• Mostarski sajam
  • 19.03.2019. 10:30
  • Hercegovačko-neretvanski kanton, Federacija Bosne i Hercegovine, Mostar

Dalfina Bošnjak: Od Kineza treba učiti kako se pristupa poslu

Koliko je Mostarskom sajmu važna prisutnost kineskih izlagača potvrđuje i činjenica da će štand Kine zauzeti jednu trećinu velike dvorane. Osim Kine, na sajmu će se predstaviti i izlagači iz Mađarske, Italije, Nemačke, Švedske...

Foto: Mostarski sajam
  • 178
  • 9
  • 0

Mostarski sajam iz godine u godinu podiže svoju lestvicu, a tako je i ovog puta, tim pre što je zemlja partner sajma NR Kina, najmnogoljudnija zemlja na svetu te druga po veličini ekonomska sila. Koliko je Mostarskom sajmu važna prisutnost kineskih izlagača potvrđuje i činjenica da će štand NR Kine zauzeti jednu trećinu velike dvorane. 

Kod Kineza nema praznog hoda 

"Kao zemlja partner učinili su jako puno, imaće i svoju pozornicu na kojoj će predstaviti svoju bogatu kulturu. Biće zanimljivo upoznati se s Kinom i njenom tradicijom ovde u Mostaru. Svaki dan nešto će organizovati, nemaju praznog hoda i svaki trenutak boravka ovde oni će iskoristiti", ističe Dalfina Bošnjak koja je već šesnaest godina na čelu Sajma. 

Mostarski sajam jača poziciju saradnjom sa Kinom

Bošnjak ističe kako su Kinezi vrlo profesionalan i zahtevan partner koji će ojačati poziciju Sajma, a u Mostar iz te zemlje dolazi oko stotinu kompanija, većinom iz IT sektora. Naglašava kako od njih treba učiti kako se pristupa poslu. 

Preko Mostara do Evropske unije 

"Kinezi su zadovoljni našim sajmom, međutim, njima je u interesu ići dalje, prema Evropskoj uniji, a najbrži put do tamo im je preko Mostara i Sajma privrede u Mostaru. Oni tu ne traže samo partnere iz BiH nego i iz susednih zemalja. Zainteresovani su i za TE Tuzla, ali i za Pelješki most. Došli su se predstaviti, ali i videti i obići Hercegovinu, Počitelj, Hutovo blato i druge destinacije te ostvariti poslovni rezultat", pojašnjava Bošnjak podsetivši kako je to velik dobitak za privredu jer će svi oni negde morati odsesti, nešto pojesti, kupiti suvenir, voziti se javnim prevozom.

A kada je o gastronomiji reč, Dalfina Bošnjak, kao i ostali u organizaciji Mostarskog sajma, poseban akcenat stavlja na domaće privrednike, posebno vinare. 

Dalfina Bošnjak: Svaki vinar iz Hercegovine trebao bi biti prisutan na sajmu

"Naš zadatak je svetu predstaviti domaću i regionalnu vinarsku proizvodnju, autohtona hercegovačka vina i tradicionalnu gastronomiju, kao i naše prirodne lepote te druge resurse. Meni je jako žao što, na primer, na naše ocenjivanje vina pristigne više uzoraka iz inostranstva nego domaćih. Smatram kako bi svaki vinar iz Hercegovine trebao biti prisutan na Sajmu, ako ne sa svojim štandom, barem sa svojim vinima na oceni uzoraka, koje ocjenjuju vrhunski enolozi. 

Bernard Kozina: Vina koja dolaze na ocenjivanje su izuzetnog kvaliteta

Smatram kako je to u njihovom interesu, u korist poboljšanja kvalitete njihovih proizvoda. To ne predstavlja velik trošak, a puno dobijaju. Drago mi je da se oformila novo udurženje vinara BLAŽ koje je tek u začetku, i da će neki mlađi ljudi prepoznati šta znači marketing i vrhunsko ocenjivanje vina", komentariše Bošnjak. 

Osim NR Kine, na sajmu će se osim zemalja iz okruženja predstaviti i izlagači iz Mađarske, Italije, Nemačke, Švedske, a ovih su dana imali i posete iz Indije čiji su izlagači takođe zainteresovani za predstavljanje na Mostarskom sajmu. Očekuje se više od 50.000 ljudi iz 30 zemalja. Naravno, najviše je izlagača iz BiH, njih oko 50 odsto. 

Kinezi će tražiti poslovne partnere među BiH preduzetnicima

"Imali smo i slatke brige jer smo se ove godine morali nekim izlagačima zahvaliti na interesovanju jer stvarno više nemamo mesta, Sajam je odavno popunjen, kapaciteti su prebukirani. Na početku naših pregovora Kinezi su hteli zakupiti celu dvoranu, ali to nismo mogli dopustiti jer bi zauzeli pola Sajma. A mi imamo izlagače koji nas prate dvadeset godina i ne bi bilo u redu da im nakon toliko godina vernosti okrenemo leđa", kaže Bošnjak najavivši kako će se u sklopu Sajma održati nekoliko velikih konferencija koje će organizovati sa Univerzitetom u Mostaru i Privrednom komorom Federacije BiH. 

"Tu su i forumi u organizaciji naših partnera iz NR Kine, zatim FIPA-e i niz B2B razgovora. Na panelima koje će organizovati naši partneri Kinezi biće prisutni predstavnici iz čak 85 kineskih kompanija. Oni će tražiti svoje poslovne partnere među našim preduzetnicima pa bih iskoristila i ovu priliku i pozvala domaće privrednike da se odazovu u što većem broju", zaključila je Bošnjak. 


Tagovi

Mostarski sajam Dalfina Bošnjak NR Kina Hercegovačka vina Gastronomija Indija


Autorka

Maja Celing Celić

Maja Celing Celić

Maja je hobi baštovanka s dugogodišnjim iskustvom u novinarstvu. Urednica je portala Agroklub.


Partner

Mostarski sajam

Rodoč bb, 88000 Mostar, Bosna i Hercegovina
tel: +387 36 350 194, e-mail: info@mostarski-sajam.com web: http://www.mostar-fair.com/

Izdvojeni tekstovi

Izdvojeni oglasi