• ToTy 2021
  • 06.12.2020. 07:30

New Holland T6.160 DC nudi zanimljivu kombinaciju motora i menjača

Ovo je jedini 6-cilindrični traktor do 140 konjskih snaga i savršeno rešenje za napredne farme mešovite proizvodnje, kažu iz New Holland-a za svog kandidata ovogodišnjeg izbora traktora godine.

Foto: New Holland
  • 245
  • 35
  • 0

Iako bismo u našem serijalu predstavljanja ovogodišnjih kandidata za prestižnu titulu "Tractor of the Year 2021" po abecednom redu trebalo da predstavimo Massey Ferguson 8S.265 DCT exclusive, preći ćemo na slovo N, jer je više reči o finalisti Massey Fergusona već bilo rečeno u okviru globalnog virtuelnog lansiranja serije 8S na tržište krajem jula.

Nova serija lansirana direktno s Meseca: Massey Ferguson predstavio traktor MF 8S

Dakle, sledeći na listi kandidata u kategoriji "Tractor of the Year" odnosno ratarskih traktora je novi T6.160 Dynamic Command, poslednja kreacija inženjerskog tima New Hollanda 6-cilindričnih traktora u segmentu 100-150 konjskih snaga.  

New Holland se diči 30-godišnjim nasleđem u ovom segmentu koje je započelo predstavljanjem Forda 7810, tada prvog kompaktnog 6-cilindričnog traktora na tržištu koji je promenio pravila igre”, podsetio je Bendžamin Dejvis, menadžer globalne proizvodnje (global product manager) T6 serije na virtuelnom predstavljanju karakteristika ovog finaliste TotY žiriju, ističući kako od tada do danas “pomeraju granice inovacija visokoefikasnih višenamenskih traktora”.

NH T6.160 pokreće FPT motor od šest cilindara i nominalne snage 135 KS

Šest cilindara do 140 KS

Novo delo iz New Holland radionice T6.160 Dynamic Command je jedini 6-cilindrični traktor do 140 konjskih snaga! Inovativnim pristupom u rešavanju zahteva svojih kupaca, njihovi inženjeri su osmislili kombinaciju dokazanog FPT Industrial NEF 6-cilindričnog motora sa New Hollandovim Dynamic Command prenosom tehnologije dvostrukog kvačila, koja nudi udobnost bezstepenog prenosa sa efikasnošću semi-powershift menjača, a sve to u kombinaciji sa naprednim tehnologijama precizne poljoprivrede.

"Ova jedinstvena kombinacija dolazi u kompaktnom paketu sa 2,6 metarskom šasijom i maksimalnom radnom težinom do 10,5 tona, što daje visoku efikasnost i produktivnost, baš što su naši kupci tražili - savršeno rešenje za napredne farme sa mešovitom proizvodnjom“, kaže Dejvis objašnjavajući da farmeri preferiraju 6-cilindrični motor jer se u specifičnim uslovima kao što su na primer brdoviti tereni, ponašaju bolje nego 4-cilindrični, jer takav daje bolji obrtni moment pri srednjim brzinama od onog sa četiri, što rezultira boljom, stabilnijom reakcijom pri fluktuirajućim opterećenjima.

Dodajmo i da ova poslednja generacija kompaktnih 6-cilindričnih motora niske snage odgovara Stage V standardima emisije izduvnih gasova zahvaljujući Hi-eSCR2 patentiranom sistemu koji ne zahteva održavanje i smanjuje operativne troškove.

Poluautomatski menjač

Za još jedan element ove jedinstvene kombinacije, njihov 24x24 Dynamic Command prenos, koristi se tehnologija dvostrukog kvačila, koja je, zanimljivo, prvobitno razvijena za trkačke automobile. Predstavljen je na poznatoj trci "24 sata Le Mans-a" 1980. godine kada je pobedio zahvaljujući najbržoj promeni brzine. Dve decenije kasnije ulazi i u putničke automobile, a 2017. i u poljoprivredu, kada ga baš New Holland, uvodi u seriju traktora T6, a nedugo potom i u seriju T5.

Ključna prednost ove tehnologije je u tome omogućava gotovo trenutne promene brzina, za samo desetinu sekunde. U automobilskoj industriji ovaj prenos znači da nema gubitka brzine što daje bolju efikasnost, a u industriji  traktora nema gubitka obrtnog momenta što zauzvrat povećava produktivnost i smanjuje potrošnju goriva.

Udobnost vožnje kao i kod bezstepenskog prenosa

U ovom slučaju Dynamic Command prenos će tako prebaciti 24 brzine (u oba smera) od minimalnih 2,2 (sa opcijom "puzanje" od  0,2 km/h) na maksimalnih 50 km/h uz najbolji izbor idealnih odnosa prenosa za maksimalnu produktivnost u svakoj primeni zahvaljujući tome što ima tri robotizovana menjača sa osam brzina. Na kraju, ova kombinacija motora i menjača osigurava uštedu goriva i do devet odsto. Eko brzina od 40 km/h postiže se na 1.650 obrtaja u minuti.

Jednostavnost upravljanja

U osnovi, postoje dva različita nivoa upravljanja, pojašnjava Ben Dejvis, prvi je standardna brzina prikaza (Display Of Gears) i napredni IntelliView 4 monitor koji se može prilagoditi potrebama kupca. I drugi, Command Grip multifunkcionalna ručica koja se pomera napred i menja brzine od niže ka višim, a povlačenjem unazad, smanjuje ubrzanje.

Život operatera, dodaje, u velikoj meri će olakšati i automatizovane funkcije poput IntelliTurn okretanje na uvratinama. Dalje, sa telematikom, farmer putem My PLM Connect-a u realnom vremenu prima na tablet ili na računar agronomske podatke ili informacije o nadgledanoj mašini ili čitavoj floti. ISOBUS treće generacije omogući će komunikaciju priključka sa mašinom, odnosno da priključak kontroliše prenos, hidrauliku, priključno vratilo i dr. traktora, što praktično znači da, na primer, balirka može da zaustavi mašinu kad je bala gotova za izbacivanje. 

Priključni uređaj će ISOBUS CLASS III "upravljati" traktorom (Foto: New Holland)

Kad smo već spomenuli hidrauliku, standardna glavna CCLS pumpa ima protok 121 litru u minuti, a nezavisna, za potrebe upravljačkog sistema kapaciteta je 67 l/min. Traktor je opremljen sa četiri elektronski upravljana spoljna ventila. Podizni kapacitet zadnje hidraulike je 7.864 kg, a prednje 3.200 kg. Zadnje priključno vratilo hidrauličke aktivacije, ima brzine 540 odnosno 1.000 obrtaja u minuti u standardu, a opciono 540E ili 1000E, dok je brzina prednjeg 1.000 obrtaja u minuti (na 1.895 o/min motora).

"Čisti" motori na Landinijevim finalistima 7-240 V-shift i Rex 3-080 F

Iz New Holland-a na kraju dodaju da će T6.160 Dynamic Command, jedinstvena kombinacija manje snage šestocilindričnog motora i tehnologije prenosa dvostrukog kvačila, biti dobitna kombinacija za poljoprivrednike kojima je potreban višenamenski traktor kompaktnog dizajna i odlične upravljivosti kao i izuzetne autonomije i ergonomije, biti dostupan na evropskom tržištu u drugoj polovini naredne godine.


Tagovi

TotY Motor Prenos dvostruke spojnice Hidraulika New Holland T6.160 DC


Autorka

Renata Prusina

Više [+]

Diplomirana inženjerka agronomije s višegodišnjim novinarskim i uredničkim iskustvom. Članica nekoliko novinarskih asocijacija između kojih je i TotY. Osim perom, voli da beleži i objektivom.


Partner