Zadnje aktivnosti

Poslednje aktivnosti korisnika mogu videti samo registrovani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu videti samo registrovani korisnici.
Za kompletne funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Dani voća
  • 17.10.2019. 12:00
  • Brčko distrikt, Brčko

Brčanski Dani voća: U fokusu prerađeno, a ne sveže voće

Treći po redu Dani voća u Brčkom održani su početkom oktobra. Cilj ove manifestacije je promocija samog grada i predstavljanje njegovog potencijala sa dugom voćarskom tradicijom i afirmacija samog voćarstva.

Foto: Danijela Plavšić
  • 140
  • 13
  • 0

Privredno-turistička manifestacija "Dani voća", u organizaciji Voćnog kluba, a pod pokroviteljstvom Vlade Brčko distrikta održana je u Brčkom početkom oktobra, i to po treći put. Oko trideset izlagača iz BiH, Hrvatske i Srbije izložili su najviše proizvode od voća, tradicionalna jela, rukotvorine pa čak i suvomesnate proizvode. Na žalost, najmanje je bilo izloženog voća. Jedan od razloga je što se u ovom kraju proizvode voćne kulture kao što su: šljiva, trešnja, višnja i jagoda, a nešto manje ima velikih proizvođača jabuke i kruške, voća koje se ubire u ovom periodu.

Cilj ove manifestacije je promocija samog grada i predstavljanje njegovog potencijala sa dugom voćarskom tradicijom i afirmacija samog voćarstva

Kao i predhodih godina manifestaciju su uveličala i ukrasila deca vrtića "Naša deca" izvodeći bogat kulturno-zabavni progam. 

Najraznovrsniji štand kompanije "Belfarm" iz Srbije

Snežana Ranković vlasnica firme "Belfarma" iz Osečine, mesta kod Valjeva daleko poznatog po proizvodnji i izvozu šljive u Srbiji, jedna je od predstavnica ove opštine na Danima voća. Štand firme "Belfarma" je bio najraznovrsniji pa smo se tu najviše zadržali i koristimo priliku da ih predstavimo. 

Posebno volim kad firmu pokrene žena, a takva je upravo i "Belfarma" koja je stvorena, sad već davne 2006. godine, po viziji hrabre žene - Snežane Ranković. Osnovna delatnost ove porodične firme od samog osnivanja bila je otkup, trgovina svežim i zamrznutim voćem. Danas, ona u svom sklopu poseduje sopstvene voćne zasade, sušaru i pogone za proizvodnju i preradu proizvoda od suvih šljiva. 

Podgorko premium proizvodi

U kraju sa 2 miliona stabala šljiva, sa 180 godina dugom tradicijom u sušenju šljiva "Belfarma" postaje prepoznatljiva po svom brendu "Podgorko" pod čijim imenom se kriju svi njihovi proizvodi. 

Firma "Belfarma" je smeštena u selu Belotić na brežuljcima Podgorine te otuda dolazi i samo ime brenda. Izdvajamo neke od proizvoda: slatko od suvih šljiva punjene orasima (zlatna medalja Novosadskog sajma za 2017.god.), slatka od drugog suvog voća, suve šljive sa i bez košpice, čokoladirana suva šljiva-crni biser, suva šljiva u kockicama itd.

Snežana Ranković: Trudimo se da proizvodimo premium proizvode

"Prvi put smo u Brčkom, došli smo na poziv organizatora koji nas je upoznao na našem sajmu. Raduje me da je danas lep dan i imamo lepe utiske sa ove manifestacije, a iz samog grada. Došli smo s nadom da ćemo upoznati neke ljude kojima će naši proizvodi biti interesantni i da prezentujemo javnosti ono što u ovom kraju ljudi ne poznaju. Nadamo se da ćemo nastaviti saradnju i da će se naši proizvodi naći na vašem tržištu. Bavimo se proizvodnjom voća, preradom voća i finalizacijom u gotov proizvod. Trudimo se da proizvodimo premium proizvode i zaštitili smo naš brend "Podgorko" sa ciljem da stvorimo imidž našeg kraja koji ima dugu tradiciju", priča mi Snežana dodavši kako 80 % izvoza suve šljive iz Srbije dolazi iz njihovog kraja. 

I druge su žene imale šta da prikažu

"Proizvođači smo sirovine velikog pakovanja za zapadno tržište što se na kraju prepakuje kod njih i postaje njihov brend. Iz tog razloga smo se odlučili na proizvodnju vrhunskog proizvoda. To je bila neka inicijativa da krenemo u preradu suve šljive i da napravimo proizvode vrhunskog kvaliteta namenjena i našem i ino tržištu. Imamo proizvodnju požegače i naravno proizvodi od nje su mnogo skuplji", rekla je naša sagovornica Snežana Ranković.

Na manifestaciji dominirala udruženja žena 

Jedini, nažalost, štand gde su bili izloženi plodovi voća je bio štand firme "Linija voća". Bave se isključivo proizvodnjom voća. Kompanija ima oko 100.000 stabala raznog voća i trenutno imaju stalno zaposlenih 15 radnika, a oko 30-tak zapošljavaju u toku sezone berbe. Proizvode šljivu, višnju, jabuku i krušku. Poseduju hladnjaču kapaciteta 700 t gde najčešće skladište jabuku koju dalje plasiraju tokom zime. Uz pomoć projekta USAID Farma II nabavili su sušaru za šljive koja može da suši 400 t i to će im zasigurno olakšati prodaju. Planovi su im dalja ulaganja i proširenje proizvodnje.

Posebna atrakcija su bili predstavnici Vinskog viteškog reda Sv. Trifun iz Bajmoka kod Subotice koji su predstavili četiri sorte vina vinarije Klinocki.

Na ovoj manifestaciji, ili možemo sa pravom reći, mini sajmu dominirala su razna udruženja žena koja su predstavila raznovrsne domaće proizvode od voća pripremajući ih po starim dobro znanim receptima.


Foto prilog


Tagovi

Dani voća Brčko Manifestacija Podgorko Snežana Ranković Prerađevine od voća Udruženje žena Belfarma Linija voća


Autorka

Danijela Plavšić

Više [+]

Dipl.ing. poljoprivrede sa dugogodišnjim iskustvom. Uvek spremna na nove izazove u oblasti agrobiznisa. U stalnom kontaktu sa poljoprivrednim proizvođačima i njihovim problemima proistekla je borba za bolji položaj istih i za borbu agrara uopšte. Iz tog razloga bavi se i agrarnom politikom.