• Pivarska industrija
  • 10.08.2015. 18:00

Zbog krize potrošnja piva pala za trećinu!

Potrošnja piva u Srbiji smanjena je za 33 odsto u odnosu na 2008. godinu.

Foto: depositphotos.com
  • 22
  • 1
  • 0

U Srbiji je došlo do velikog smanjenja potrošnje piva, čija upotreba je manja za 33 odsto u odnosu na 2008. godinu, izjavio je Tanjugu generalni direktor Apatinske pivare, Dragan Radivojević.

Potrošnja piva 2008. godine iznosila je šest miliona hektolitara godišnje, dok je prošle godine cela pivarska industrija u Srbiji prodala oko četiri miliona hektolitra, naveo je Radivojević i ukazao da se sa sličnim problemom suočavaju i neke druge kompanije u Srbiji koje se bave proizvodnjom i prodajom sličnih proizvoda. "To smanjenje je rezultat pada kupovne moći građana koji nemaju dovoljno novca da zadovolje svoje potrebe", kazao je Radivojević.

Problem je i starosna struktura stanovništva

Dodatno je napomenuo da, osim ekonomske krize i pada životnog standarda, na smanjenje potrošnje piva, utiče i to što se mladi, koji najviše konzumiraju pivo, iseljavaju iz zemlje i što imamo problem i sa starosnom strukturom stanovništva. "Uz to je i velika nezaposlenost kod mladih, što je dodatan problem, ne samo za pivarsku industriju, već i za ostale privredne grane i celu zemlju", istakao je Radivojević.

Više se prodaje jeftinije pivo

Kod nas se sve više prodaje jeftinije pivo, čija cena je inače opala za šest meseci ove godine oko četiri procenta, što je Radivojević ocenio kao veliki problem pivarske industrije, zbog čega pivare imaju lošije finansijske rezultate nego ranijih godina. "Reč je o fundamentalnoj promeni u pivskoj industriji Srbije", istakao je direktor Apatinske pivare.

I ostale zemalje regiona zbog krize imaju pad prodaje piva, ali je on daleko manji nego u Srbiji i iznosi između pet i sedam odsto.

Foto: depositphotos.com; bezkofeina


Izvori

Tanjug


Tagovi

Potrošnja piva Pivarska industrija Iseljavanje Pad kupovne moći Nezaposlenost Dragan Radivojeević. Apatinska pivara Pad cena

Izdvojeni tekstovi

Izdvojeni oglasi