• Sir
  • 24.04.2021. 14:00

Za proizvođače mleka i sira najvažnija je dobra reklama i plasman

Vlasnica mlekare "Gorski" Ljiljana Paušić Mojić, istakla je da je jedan od najvećih problema malih mlekara marketing, odnosno kako da građani Srbije saznaju za male proizvođače.

Foto: Bigstock/Pavlo Vakhrushev
  • 77
  • 22
  • 1

Pokrajinski sekretar za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo Čedomir Božić, obišao je proizvođača kozijeg sira "Gorski" u Jasku sa ciljem da ovom i drugima pomogne u plasmanu svojih proizvoda. Ova mlekara na početku je funkcionisala kao poljoprivredno gazdinstvo, da bi 2018. godine postalo preduzeće koje se isključivo bavi proizvodnjom kozijeg sira. Prilikom posete ovoj mlekari Božić je istakao da je sekretarijat otvoren za sve ideje, ali i za dalju pomoć.

Vojvodina: Konkurs za poboljšanje stočarske proizvodnje kroz preradu mleka i mesa

"Upravo smo imali priliku da se dogovorimo s obzirom na to da je jedna od tema na sastanku bila i marketing, odnosno promocija svih proizvoda naših malih proizvođača sira. Pokrajinski sekretarijat za poljoprivredu će u narednom periodu opredeliti određeni iznos sredstava koja će, posle konkursa, plasirati ka našim proizvođačima sira, naravno i za ostale proizvode u Vojvodini", rekao je Božić i dodao da je ova mlekara povukla sredstva od nešto više od 2,5 miliona dinara za nabavku opreme i zato ih poziva da i u narednom periodu konkurišu kako bi proširili svoje kapacitete.

Korisnost konkursa Pokrajine

Vlasnica mlekare "Gorski" Ljiljana Paušić Mojić, istakla je da je jedan od najvećih problema malih mlekara marketing, odnosno kako da građani Srbije saznaju za male proizvođače.

"Mi nemamo budžete da bi se reklamirali na medijima i svaka čast pokrajinskom sekretaru što je prepoznao i prihvatio taj naš predlog da nam se izađe u susret i nekako pomogne. Time pomažemo i deo poljoprivrede, tačnije stočarstvo, jer svi mi kupujemo mleko od stočara sa ovog područja i jako nam je važno da sve funkcioniše u čitavom lancu, od koza i krava, preko mleka, do proizvodnje i plasmana", rekla je zadovoljno Paušić Mojić i dodala da je dosadašnjim konkursima opremila svoju mlekaru.

Dosadašnjim konkursima opremljena je mlekara (foto: Z. Markovinović)

U "Gorskom" se za sada prizvode isključivo koziji sirevi, u mini serijama, sa tendencijom da se proizvodnja proširi. Prioritet je ipak kvalitet, što potvrđuju razne nagrade u zemlji i inostranstvu. Ovo je jedini sir iz Srbije koji je na međunarodnom takmičenju "World cheese of art" u Londonu, najvećem svetskom takmičenju za ocenjivanje sireva, dobio bronzanu medalju, i time Srbiju upisao na svetsku mapu kvalitetnih sireva.

Kako je nadavno objavio Dnevnik, mlekare u Srbiji godišnje proizvedu 52.000 tona sira, dok je proizvodnja sira u srpskim domaćinstvima još veća, a glavno tržište za izvoz je Ruska Federacija. Učešće Vojvodine u ukupnoj vrednosti izvoza sira je 24,3 odsto, a proizvođači koji su učestvovali na konferenciji u Privrednoj komori Vojvodine, istakli su da je neophodno pored adekvatnog plasmana razgovarati i o uređenju tržišta i radu onih koji nisu registrovani ili za to nemaju dozvole.


Tagovi

Proizvođači mleka i sira Koziji sirevi Čedomir Božić Marketing Plasman sira Ljiljana Paušić Mojić


Autor

Zlatko Markovinović

Više [+]

Glavni i odgovorni urednik televizije "Fruška gora", autor i voditelj poljoprivredne emisije "Zdrav domaćin".

Izdvojeni tekstovi

Izdvojen oglas

KLUB

Čista parcela bez korova je važan preduslov za kvalitetan rod. Prisustvo semena korova se na otkupnim mestima pri prijemu ne utvrđuje posebno, već se izražava kao ukupan sadržaj nečistoća. Pšenica je specifična kultura u kojoj je njihovo pr... Više [+]