Pretraživanje tekstova
Smanjenje domaćeg ulova i promene potrošačkih navika u Francuskoj su dovele do povećanja uvoza ribe.
Francuska, kao druga najveća globalna pomorska sila, poslednjih godina uvozi sve više ribe, usled promene potrošačkih navika, ali i smanjenja domaćeg ulova.
Francuska, koja zahvata samo 0,43 odsto svetskog kopna, poseduje 11 miliona kvadratnih kilometara morske površine, odmah posle SAD-a, koji ima 300 hiljada kvadratnih kilometara više, piše francuski list Tribin.
Uprkos ovim činjenicama, i suprotno većini drugih poljoprivrednih sektora u kojima Francuska ostvaruje suficit u razmeni s inostranstvom, trgovinski bilans u domenu ribarstva i akvakulture pokazuje deficit, i to od 3,6 milijardi evra u 2014, prema podacima statističkog instituta INSEE.
U odnosu na 2004. godinu, kada je iznosio 2,2 milijarde evra, deficit u ovoj oblasti produbljen je čak 63 odsto. List dalje navodi da je Francuska s potrošnjom od 35 kilograma ribe po stanovniku najveći evropski potrošač (prosek za kontinent iznosi 23 kilograma), što, kako se navodi, upućuje na to da Francuzi sve manje jedu domaće ribe.
Kao razlog za orijentaciju ka uvoznim proizvodima, navodi se promena u potrošačkim navikama i sve veća potražnja za lososom, tunom i škampima, u čijoj globalnoj proizvodnji Francuska ima minorni udeo. Istovremeno, ove tri vrste čine polovinu ukupnog francuskog uvoza ribe. Drugi razlog pada potrošnje domaće ribe jeste smanjenje aktivnosti u oblasti ribarstva. Kako se navodi, Francuska je 1995. godine posedovala 6.593 ribarska čamca, dok je njihov broj u 2013. pao na 4.537.
Prema zvaničnim podacima, sektor ribarstva u Francuskoj zapošljava oko 21 hiljadu ljudi.
Foto: depositphotos.com; asayenkaa
Izvori
Tagovi
Francuska Uvoz ribe Domaća riba Pomorska sila Smanjenje ulova Ribarstvo Akvakultura Losos Škampi Tuna
Trenutno nema komentara. Budi prvi i komentariši!
Udruženje za zaštitu potrošača Efektiva, nakon dva održana bojkota od 31. januara i petodnevnog od 10. do 14. januara, nastavlja svoje akcije. Posle dva opšta bojkota, sledi fokus na pojedinačne trgovinske lance. Naime, oni su tim povodom s... Više [+]
Udruženje za zaštitu potrošača Efektiva, nakon dva održana bojkota od 31. januara i petodnevnog od 10. do 14. januara, nastavlja svoje akcije. Posle dva opšta bojkota, sledi fokus na pojedinačne trgovinske lance. Naime, oni su tim povodom sproveli anketu među potrošačima, sa idejom da se napravi redosled kojim će se oni bojkotovati. U anketi je bilo blizu 20.000 pristiglih glasova potrošača, a ubedljivu ”pobedu“ odneo je Delez. Najviše glasova za pojedinačni bojkot dobio je Delez, odnosno njihove prodavnice Maxi i Shop&go našle su se na prvom mestu sa 66,8 odsto glasova. Dakle, od ponedeljka 24. februara kreće se sa bojkotom Delez-a, koji će trajati do nedelje 2. marta. #bojkotdeleza