Međunarodni sajam hortikulture - Beoplantfair, "bašta u srcu grada", po mnogo čemu je najšarmantnija, najcvetnija, najmirisnija i najšarenija manifestacija Beogradskog sajma. Saznajte što vas sve očekuje ove godine.
Međunarodni sajam hortikulture - Beoplantfair, "bašta u srcu grada", po mnogo čemu je najšarmantnija, najcvetnija, najmirisnija i najšarenija manifestacija Beogradskog sajma.
Pod pokroviteljstvom Ministarstva poljoprivrede i zaštite životne sredine Republike Srbije, Beoplantfair se ove godine održava 21. put, od četvrtka, 7. aprila do nedelje, 10. aprila u halama 3 i 3a. Već po tradiciji, Sajam hortikulture obogaćen je velikim tematskim izložbama - 19. Izložbom lekovitog bilja i preparata od meda "Darovi prirode" i 4. Izložbom baštenskih i parkovskih mašina Motoplantexpo.
Pod svodovima i na otvorenom prostoru Beogradskog sajma okupiće se više od 100 izlagača i drugih učesnika iz zemlje i inostranstva - pojedinaca, udruženja, zemljoradničkih zadruga, privrednih organizacija, čak i multinacionalnih kompanija - i to iz najrazličitijih oblasti hortikulture - uzgajanja cveća i cvetnog materijala, proizvodnje sadnica i semenskog materijala, voćarstva, vinogradarstva, pčelarstva, gajenja lekovitog bilja, uzgoja i održavanje zelenih površina, pejzažne arhitekture.
Iako je za posetioce, i najčešće ne bez razloga, prva asocijacija u vezi sa ovim sajmom - cveće, oni koji sa velikom posvećenošću ovaj sajam organizuju nude mnogo više od toga - zdrav život i čistu prirodnu okolinu.
Brojne su robne grupe u kojima se ekonomska i edukativna misija ovog sajma pokazuje u punom sjaju: od meda i preparata od meda, čajeva i melema, lekovitog i aromatičnog bilja, gljiva i šumskih plodova te fitokozmetičkih i fitofarmakoloških preparata pa do mehanizacije, opreme i pribora za uređenje parkovskih i drugih javnih zelenih površina i zdrave životne sredine uopšte; od sadnog materijala i semenske robe, dekorativnih biljaka, proizvodnje i prerade voća i povrća ili dizajniranja enterijera pa do zalivnih sistema, opreme za navodnjavanje i pribora za zalivanje, plastenika, mehanizacije, opreme i pribora za hortikulturu, sredstava za prihranu i zaštitu bilja, posuda za sadnju i dekoraciju biljaka, stručne literature itd.
Već po tradiciji, sajam prati i bogat stručni i prateći program, sinteza stručnog, edukativnog, takmičarskog i humanitarnog, tako da posetioci Sajma različitih poslovnih profila i ličnih afiniteta mogu da se upoznaju sa novim trendovima i brendovima u hortikulturi, pejzažnoj arhitekturi, proizvodnji i primeni lekovitog i aromatičnog bilja, novim tehnologijama u gajenju bilja, da saznaju više o značaju i lekovitim dejstvima preparata od meda, ali i o sistemskim problemima u ovoj oblasti - od normativnih rešenja ili upravljanja u urbanim zelenim prostorima pa do "zelenog bontona" i sl.
Program podrazumeva i izložbe, predavanja i prezentacije iz raznih oblasti hortikulture, i to uz najeminentnije domaće i strane predavače i prezentere, a neće nedostajati ni takmičenja i nagrade. Sve to nezamislivo je bez dragocene saradnje sa profesionalnim i strukovnim udruženjima i organizacijama.
Ovogodišnji tematski novitet Sajma hortikulture je izlagačko-edukativni segment posvećen organskoj hrani - tehnologijama, perspektivama i prednostima ekološki zdravog i održivog uzgoja biljaka namenjenih za ljudsku ishranu. Na sebi svojstven način, uvek originalan i uvek sa humanim ciljem, program će - u formi interaktivne radionice za aranžiranje cveća - obogatiti Međunarodni klub žena (IWC), poznatiji pod popularnim nazivom "žene ambasadora". Biće predstavljena izložba pobedničkih studentskih radova sa konkursa Međunarodne federacije pejzažnih arhitekata (IFLA) i retrospektiva nagrađenih radova Salona pejzažne arhitekture 2005-2015.
Oni koji u vezi sa biljkama, mirisima i šarenilom, pored lepote osećaju i zdravstvene tegobe, a nije ih mali broj, imaće priliku da se u okviru stručnog programa upoznaju - sa alergenima. Alergenim biljkama posvećena je i tematska izložba Prirodnjačkog muzeja. Pažnju posetilaca svakako će privući i prodajna izložba predmeta od reciklažnog materijala. Posebna zanimljivost pratećeg programa Sajma hortikulture već tradicionalno je takmičenje učenika srednjih poljoprivrednih škola iz Srbije u izradi cvetnih aranžmana.
Ekskluzivni pokrovitelj takmičenja ove godine je Fondacija "Dragica Nikolić". Priznanja najuspešnijima u izradi cvetnih aranžmana, čija je tema "U susret Uskrsu", svečano će uručiti upravo Dragica Nikolić, predsednica UO Fondacije. Svečanost se održava u petak, 8. aprila 2016. godine, u 14 časova, na galeriji hale 3, a tri najuspešnija takmičarska tima od Fondacije će dobiti po kompjuter. Za učesnike sajma predviđene su i nagrade stručnog žirija za raznovrsnost, kvalitet i prezentaciju prikazanih sadržaja.
Počasni promoter Sajma hortikulture je, Milica Đukić, diplomirani inženjer pejzažne arhitekture i hortikulture. Njen talenat i ljubav prema prirodi i japanskoj ikebani uočili su još profesori u srednjoj školi pa kasnije i na fakultetu. O Milicinim kvalitetima, predanosti i uspehu govore mnoge diplome iz srednje škole, a kasnije i diplomski rad posvećen upravo ikebani. Zbog toga ne čudi što, iako je još uvek u dvadesetim godinama, ima već deceniju i po cvetnog iskustva.
Njeni aranžmani imaju spoj tradicionalnog i modernog, dovoljno za koautorstvo u brendu Mokoša, koji pokriva gotovo sve oblasti ove vrste aranžiranja i dekoracije - od bidermajera, korsaža ili venaca za vrata do enterijera, terasa i drugih prostora. (Mokoša je, inače, staroslavenska boginja, zaštitnica žena i ženskih poslova.) Milica je osvojila prvo mesto za biodekoraciju na Međunarodnom sajmu cveća 2004. godine, a 2005. godine prvo mesto iz aranžiranja cveća na Devetom republičkom takmičenju, te prvo mesto u aranžiranju u Skupštini grada Beograda. Vlasnica je i brojnih drugih zahvalnica i priznanja.
Radno vreme sajma je od 10 do 19 časova. Pojedinačne ulaznice koštaju 200 dinara, grupne su 100 dinara (za grupe veće od 20 ljudi i za organizovane grupe đaka i studenata), a parking se plaća 50 dinara po satu.
Tagovi