja grupaciju koja između ostalog ima više od 500 zaposlenih i na godišnjem nivou ostvaruje 160 miliona evra prihoda.

Svaki dan njihovi proizvodi obuhvate milion potrošača, a u segmentu hrane prisutni su u tri grupe - keksi, kolači i pekarski proizvodi koji zajedno čine 50% njihovih prihoda.

"Idemo prema tome da naši proizvodi budu 100% od italijanskih sastojaka", rekao je Martino.

Oni danas kupuju žitarice od lokalnih farmera, 15ak ratara čije se sirovine prerađuju u lokalnom mlinu sa kojim sarađuju godinama. Jaja nabavljaju sa obližnje farme, a šećer iz regionalne šećerane.

"Izazov je ispuniti obećanje kupcima i osigurati da svi sastojci budu domaći", otkriva Martino dodavši da nije jednostavno uvek osigurati sve sastojke, ali da na tome insistiraju zbog zahteva tržišta.

Činjenica da žele lokalne sirovine podigla je njihovu cenu pa je plaćaju više nego što košta ista iz uvoza.

"Malo je nelogično da skuplje plaćamo brašno koje nam je pred vratima nego ono što putuje iz daleka", njegov je komentar stanja, ali bez obzira na to, oni se drže lokalnih dobavljača.

Deo marketinške strategije jeste i podizanje nivo transparentnosti proizvodnje pa tako na njihovoj ambalaži daju brojne dodatne informacije izvan onih nužnih koje zahteva regulativa.


Foto prilog


Tagovi

Martino Kasadei Deko Saltari Lokalni proizvod


Autor

Vedran Stapić

Vedran Stapić

Vedran je jedan od osnivača Agrokluba. Vlasnik SLinka, bavi se organizacijom, razvojem novih proizvoda i rešenja, a s vremena na vreme, u trenucima inspiracije, nešto i napiše. :)

Izdvojeni tekstovi

Izdvojeni oglasi